Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer har holdt sammen i 3 1/2 år nå. Vi har alltid vært enige om hva vi bør gjøre og hvordan vi skal bo osv. Men nå har det snudd seg. Samboer vil at jeg skal velge mellom å bo i et hus som er veldig billig i forhold til andre leiligheter eller flytte til en campingplass der vi bor i en liten vogn med spikertelt til mindre leie enn det vi har nå.

Problemet er ikke det å bo på campingplass på sommeren, det liker jeg! Men han ber meg eller oss da, om å si opp leiligheten og bo der både sommer og vinter! Han sier det at jeg har et valg, hvis jeg ikke blir med. Flytter han uten meg. Etter det så mistet jeg virkelig respekten hans. Han setter seg selv først hele tiden. Og når han ber meg ta et sånt valg, så blir jeg både skuffa og lei meg..

Problemet mitt er at livet mitt vil bli snudd på hodet! Jeg har da nødt til å si opp deltidsjobben min, (leter etter ny jobb nå fordi jeg har så lite, men det er utrolig vanskelig!) og han mener det at jeg vil få en jobb med engang jeg går opp til nærbutikken der og få jobb med engang! Og det vil ikke være mulighet til å dusje der på vinteren siden vannet der blir stengt. Da sier han at jeg må dusje en gang i uka, EN GANG I UKA..!!!. For da må vi finne steder vi kan reise å dusje! Å gå på do må vi gjøre på den lille campingvogna, noe jeg ikke vil! Det blir liten plass. Jeg har ikke lyst til å leve sånn!

Jeg elsker han, han er virkelig en god fyr og han jeg vil leve med. Men jeg kan ikke leve sånn, jeg vet at man må ofre en del for kjærligheten. Men når det går så langt, så blir jeg bare satt ut. Men det skal vel gå begge veier?

Han sier også det at hvis han flytter, så vil livet mitt bli forferdelig fordi jeg ikke har råd til å bo her og nav vil ikke hjelpe meg. Så han får meg egentlig til å få meg til å gjøre ting som jeg ikke vil! Jeg har sagt jeg skal ha noen uker til å tenke på det. Men hver eneste gang jeg tenker er på det, blir jeg bare mer og mer imot denne saken. De får meg alltid til å se lyst på det, (hvorfor jeg sier de, er fordi noen han kjenner bor der.) og jeg føler det vil funke. Men når jeg får tid til å tenke, så får jeg ikke det til å stemme! Jeg vil bare ikke...

Hva skal jeg gjøre? Hva ville du gjort?

Føler meg rådløs!

Anonymous poster hash: 8e23b...2e2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er jo ikke noe å velge mellom.. Alt du skriver gjelder å bo i campingvogn. Hvorfor er ikke huset nevnt.? For min del høres det ut som det eneste alternativet, såfremt det ikke er 100 år, uten isolasjon og falleferdig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du vet at dette vil du bare ikke, og det skjønner jeg godt! Ikke la deg presse til å leve på en måte du ikke ønsker i det hele tatt.

Bruk energien din på å finne en heltidsjobb, eventuelt enda en deltidsjobb så du har to deltidsjobber så du får bedre råd. Kanskje du får råd til å beholde leiligheten der dere begge bor nå. Eventuelt om du finner en annen leilighet. Dette klarer du på en eller annen måte, på samme måte som du ville klart deg hvis du aldri hadde møtte ham eller andre.

Anonymous poster hash: db9a3...629
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo ikke noe å velge mellom.. Alt du skriver gjelder å bo i campingvogn. Hvorfor er ikke huset nevnt.? For min del høres det ut som det eneste alternativet, såfremt det ikke er 100 år, uten isolasjon og falleferdig.

Huset? Huset her er et fint hus som vi har ønsket lenge og bo i. Noe jeg ikke vil forlate, fordi det var både mitt og hans ønske å flytte hitt. men når vi bare har bodd her i 2 mnd, velger han å flytte. Det vi skal leie er en campingvogn som er ganske gammel og trengs fiks og spikerteltet må isoleres og fikses på og gjøres større fordi det er for lite. for oss to og 2 hunder.

AnonymBruker
Skrevet

Du vet at dette vil du bare ikke, og det skjønner jeg godt! Ikke la deg presse til å leve på en måte du ikke ønsker i det hele tatt.

