AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #1 Skrevet 8. juli 2014 Var ute på byen i helga, og vi var syv stk som dro ut sammen, fordelt på to biler. Vi var tre i min bil, og jeg forventet å spleise. Ingen bød seg, og jeg måtte likevel ta ut penger og betalte hele beløpet. Han ene i bilen spanderte dog drink på byen etterpå, så det var fair. Andremann, en jente, som aaaldri har penger, ga ikke en dritt og forsvant på byen. Hun skyldte på at ei jente i den andre bilen skulle betale for henne, men hun så vi ikke resten av kvelden.. Så, hjem igjen, måtte jeg ordne sjåfør, og da var vi fire stk, bl.a denne jenta som ikke betalte på tur inn til byen. Vi skulle møte noen på veien som skulle betale for henne, men personen vi møtte var så full og kunne ikke hjelpe henne likevel. Jeg kjente sjåføren fra før, og han ville ha ett visst beløp. Jeg betalte halvparten av det og forventet at de tre andre tok det resterende. Han ene spyttet inn en liten slant, og jeg står nå i "gjeld" til neste gang jeg møter denne sjåføren. Senere, på tur hjem fra nachspiel, var vi tre stk som delte bil, og denne gangen gikk jeg ut av bilen i håp at de to andre ordnet opp, men nei. Jeg ble flau, hadde ikke mer penger igjen og av ren høflighet ba jeg om konto.nr til denne sjåføren, for jeg skjønner jo at han ikke vil kjøre gratis.. Jeg har enda ikke overført noe til han, da jeg rett og slett ikke har råd og synes noen andre kunne bidratt. Er det vanlig at rolk oppfører seg sånn?! Er det ikke vanlig å tilby seg å spleise? Hvordan ordner man sånt ellers? Jeg synes det er flaut å snakke om penger og diskutere på hundrelapper, men jeg er "fattig" student og mor selv, og har ikke råd til å spandere på alle andre..Anonymous poster hash: ac1e9...4a2
Gjest Tiaen Skrevet 8. juli 2014 #2 Skrevet 8. juli 2014 Send en melding og skriv kontonr ditt og hvor mye hun skylder.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #3 Skrevet 8. juli 2014 Nei, dette er ikke normalt. Neste gang samler du inn penger fra alle før bilen kommer, ellers blir du ikke med. Og unngå å være den som ordner transport, så er du ikke ansvarlig. Anonymous poster hash: 0fbf1...72c 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 Når du sier biler, mener du at dere dro på byen fordelt på 2 drosjer som dere egentlig skulle/burde ha betalt alle sammen? Sånn er det ikke vanlig å oppføre seg, nei, har man ikke kontanter på seg spør man den som tar på seg å betale hvor mye man skylder, og så betaler man ved første anledning. Anonymous poster hash: 03f96...ae1
Gjest Blondie65 Skrevet 8. juli 2014 #5 Skrevet 8. juli 2014 Du må bare kutte ut den flauheten og be snylterne du har til venner punge ut. Og ja, de snylter. De nyter gratis transport både til og fra byen og tilbyr seg ikke å dekke kostnadene eller vrir seg unna med tidenes tåpeligste unnskyldninger. Det er ikke vanlig å oppføre seg sånn.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #6 Skrevet 8. juli 2014 Når du sier biler, mener du at dere dro på byen fordelt på 2 drosjer som dere egentlig skulle/burde ha betalt alle sammen? Sånn er det ikke vanlig å oppføre seg, nei, har man ikke kontanter på seg spør man den som tar på seg å betale hvor mye man skylder, og så betaler man ved første anledning.Anonymous poster hash: 03f96...ae1 Ikke taxi, men pirat, så litt billigere.. Men uansett dyrt når jeg må betale for alle mann..Anonymous poster hash: ac1e9...4a2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #7 Skrevet 8. juli 2014 Ikke taxi, men pirat, så litt billigere.. Men uansett dyrt når jeg må betale for alle mann..Anonymous poster hash: ac1e9...4a2 Uansett ikke vanlig å oppføre seg sånn. Be dem betale det de skylder. Anonymous poster hash: 03f96...ae1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #8 Skrevet 8. juli 2014 Ja, hvis ikke de betaler så er det bare å kutte dem ut. Bare skriv "Hei folkens, det ble en del kjøring som det overhodet ikke var meningen at jeg skulle spandere, det har jeg rett og slett ikke råd til. Det blir xx kr på hver, kontonummeret er zxx". Du har ingenting å tape her. Enten betaler de og er litt flaue, noe som er normalt, eller så blir du kvitt noe ugress fra livet ditt. Jeg var ute med jobben forrige helg og er riiiimelig sikker på at sjefen min spanderte taxi, men ting gikk veldig fort for seg og jeg har ikke rukket å tenke på det før denne tråden. Hadde jeg fått en melding der det stod "Hei folkens! Taxien ble 100 kroner på hver, sett over til konto xxx" hadde jeg blitt småflau og satt over med en gang, jeg hadde da ikke tenkt et vondt ord om den som faktisk la ut for alle. Anonymous poster hash: 9dc68...bdb 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #9 Skrevet 8. juli 2014 Ja, hvis ikke de betaler så er det bare å kutte dem ut. Bare skriv "Hei folkens, det ble en del kjøring som det overhodet ikke var meningen at jeg skulle spandere, det har jeg rett og slett ikke råd til. Det blir xx kr på hver, kontonummeret er zxx". Du har ingenting å tape her. Enten betaler de og er litt flaue, noe som er normalt, eller så blir du kvitt noe ugress fra livet ditt. Jeg var ute med jobben forrige helg og er riiiimelig sikker på at sjefen min spanderte taxi, men ting gikk veldig fort for seg og jeg har ikke rukket å tenke på det før denne tråden. Hadde jeg fått en melding der det stod "Hei folkens! Taxien ble 100 kroner på hver, sett over til konto xxx" hadde jeg blitt småflau og satt over med en gang, jeg hadde da ikke tenkt et vondt ord om den som faktisk la ut for alle.Anonymous poster hash: 9dc68...bdb Er bare det at dette er ikke noe nære venner av meg. Kunne kanskje fått tilbake penger av denne jenta, men ikke de to andre. Til vanlig har jeg ganske gode venner når det gjelder sånt, vi har en pris å gå etter og ordner alltid opp.Anonymous poster hash: ac1e9...4a2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #10 Skrevet 8. juli 2014 Aha. Da har du noe å tape! Men du lærer i hvert fall at du ikke skal være så grei neste gang. Det er uansett ingen skam i å be folk som skylder deg penger om å betale tilbake. Det finnes overhodet ingen måte det er feil på. Du har gjort ditt, de har ikke gjort sitt. Folk som skylder penger setter seg av og til skikkelig i forsvarsposisjon, men det er fordi de vet de har gjort feil og er flaue, og beskytter seg med sinne. Litt på samme måte som når jeg blir sur på samboeren min når jeg har knust noe og sølt på gulvet. Anonymous poster hash: 9dc68...bdb 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #11 Skrevet 8. juli 2014 Er bare det at dette er ikke noe nære venner av meg. Kunne kanskje fått tilbake penger av denne jenta, men ikke de to andre. Til vanlig har jeg ganske gode venner når det gjelder sånt, vi har en pris å gå etter og ordner alltid opp.Anonymous poster hash: ac1e9...4a2 Gjør det noe om det ikke er nære venner av deg da? De skylder da deg forsatt penger. Send de en melding på facebook, eller få tak i tlfnr. Anonymous poster hash: 27f02...a37
Gjest Blondie65 Skrevet 9. juli 2014 #12 Skrevet 9. juli 2014 Gjør det noe om det ikke er nære venner av deg da? De skylder da deg forsatt penger. Send de en melding på facebook, eller få tak i tlfnr. Anonymous poster hash: 27f02...a37 Nettopp. Jeg antar at det er en venn av en venn, så da kontakter man det leddet man kjenner og ber dem formidle at de skylder penger. Jeg tror nok også at personer som oppfører seg sånn gjør det ofte - det er på tide at de blir stoppet.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #13 Skrevet 9. juli 2014 Vanlig utfordring, mange går ikke rundt med kontanter på seg. Ville også sendt dem en melding på facebook, bare forklar at du har veldig dårlig råd og gi dem kontonummer. Anonymous poster hash: 4f966...bff
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #14 Skrevet 9. juli 2014 AnonymBruker, on 08 Jul 2014 - 22:58, said: Ikke taxi, men pirat, så litt billigere.. Men uansett dyrt når jeg må betale for alle mann..Anonymous poster hash: ac1e9...4a2 Da fortjener du å bli bøffet for pengene dine om du velger å støtte ulovlig virksomhet. Karma Anonymous poster hash: e57cb...ebe
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #15 Skrevet 9. juli 2014 Før man drar, bør dem alle gi deg penger før bilen kommer, hvis dem ikke hører. Så kan du bare gå derfra og heller dra på byn alene eller med noen andre som ikke er sånn. Man må alltid få penga før! eller så vil det ikke funke. Eller så kan du dra og få deg noen andre å kjøre. For da sitter jo dem fast, å da må dem betale hvis dem har lyst til å komme seg hjem.. Anonymous poster hash: b9411...bc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå