AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #1 Del Skrevet 8. juli 2014 de siste dagene har jeg opplevd noe rart. det er en større flekk i synet mitt på en måte. aner ikke hvordan jeg skal forklare det. men prøver. noen ganger er det bare en helt rundt prikk, på et vis gjennomsiktig. som en regndråpe.andre ganger så er den lang strek. som en liten pinne liksom. men alltid gjennomsiktig som om duser en regndråpe gjennom et vindu. om jeg stirrer rett frem, og flytter synet (ikke hele hode) bortover så flytter flekken seg. dette har vært i noen dager litt av og på. og jeg har sett den noen få ganger før. men aldri over så lang tid. jeg har vært inne på tanken om det er migrene med aura (har det noen ganger), men tviler,for det er ikke likt. og gir seg ikke etter noen timer, og har ikke hodepine eller kvalme eller noe følsomhet for noe lys eller lyd eller noe.og er ikke likt i det heletatt. jeg føler nesten at det er en flekk på øyet mitt som gjør dette. men det forsvinner ikke om jeg gnir meg forsiktig inn på øyet. så det er ikke noe utvendig. føler nesten som at det kan være en skade inne på øyet eller noe. men skjønner ikke hvordan det kan være mulig. jeg har bittelitt helseangst, og har vært innepå mange ting. men trur egentlig ikke det er noe farlig. noen som forstår hva jeg mener? eventuelt har opplevd noe lignende. ville du vært bekymret og dratt til legen om du opplevde noe slik? Anonymous poster hash: 3e4af...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 8. juli 2014 #2 Del Skrevet 8. juli 2014 http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article839520.ece Tipper den der er relevant. Jeg kjenner flere voksne som har blitt skremt av det der. Selv har jeg til tider hatt sånne siden jeg var barn, ser de som oftest hvis jeg stirrer opp mot himmelen når det er mye lys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #3 Del Skrevet 8. juli 2014 takk takk. ja. det er godt mulig det er dette. det er liksom som små geleklopmer. men det er ikke slik som en får når en ser opp på himmelen mot sola eks. eller mot et skarpt lys. jeg kjenner ihvertfall ikke igjen det. for det har jeg ofte. og det er litt slik migrena mi er også.men kan være noe slikt som er beskrevet i den artikkelen. har bare aldri hørt om noen som har det slik jeg har det nå. bare slik som når en ser opp mot noe skarpt liksom. og da blir jo prikkene ofte mørke. ikke gjennomsiktige, blanke. men kan være at det kan oppleves som gjennomsiktige også. satser på det. tusentakk TS Anonymous poster hash: 3e4af...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest PTR Skrevet 9. juli 2014 #4 Del Skrevet 9. juli 2014 Det skader vel ikke å ta en snakk med lege, særlig ikke hvis du misstenker at det kan dreie seg om noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 9. juli 2014 #5 Del Skrevet 9. juli 2014 (endret) For meg høres det ut som celler som flyter fritt rundt i glasslegemet i øyet ditt, og kommer i veien for synet ditt i linsen i øyet. Helt ufarlig, men kan være plagsomt. EDIT; ser nå at det er det samme som PTR har linket til. Endret 9. juli 2014 av iGirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elentari Skrevet 9. juli 2014 #6 Del Skrevet 9. juli 2014 Jeg har mange slike på begge øynene. Har ikke sjekket det da, men leste litt rundt på nett og fant ut at hvis de ikke beveger seg med blikket så kunne det være noe som ikke var så bra. Mine gjør heldigvis det, så jeg gidder ikke dyr øyelege og håper jeg ikke snart blir blind, selv om de er plagsomme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #7 Del Skrevet 9. juli 2014 ja. det kan jo fort ligne på små celler. og jeg er ikke sånn veldig urolig.men samtidig så kjennerjeg på uroen litt innimellom. skal se det litt ann, og om jeg fortsatt er litt urolig etter en stund,og det ikke gir seg, så skal jeg sjekke det hos legen. hmm. hørtes skummelt ut når du siste her skriver at du har lest at om det ikke flytter seg med synet, så kan det være noefarlig..håper duda mener at om flekken flytter seg til eks høyre, når du ser til høyre, så er det greit. men jeg føler egentlig at "min" flekk står stille. eller. hmm. vanskelig å forklare. jeg aner egentlig ikke. blir bare rot av forklaringen. fordijeg ikke vet. TS Anonymous poster hash: 3e4af...77e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå