Gå til innhold

Første regning i bhg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har fått regning på barnehagen for august. Han har ikke plass før i midten av mnd, men bhg vil ha full betaling. Er det vanlig?

Anonymous poster hash: 08682...389
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er helt vanlig!

Anonymous poster hash: 1e18d...7ba
Skrevet

Ja, det er det. Man betaler for hele måneder.

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er vanlig.

Anonymous poster hash: ce780...828
Skrevet

Dersom dere ikke har fått plass før i midten av mnd synes jeg det høres rart ut at dere må betale for hele. Men kan hende de har noe om det i vedtektene sine, og de aksepterte du når du aksepterte plassen.

Det kan jo hende de tenker at dere har plass til midten av august (skolestart) når han slutter i bhg, uten å betale for den mnd. Men det er jo ikke alle som går i samme barnehage frem til skolestart... Jeg vet ikke. Spør barnehagen.

Gjest ashanti
Skrevet

Er det virkelig vanlig å betale for en vare/tjeneste man ikke får altså? Høres rart ut for meg. Jeg hadde tatt det som selvfølge at man betalte fra den dagen barnet begynte. Ikke for 2 uker før, hvor barnet ikke gikk der.

Skrevet

Så lenge man har fått plass fra 10. aug skal man betale for hele måneden. Synes det høres rart ut om dere har fått oppstart etter det og må betale for full mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man har fått plass fra 10. aug skal man betale for hele måneden. Synes det høres rart ut om dere har fått oppstart etter det og må betale for full mnd.

Fikk fra 11. , men så var det ønskelig at vi ventet noen dager til pga mange nye barn.

AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig vanlig å betale for en vare/tjeneste man ikke får altså? Høres rart ut for meg.

Akkurat det er faktisk veldig vanlig. Nesten alle former for medlemskap og veldig mange kundeforhold opererer med en kalendermåneds oppsigelse fra månedsskiftet, uavhengig om du bruker tjenesten eller ei.

Til TS, så fikk vi regning for halve måneden da vår jente startet i barnehagen litt uti august i fjor. Dette var kommunal barnehage i Oslo. Det virker som om reglene varierer på dette?

Anonymous poster hash: 40765...826

AnonymBruker
Skrevet

Husk at dere også vil få kontantstøtte for den mnd (om dere har krav på det), så det kan jevne seg ut

Anonymous poster hash: d4223...3da

Skrevet

Da vi begynte 17. fikk vi halv regning :)

Skrevet (endret)

Tydelig at det er forskjellig praksis her. Du kan gjerne høre med barnehagen, TS, for å få et skikkelig svar? Det er nok bare første året barnet går i barnehagen du ev. må betale for hele måneden, selv om han bare går der halve - de må fordele antall nye barn slik at ikke alle begynner samtidig, mens barn som går i barnehagen fra før, begynner rett på.

Og som nevnt tidligere, får du full kontantstøtte for måneden barnet begynner i barnehage, så det jevner seg ut. Kontantstøtten er høyere enn barnehagen koster også.

Endret av Harlekin
Skrevet

Min datter begynte i barnehagen i midten av august og jeg betalte kun for den halve måneden. Er nok ulik praksis på det området.

AnonymBruker
Skrevet

Har det noe med startdato å gjøre, tro? At alle som starter før f.eks. 15 betaler full plass og de som starter etter betaler halv? Isåfall er det jo litt sleipt å gi dere plass fra 11 og så anbefale at dere venter et par dager....

Anonymous poster hash: 98d5e...ea7
Skrevet

Er det virkelig vanlig å betale for en vare/tjeneste man ikke får altså? Høres rart ut for meg. Jeg hadde tatt det som selvfølge at man betalte fra den dagen barnet begynte. Ikke for 2 uker før, hvor barnet ikke gikk der.

Ja, det er vanlig å betale selv om barnet er hjemme. La oss si at barnet er syk i en uke og er hjemme med mor. Da betales det for hele måned alikevel.

Jeg har hatt barnet mitt på ekstra ferier i 9 uker dette barnehageåret men betalte fult for alle måneder.

Skrevet

Ja, det er vanlig å betale selv om barnet er hjemme. La oss si at barnet er syk i en uke og er hjemme med mor. Da betales det for hele måned alikevel.

Jeg har hatt barnet mitt på ekstra ferier i 9 uker dette barnehageåret men betalte fult for alle måneder.

I min barnehage kan du da søke om sommerpermisjon for alt over fire uker. Så fremt ferien tas ut om sommeren.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Tydeligvis ulik praksis. Tenkte å høre med styrer, men ville høre om det er vanlig eller ei først.

Skjønner ikke hva barnetrygd har med spm. gjøre. Barnet er under ett år...

Gjest Solsmil
Skrevet

TS her.

Tydeligvis ulik praksis. Tenkte å høre med styrer, men ville høre om det er vanlig eller ei først.

Skjønner ikke hva barnetrygd har med spm. gjøre. Barnet er under ett år...

Ingen har nevnt barnetrygd i denne tråden. Kontantstøtte derimot. Men siden du ikke opplyste om barnets alder før nå, så er det vanskelig å vite. Hadde barnet vært over ett år, hadde kontantstøtte hatt veldig mye med spørsmålet å gjøre

AnonymBruker
Skrevet

Ingen har nevnt barnetrygd i denne tråden. Kontantstøtte derimot. Men siden du ikke opplyste om barnets alder før nå, så er det vanskelig å vite. Hadde barnet vært over ett år, hadde kontantstøtte hatt veldig mye med spørsmålet å gjøre

Huff, gikk litt fort i svingene her, mente selvfølgelig kontantstøtten. Beklager!

Men mener fremdeles at den ikke har noe med barnehagenenes praksis på området.

Uansett, tusen takk for svar! Er ikke snakk om mange kronene, men synes det er feil å betale mer enn nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...