AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #2 Skrevet 8. juli 2014 Drittmobil.. Jeg er samboer med en mann på 25 år, og jeg er selv 19. Vi fikk en unge sammen for ca 3 måneder siden. Jeg trodde vi hadde det perfekt sammen helt til han slo meg i ansiktet for et par uker siden, han sa at det ikke skulle skje igjen, men det har allerede hendt 4 ganger til. Vi krangler hver dag om ingenting. Eksempel hvis han spiller på XBOX'en og jeg sitter ved siden og ser på, ser kanskje på i 1 time eller 2 så begynner jeg å kjede meg. Han ser det og sier "hva nå?" Jeg sier at jeg kjeder meg og sier jeg vil finne på noe annet, "hva da" svarer han, "vet ikke, hva som helst annet". Han blir sint og sier rasende at jeg ikke engang vet hva jeg vil og starter med å ignorere meg. Og det skjer ofte. Blir han sint nok slår han. Er så lei av å bli ignorert og oversett. Frister skjønt å gå fra han når dette går så dårlig, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre når det gjelder babyen vår. Må han ha kontakt med sin far? En uke hos mor og neste hos far?Anonymous poster hash: d40f2...fb3
mara2012 Skrevet 8. juli 2014 #3 Skrevet 8. juli 2014 Dere fikk en baby for 3 mnd siden, og du sitter å ser typen din SPILLE i to timer?! Ja, det hørtes jæææævlig kjedelig ut. Ville bedt han vokse opp, ellers hadde jeg ikke orket å ha han der. Dere skal oppdra ett barn. Og at han slår han i tillegg.. No-no. 5
Gjest Tiaen Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 Jeg hadde ikke giddet å bo med han lenger, uansett om han har et barn med deg. Virker ikke bra for deg eller barnet.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #5 Skrevet 8. juli 2014 Skal mye til for att han ikke får noe samvær, men det blir nok sterkt redusert om du anmelder han for vold og legger frem hvordan han er. Uansett kom deg vekk fra den idioten! Tenk på babyen din, ett barn kan ikke vokse opp under slike forhold.Anonymous poster hash: 46818...2ed 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #6 Skrevet 8. juli 2014 Kom deg ut! Har han slått 4 ganger, vil det skje igjen! Anonymous poster hash: a097b...5c3 1
Papirfly Skrevet 8. juli 2014 #7 Skrevet 8. juli 2014 Barn under tre år skal ikke ha 50/50 samvær. Det er skadelig for barnet. Men først og fremst: er han i det hele tatt skikket til å være far? Du må ut av dette forholdet, seriøst. 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #8 Skrevet 8. juli 2014 hvorfor fant ikke du på noe alene siden han spilte? Anonymous poster hash: 23bb5...e91 4
Aurora_Versailles Skrevet 9. juli 2014 #9 Skrevet 9. juli 2014 Finn på andre ting enn å sitte å se på han spille vel ...! 3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #10 Skrevet 9. juli 2014 Passer selvsagt på babyen mens jeg sitter med typen. Problemet er at han blir irritert og føler seg oversett om jeg driver med noe annet. Akkurat nå er jeg (og babyen) på ferie med familien, og har ikke sett samboeren min på 2 uker. Merker at jeg føler meg mye mer avslappet uten han. Har tidligere sagt til han at jeg vil ut av forholdet, men han hører ikke på meg og tar meg ikke seriøst. Familien min hjelper meg med babyen, men virker ikke som de bryr seg om meg ellers. Vet ikke hva jeg skal gjøre..Anonymous poster hash: d40f2...fb3
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #11 Skrevet 9. juli 2014 Selv om babyen er for liten til å huske noe som skjer så et det første leveåret viktig for videre utvikling. Ting som skjer nå kan altså påvirke babyen senere i livet psykisk. Er du urolig, lei deg, krangling, bråk og vold er veldig ødeleggende for babyen. Har ikke lest meg så mye opp på temaet men det var dette jeg fikk høre hos en psykolog på familievernskontoret. Har selv en barnefar som drev med psykisk og i slutten også fysisk vold. Tenk på babyen din og søk hjelp! Han blir ikke å endre seg. En mann som "tvinger" deg til å se på att han spiller og slår når du vill noe annet er ikke stabil. Anonymous poster hash: 46818...2ed
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #12 Skrevet 9. juli 2014 Du virker litt tafatt da. Finn på noe annet mens typen din spiller, dere må ikke sitte oppå hverandre 24/7. Du yar også et lite barn å ta deg av. Nyt småbarnstiden og stikk fra fyren. Ingen fortjener å være sammen med en mann som slår.Anonymous poster hash: 1306f...1f7 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #13 Skrevet 9. juli 2014 Finn telefonnummeret til Krisesenteret i Oslo. De gir god info om rettigheter og fremgansmåter i slike saker. Anonymous poster hash: 9780c...ecf
Skogsprinsessa Skrevet 9. juli 2014 #14 Skrevet 9. juli 2014 Du må gå fra denne mannen!! Det vil bare bli verre med volden etter hvert, i alle fall ikke bedre. Du vil ta skade av det, og ikke minst barnet!! Visste du at det er mer traumatiserende for barn å oppleve at mor blir slått enn å bli slått selv? Fram til barnet er året eller noe er det bare snakk om timer av gangen i samvær med far. Først når barnet er året har far rett på at barnet overnatter, og da en natt av gangen. Lykke til!