Bruk energien din på å finne en heltidsjobb, eventuelt enda en deltidsjobb så du har to deltidsjobber så du får bedre råd. Kanskje du får råd til å beholde leiligheten der dere begge bor nå. Eventuelt om du finner en annen leilighet. Dette klarer du på en eller annen måte, på samme måte som du ville klart deg hvis du aldri hadde møtte ham eller andre.

Anonymous poster hash: db9a3...629

Ja, det er det. Jeg har søkt jobb i 1 år nå og jeg har problemer med å få meg jobb. Også tok jeg heller ikke med det at jeg er syk. Jeg ble akutt syk for 2 år siden og legen mener det at kroppen min ikke tåler å jobbe mer enn det jeg gjør. Da må jeg ha en rolig jobb, ådet blir vanskelig. Å jeg har mye betennelser og infeksjon pga jeg jobber 3-4 ganger i uka fordi kroppen min trenger hvile. Men legene finner ikke ut av det, og det blir også problem med hvordan jobb jeg kan søke. Å da å bo i et lite sted der jeg ikke får fred til å samle opp energien min og det vil ikke hjelpe hvis det skal være en kald vinter i en campingvogn. Så det er også en grunn, men han ser heller ikke problemet. Fordi jeg trenger den pausen til å la kroppen min hvile ut og trenger den roen. Jeg er vandt til campinglivet siden jeg var liten, vi var der stort sett alle helger og hele sommerferien. Å jeg elsker campinglivet om SOMMEREN..

Skrevet

Huset? Huset her er et fint hus som vi har ønsket lenge og bo i. Noe jeg ikke vil forlate, fordi det var både mitt og hans ønske å flytte hitt. men når vi bare har bodd her i 2 mnd, velger han å flytte. Det vi skal leie er en campingvogn som er ganske gammel og trengs fiks og spikerteltet må isoleres og fikses på og gjøres større fordi det er for lite. for oss to og 2 hunder. Anonymous poster hash: 8e23b...2e2

Jeg skjønner ikke hvorfor dere skal flytte dit når dere har hus? Er det grunnet økonomi, så burde dere visst det før dere flyttet til huset at det ikke gikk.

Når det er sagt så er jeg litt usikker på om det egentlig er lov å bruke en campingvogn som helårsbolig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du velger faen ikke bort et hus til fordel for campingvogn uten dusjfasiliteter! Sånn som det høres ut så bor dere dere ikke ihjel, så hva er egentlig grunnen til at han vil flytte inn i campingvogn?

Anonymous poster hash: 6fc63...d49
  • Liker 1
Skrevet

Men hvorfor vil han bo i en campingvogn? Hva er begrunnelsen hans?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Før vi flyttet inn i dette huset hadde vi dårlig råd, fordi det var veldig dyrt. Men vi flyttet hitt fordi vi hadde dårlig råd. Og nå har vi masse penger til å kjøpe det vi vil! Han har sagt at han trenger mer penger. Så sier jeg "Til hva?" Da gir han meg ikke konkret svar, han sier bare han vil at vi skal ha litt mer penger. Vi har fått et supert tilbud her og jeg trives og føler at vi har alt vi trenger!

Jeg er bare så rådvill og er helt fortvilt. Fordi jeg har sagt det at hvis jeg flytter ditt, handler det ikke bare om dusj og sånt. men det har noe med helsa mi og familien min som bor 2 min herfra. Jeg føler meg trygg og vil ha familien min nær!

Skrevet

Jeg kan iallefall fortelle deg at det hadde vært helt fullstendig uaktuelt for meg å flytte til en campingvogn om vi hadde ett hus vi kunne bo i. Vi skulle vært ganske desperate etter bosted om det i det hele tatt skulle vært ett alternativ. Om han bare ville bo der for å bo der skulle samboeren min værsågod flyttet dit selv, mens jeg koste meg med innlagt vann og skikkelig kjøkken, takk skal du ha.

• Liker 3
Skrevet

Kan det hende at han har økonomiske problemer dukke kjenner til?

Jeg ville ikke bodd med mann og to hunder i campingvogn, med campingdo, og ingen stabil tilgang til dusj.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer mer på måten han prøver å få henne til å flytte på, enn det å faktisk skulle bo i en campingvogn. Å si til henne at han kommer til å flytte uansett, med eller uten henne gjør jo slik at hun egentlig ikke har noe valg om hun vil være med han.

Jeg synest det er utrolig dårlig gjort og veldig respektløst overfor henne.

