Gå til innhold

Ha med under fødselen

smileygirl

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med termin i begynnelsen av oktober, og har tenkt litt på hvem som skal være med meg under fødselen. Barnets far skal være med, så sant han har mulighet. Hvem hadde dere med under fødselen, og hadde dere med flere?

Jeg har lurt litt på om jeg kanskje skal spørre mammen min om hun oxo vil være med, i tillegg til barnets far. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ettersom pappan besvimte bare han så et sykehus, så hadde jeg med meg søster og mamma.... og det var en fantastisk opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fialine

Hei,

hadde med barnefaren og ba han holde seg "oppe ved meg" dvs at han ikke skulle se all gørra der nede. Han tåler nemlig ikke blod. Han var veldig glad for dette i ettertid.

Fødsel er noe veldig spesielt og etter min mening er dette et øyeblikk som kun er forbeholdt mor og far. Unnskyld språkbruken min her, men når du skal drasse inn hele familien din så vil kanskje far føle seg litt utenfor. Han har jo ikke vert med på dette før han heller, men det har jo din mor. Men dette er kun min mening :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er enig med forrige innlegg, dette er noe mellom mor og far. Men det betyr jo ikke at en ikke kan være åpen for andre løsninger.

Min mor var med oss ved første fødsel. Dette var noe vi var enige om, og min mann ønsket det faktisk like mye som meg. Vi tenkte litt på at det kunne være greit å være to, viss fødselen drødde ut osv. Vi gjorde mamma inneforstått med at vi kunne kaste henne ut når vi ønsket uten sure miner. Det ble ikke nødvendig, og fødselen ble en fin opplevelse for alle tre. Neste gang ønsket vi likevel og være bare oss to, og det var og helt greit. Det jeg synes er viktig her, er at mannen blir hørt, og at hans meninger blir vektlagt MYE. For i kampens hete bryr den fødende seg ikke så veldig mye om hvem som er der likevel. Diskuter med din mann, men få ham til å si sin oppriktige mening, slik at dette blir en fin opplevelse for ham også. Lykke til.

Klem fra SiBa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt med meg en venninne begge gangene, hun har vært uvurderlig å ha med seg.

Når det gjelder ens mor, så spørs det jo hvordan forhold man har. Jeg ville aldri hatt med min mor, men jeg skjønner godt dem som har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg hadde med far til dattera mi og min mor. Far løp inn og ut hele tiden og stresset meg mer enn noe. Jeg vet med sikkerhet at hvis min nye mann ikke vil være med på fødselen skal han få slippe det. Jeg vil mye heller ha med mamma som har vært gjennom det 3 ganger og vært med når halvparten av barnebarna ble født (2 av de 4 hun har! :lol: ). Det er mye bedre å ha med en person som er rolig og som kan hjelpe deg når du blir desperat og agressiv og lei deg og og og og og.. det er et vell av følelser. Det er ikke alle menn som takler dette.

Jeg leste også et sted at hvis man hadde med seg en dame som hadde født før ville din egen fødsel gå mye lettere. Dette fordi hun hele tiden visste hva du gikk gjennom (mer eller mindre) og kunne roe deg der du trengte det.

Maggie!

- aktiv prøver -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde kun min samboer tilstede. Ville aldri hatt min mor der. Hadde mer enn nok med meg selv. Samboeren følte seg temmelig overflødig har han sagt i ettertid. Men det var godt at han var der og gav meg vann og strøk litt. Og holdt tellinga på tiden mellom riene. Også var det fantastisk å ha han der når barnet var kommet ut. Min mor ville ha "overtatt" ungen. (Vel kanskje ikke, men det var hva hun gjorde hver gang hun kom på besøk det neste året. Hun så rett forbi meg og spurte etter barnebarnet!!) :lol:

Men jeg har hørt om ei som hadde sin mor der. Hun sa at det var så flott siden moren var fokusert på henne, mens faren var mest interessert i hav som skjedde "der nede". Men så var hun ung da hun fødte. Tror neppe at moren var med på de senere fødselene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis faren vil, blir han med.. Mamma sa at hun skulle bli med også, for å dra ut faren hvis/når han besvimer... :hoho: hærregud førr et syn det ville vært da :D Mange som spør om å bli med, men det blir nok bare mamma å barnefaren..

Litle 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest verak

E har tenkt at samboeren min skal være med, hvis han vil det da. Hvis han får jobb på båt og ikke er hjemme, må jeg vel finne en annen. Den tid, den sorg. :ler:

:kgblunk: Hilsen Vera og pitteliten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som spør om å få bli med??? Det er jo ikke akkurat noen kinoforestilling. Jeg håper de bare har spøkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nei, det er ikke noen som har spurt om å være med så klart!!Samboeren min vil gjerne være med. men pga den jobben han har er det ikke sikkert han rekker å være til stede under hele fødselen.

Derfor har jeg tenkt litt på å spørre om mamma vil være med. Så er jeg ikke alene hvertfall, uansett.

Derfor ville jeg bare spørre, for å se om hvem folk hadde med seg, og det varierer som man ser.

Jeg har snakket med samboeren min, og foreslått at vi kan spørre om mamma vil være med, i tilfelle rottefelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Hvis min mann av en eller annen grunn ikke kan være med under fødselen skal heller ingen andre det...da føder jeg alene. Det kunne aldri ha fallt meg inn å ha hverken mamma eller venninder med på fødselen.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...