Chloe- Skrevet 9. juli 2014 #15 Skrevet 9. juli 2014 Hvis ikke du forstår at ikke du kan bo med en voldelig mann, så er du ikke skikket til å ha barn. Skjerp deg og kom deg vekk fra han!!!
Gjest Chloe87 Skrevet 9. juli 2014 #16 Skrevet 9. juli 2014 Skjønner at du er i en vanskelig situasjon, du bor med denne mannen og dere har nylig fått barn. En ting kan jeg hvertfall love deg: det blir ikke bedre og du har ikke bare deg selv å tenke på, men barnet. Vil du ha et barn som vokser opp med en pappa som slår mamma? Kom deg vekk og få hjelp der du kan. Jeg hadde fortalt både politiet og barnevernet om situasjonen. Syntes det er skummelt om denne fyren får alenetid med barnet, hva om han til og med er voldelig mot den lille? Det er jo tydelig at han ikke kan beherske seg. Menn som slår kvinner kan ikke synke lavere. Lykke til! <3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #17 Skrevet 11. juli 2014 Takk for alle svar. Vet godt jeg ikke kan bo videre med han, men kan ikke flytte hjem til mine foreldre heller. Blir for trangt hos dem, med mine mange yngre søsken.. Tenkte det enkleste ville vært om jeg gikk fra han etter barnedåpen i august, vil ikke at den dagen skal være noe kjip. Begynner jo også på skolen igjen etter sommer og da får jeg stipend, tenkte å søke på billig leilighet..Anonymous poster hash: d40f2...fb3
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #18 Skrevet 11. juli 2014 Han har altså slått deg 5 ganger på kort tid. Tro meg, de 5 gangene blir ikke de eneste. Siden dere har barn; er han villig til å gå i samlivsterapi for å hanskes med dette? Evt at han også går i terapi alene ved siden av. Er han ikke villig til dette, er ikke forholdet liv laga. Ikke bare du, men også barnet deres, blir skadelidende når en av partene i forholdet utøver vold. Vedkommende får nærmest "inn med te-skje" at det er slik forhold mellom voksne mennesker skal være. En slik skade ønsker du vel ikke å påføre barnet ditt? Anonymous poster hash: 8f919...59c
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #19 Skrevet 11. juli 2014 Dette skal du gjøre: 1. Fortel familien at samboeren har slått deg 5 ganger. Vær åpen og ærlig om hvordan forholdet mellom dere (ikke) fungerer. 2. Få hjelp av dem til å kontakte nærmeste krisesenter. Få gjerne med deg mor/far/storesøsken om du syns det er vanskelig å komme alene. 3. Få hjelp på krisesenteret til du klarer å ordne det praktiske (leilighet osv.) 4. Anmeld drittsekken som slår deg. Det kan de også hjelpe deg med på krisesenteret. Denne fyren må du bort fra. Her må du sette barnet ditt først; barnet skal IKKE vokse opp under slike forhold og være vitne til at far slår mor. Anonymous poster hash: c7ea8...48e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå