Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En veninne overnattet hos meg for over ett år siden. Hun dusjet hos meg, og fikk låne klær av meg (joggebukse, tshorte, genser og joggegenser). Det endte med at hun gikk i det neste dagen også, og sa hun skulle ta det med seg hjem og vaske det.

Nå har det gått over et år, og jeg har enda ikke fått klærne. Vi er ofte sammen, og jeg syns det er spesielt at hun ikke da benytter anledningen til å gi tilbake klærne. Jeg spørr henne ofte om hun kan gi dem en spesiell dag, men ofte kan hun f.eks ikke den dagen. Dette begynner å irritere meg veldig, og jeg føler egentlig at hun gir en god faen. Ser litt for meg at hun bruker disse klærne som om de var hennes egne, og at de nå sikkert er slitt.

Det verste var i dag. Jeg møtte på søsteren hennes, og hun hadde på seg en genser som ser helt lik ut som min. Det kan selvfølgelig være en tilfeldighet, det er jeg klar over. Men hva er egentlig oddsen for det?! Det er ikke en spesielt populær genser som alle har..

Nå er jeg skikkelig irritert. Hvorfor tror hun at hun kan låne vekk mine klær? Syns det er forferdelig respektløst. Kjenner jeg mister helt respekten for henne. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 9d859...4de
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hun ikke er en venn å samle på.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Støtter deg 100 %. Det er ikke så forbanna farlig med akkurat de aktuelle plaggene, kanskje, men når du faktisk spør rett ut om du kan få dem igjen og hun bare snor seg unna, da hadde jeg revurdert (les: avsluttet) hele vennskapet. Ikke på grunn av en genser og en joggebukse, men fordi hun rett og slett har knabbet ting fra deg som du lånte henne for å være grei.

Høres sikkert voldsomt ut, men det handler om at hun bare har tatt tingene dine og ikke leverer dem tilbake. Det er sprøtt og selvsagt ikke greit. Å glemme det bort og surre er i hvert fall ikke vondt ment, men etter flere konkrete henvendelser om det er det klart at hun bare har tenkt å beholde dem.

Anonymous poster hash: 0f1b6...567
  • Liker 3
Skrevet

sånn som det er EKSTREMT irriterende! spør henne rett ut, hvorfor hun har brukt så lang tid på å levere klærne, når du har minnet henne på dette flere ganger?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Støtter deg 100 %. Det er ikke så forbanna farlig med akkurat de aktuelle plaggene, kanskje, men når du faktisk spør rett ut om du kan få dem igjen og hun bare snor seg unna, da hadde jeg revurdert (les: avsluttet) hele vennskapet. Ikke på grunn av en genser og en joggebukse, men fordi hun rett og slett har knabbet ting fra deg som du lånte henne for å være grei.

Høres sikkert voldsomt ut, men det handler om at hun bare har tatt tingene dine og ikke leverer dem tilbake. Det er sprøtt og selvsagt ikke greit. Å glemme det bort og surre er i hvert fall ikke vondt ment, men etter flere konkrete henvendelser om det er det klart at hun bare har tenkt å beholde dem.

Takk for svar. Jeg kjenner at dette irriterer meg mer og mer. Ikke pga klærne mest, men fordi hun tror hun har rett på å beholde dem.

Har egentlig lyst til å bare få tak i klærne, og ikke ha noe som helst kontakt med henne mer. Hun har tydeligvis null respekt for andres eiendeler. Har spurt henne 2 ganger denne uken om å få klærne, men hun har aldri tid. Det er aldri henne som snakker om å levere dem. Jeg tror jeg klikker!

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg kjenner at dette irriterer meg mer og mer. Ikke pga klærne mest, men fordi hun tror hun har rett på å beholde dem.

Har egentlig lyst til å bare få tak i klærne, og ikke ha noe som helst kontakt med henne mer. Hun har tydeligvis null respekt for andres eiendeler. Har spurt henne 2 ganger denne uken om å få klærne, men hun har aldri tid. Det er aldri henne som snakker om å levere dem. Jeg tror jeg klikker!

Jepp. Eksdama mi (jeg er mann) har bare beholdt en bok hun lånte av meg mens vi var sammen. Fikk den ikke igjen på et år mens vi var sammen, hun tok den til og med med hjem til sine foreldres hus og la den der, og "glemte" den hver eneste gang tross påminnelser. Det irriterer meg fortsatt, selv om jeg naturligvis ikke gidder å mase nå, tre-fire år etter det ble slutt. Der også kan jeg fint bare kjøpe en ny bok, og jeg klarer meg uten den i hverdagen, men det er noe med hva slags tankeprosess som ligger bak det jeg strengt tatt vil kalle tyveri. Det er i hvert fall samme tankegangen som ligger bak. "Dette bare tar jeg". Umulig å forsvare, bare jævlig dårlig gjort.

Hun bor jo hjemme, sover der hver natt og har klærne hjemme. Selvsagt kunne hun returnert dem om hun gadd. Surring kunne jeg tilgitt, men ikke å bare drite i konkrete oppfordringer til å levere dem tilbake.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

sånn som det er EKSTREMT irriterende! spør henne rett ut, hvorfor hun har brukt så lang tid på å levere klærne, når du har minnet henne på dette flere ganger?

Ja, jeg føler for å spørre henne rett ut. Her trenger noen tydeligvis hjelp i oppdragelse.

Men jeg er litt redd for hvordan hun vil ta det.. Hun er typen som alltid kritiserer/baksnakker andre, men ikke tåler hvis noen har noe å si til henne. Kan fort bli drama, så vet ikke hva jeg gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp. Eksdama mi (jeg er mann) har bare beholdt en bok hun lånte av meg mens vi var sammen. Fikk den ikke igjen på et år mens vi var sammen, hun tok den til og med med hjem til sine foreldres hus og la den der, og "glemte" den hver eneste gang tross påminnelser. Det irriterer meg fortsatt, selv om jeg naturligvis ikke gidder å mase nå, tre-fire år etter det ble slutt. Der også kan jeg fint bare kjøpe en ny bok, og jeg klarer meg uten den i hverdagen, men det er noe med hva slags tankeprosess som ligger bak det jeg strengt tatt vil kalle tyveri. Det er i hvert fall samme tankegangen som ligger bak. "Dette bare tar jeg". Umulig å forsvare, bare jævlig dårlig gjort.

Hun bor jo hjemme, sover der hver natt og har klærne hjemme. Selvsagt kunne hun returnert dem om hun gadd. Surring kunne jeg tilgitt, men ikke å bare drite i konkrete oppfordringer til å levere dem tilbake.

Føler med deg. Det handler ikke om gjenstanden, men om at det er respektløst å ikke forstå at man skal levere tilbake igjen ting man låner. Hadde det vært en balsam det var snakk om, så hadde jeg vært like irritert som med klærne.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hallo, meg igjen her. Har enda ikke fått klærne mine. NÅ klikker det snart!!!!!!

Skrevet

Noe så frekt!! Jeg ville dratt bort til henne, og krevd å få klærne tilbake med en gang. Hvis hun ikke har de eller hvis de er veldig slitt/ødelagt, ville jeg faktisk bedt henne om å betale for de. Bare av prinsipp egentlig, hun har jo faktisk stjålet klærne dine...

AnonymBruker
Skrevet

SÅ irriterende, også utrolig frekt!

Men det er ikke sikkert at hun har lånt bort klærne dine til søsteren, søstre tar ofte bare klær fra hverandre uten å spørre. Likevel respektløst.

Anonymous poster hash: 09891...3db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...