Anonymous poster hash: 3c9a9...58a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan iallefall fortelle deg at det hadde vært helt fullstendig uaktuelt for meg å flytte til en campingvogn om vi hadde ett hus vi kunne bo i. Vi skulle vært ganske desperate etter bosted om det i det hele tatt skulle vært ett alternativ. Om han bare ville bo der for å bo der skulle samboeren min værsågod flyttet dit selv, mens jeg koste meg med innlagt vann og skikkelig kjøkken, takk skal du ha.

Det er det jeg også mener. Men han forstår ikke hvorfor jeg vil bo her når vi kan et sted som en campingvogn og bo i. Jeg bare klarer ikke tanken på det! Jeg vil ha den plassen jeg har,med et badekar/dusj som jeg kan dusje i når jeg vil, stor stue, soverom og et stort kjøkken! når vi flytter, kommer jeg til et så lite toalett så du nesten ikke har plass i det og kjøkkenet så lite at det bare er plass til en person. Jeg vil ikke gå til det. Nå har jeg sovet i campingvogn fra fredag til søndag. Til de som var der, og kroppen min var fullstendig ødelagt fordi jeg ikke fikk den plassen min til å hvile på. Jeg ble veldig syk og lå sengeliggende til idag og jeg er fortsatt syk. Så jeg klarer ikke det!

Skrevet

Det er det jeg også mener. Men han forstår ikke hvorfor jeg vil bo her når vi kan et sted som en campingvogn og bo i. Jeg bare klarer ikke tanken på det! Jeg vil ha den plassen jeg har,med et badekar/dusj som jeg kan dusje i når jeg vil, stor stue, soverom og et stort kjøkken! når vi flytter, kommer jeg til et så lite toalett så du nesten ikke har plass i det og kjøkkenet så lite at det bare er plass til en person. Jeg vil ikke gå til det. Nå har jeg sovet i campingvogn fra fredag til søndag. Til de som var der, og kroppen min var fullstendig ødelagt fordi jeg ikke fikk den plassen min til å hvile på. Jeg ble veldig syk og lå sengeliggende til idag og jeg er fortsatt syk. Så jeg klarer ikke det!

Da forklarer du det til ham. Du må også få ham til å forstå at det er helt urimelig å omtrent tvinge deg til å bo i en liten campingvogn, spesielt siden du er syk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da forklarer du det til ham. Du må også få ham til å forstå at det er helt urimelig å omtrent tvinge deg til å bo i en liten campingvogn, spesielt siden du er syk.

Ja, jeg skal forklare han det. Fordi i natt er jeg alene og han er på camping og sover der. Så vi får se om han kommer hjem i morgen.. Vil ikke ta det over telefonen..

Gjest Blomsterert
Skrevet

Han flytter i campingvogn uansett? Det var det han sa?

Du hverken vil eller føler du kan det. Da er det jo bare en løsning,og det er at dere ikke kan bo sammen.

Skrevet

En flytter da vel ikke frivellig fra et hus til en campingvogn?? Hva er argumentene hans for å flytte?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han flytter i campingvogn uansett? Det var det han sa?

Du hverken vil eller føler du kan det. Da er det jo bare en løsning,og det er at dere ikke kan bo sammen.

TS her. Er det ikke bedre å snakke med han om det enn å la være og ende opp singel? Jeg vet det at han kan si ting litt for fort. Så skal snakke med han når han kommer hjem igjen.

AnonymBruker
Skrevet

En flytter da vel ikke frivellig fra et hus til en campingvogn?? Hva er argumentene hans for å flytte?

Fordi han mener det at det vil bli bedre for både meg og han. Og han mener det at vi ikke har penger til å bo her, selvom vi har mye etter alt vi har betalt.. Jeg ser selv ikke problemet, fordi forholdet våres (som jeg føler selv) har blitt mye bedre etter at vi fikk råd til ting å gjøre sammen. Og jeg syntes det er supert og trodde han ikke løy til meg da han sa han trivdes og ville bo her lenge!

Gjest Blomsterert
Skrevet

TS her. Er det ikke bedre å snakke med han om det enn å la være og ende opp singel? Jeg vet det at han kan si ting litt for fort. Så skal snakke med han når han kommer hjem igjen.

Får håpe han lytter og aksepterer at du ikke kan bo i campingvogn da. Lykke til ned praten,håper han ombestemmer seg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...