Gå til innhold

Betale restskatt: Hvorfor fungerer ikke KID nr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det står oppført på skatteoppgjøret at jeg skal bruke et KID nummer, men når jeg prøver å bruke det står det at det er ugyldig.. Det står ganske tydelig at det KID nummeret MÅ brukes... Hva pokker gjør jeg??? Kan jeg lage et nytt et?

Anonymous poster hash: 18e14...685
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Evt. hvis jeg går på skatteetaten og lager et nytt KID-nummer, kommer pengene inn på riktig konto? Tar overføringen lengre tid? Takker for svar!

Anonymous poster hash: 18e14...685
Skrevet

Du kan ikke lage nytt KID nr selv. Kontakt skatteetaten og forklar problemet.

Skrevet

Du kan ikke lage et nytt et, det er KID-nummeret som gjør at de vet hvem betalingen kommer fra. Ta kontakt med skatteetaten.

Skrevet

Oftest er det tastefeil - selv om man ikke tror det selv ;) Sitter å kjører oppgjør på jobben, og får mange betalinger hvor folk betaler uten KID, også skriver de i meldingsfeltet at "KID fungerer ikke" også skriver de hvilket KIdnummer de har forsøkt å taste. Og da er det alltid fordi de har tastet feil.

Feilen de fleste gjør er at KIDnummeret de har fått har en - tilslutt. Da skal denne bindestreken også tastet inn når man legger ikke KID i banken. Mange (veldig mange) skjønner ikke at denne - er en del av KID på lik linje med alle tallene.

I de andre tilfellene hvor jeg får beskjed om at kid ikke fungerer er det oftest tastet ett tall for mye/for lite.

Godt mulig det går an at noen sender ut en kid som ikke fungerer, så det er ikke sikkert dette er tilfelle hos deg selvfølgelig. Men jeg ser det i hvert fall svært ofte :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke lage nytt KID nr selv. Kontakt skatteetaten og forklar problemet.

Du kan ikke lage et nytt et, det er KID-nummeret som gjør at de vet hvem betalingen kommer fra. Ta kontakt med skatteetaten.

Jo, det kan man, se link over.

Og dette fungerer helt greit, pengene kommer inn like raskt, og jeg har aldri opplevd noe tull med det. (Jeg får også samme KID hver gang, så lenge det gjelder samme inntektsår/skattetype.)

Anonymous poster hash: d0d6e...4df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...