Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 22 år gammel, 170 høy, og veier ca 68 kg. Jeg vil ned noen kilo. Jeg er avhengig av godteri og søtsaker, og brus. Det hjelper ikke når jeg i tilegg jobber i en kiosk :( kan jeg gå ned i vekt av å kutte ut alt godteri jeg spiser? Jeg bare aner ikke hvordan jeg skal klare det siden jeg føler hvis jeg ikke får i meg noe sukker, så fungerer jeg ikke.. Hva er det jeg kan erstatte snop med eventuelt? Og hva er bra å spise? Jeg spiser nesten aldri brød/knekkebrød med pålegg siden jeg er kresen og liker veldig lite. Det beste jeg liker er leverpostei. Jeg kjøper som regel bare alltid mat i butikkene.. yoghurt o.l.

Jeg trente en del før, vil begynne med dette igjen, men grunnen til at jeg slutta var fordi jeg var forvirra over kostholdet mitt. Hva jeg ikke skulle spise, og hva jeg skulle spise, når på dagen osv osv..

Hva skal jeg gjøre for å gå ned i vekt? Jeg er ganske nybegynner på dette, så håper jeg får noen gode svar! :)

Anonymous poster hash: c1268...2e6
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Spiller ingen rolle når du spiser så lenge du får deg nok næring.

En god regel er 3 store måltider som frokost, lunsj og middag. Spiser du godt med proteiner og fett og fokuserer på trege karbohydrater som bønner, kikerter, linser, søtpotet, fullkornsris/pasta så vil du få et mer stabilt blodsukker som vil gjøre at du ikke får sukkercravings lenger.

Ha i tillegg 2 mindre måltider som mellommåltid(frukt og nøtter) og en liten kvelds(eks skinkeomelett)

Drikk kun vann som tørstedrikk.

Start opp med å trene 3 ganger i uka og så vil resten gå av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...