Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt klønete overskrift. Jeg er kvinne, og har nylig fått en ny, veldig hyggelig kvinnelig kollega. Greia er at hun gjerne klapper meg på rumpa i forbifarten mens hun sier hei når jeg kommer på jobb, eller plasserer hånda forsiktig på rumpa mi når vi diskuterer en arbeidsoppgave. Jeg er ganske sikker på at hun ikke flørter, siden hun har type, men er jeg helt ute når jeg tenker at dette er en litt "grensesprengende" måte å være vennlig på?

Anonymous poster hash: 6c618...0c8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det igrunnen bare du som kan svare på. Synes du det er ubehagelig er det upassende.

Jeg hadde ikke likt det og hadde nok tatt det opp med henne, gjerne på en humoristisk måte, men slik at hun forsto at jeg ikke syns det var greit.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? Hadde ikke jeg tolerert! Gjør du noe som viser at du liker/ikke liker dette, siden hun har gjort dette mer enn 1 gang? Flytter du deg et steg vekk fra henne eller noe?

Anonymous poster hash: 770c9...7b0
Skrevet

Kanskje litt klønete overskrift. Jeg er kvinne, og har nylig fått en ny, veldig hyggelig kvinnelig kollega. Greia er at hun gjerne klapper meg på rumpa i forbifarten mens hun sier hei når jeg kommer på jobb, eller plasserer hånda forsiktig på rumpa mi når vi diskuterer en arbeidsoppgave. Jeg er ganske sikker på at hun ikke flørter, siden hun har type, men er jeg helt ute når jeg tenker at dette er en litt "grensesprengende" måte å være vennlig på?

Ja, det er seksuell trakassering. Hva hadde du gjort dersom en mann gjorde det samme?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Hadde jeg oppfattet det som seksuelle invitter, hadde dette allerede vært en personalsak. Siden jeg er 100% sikker på at hun ikke mener noe som helst seksuelt med det, har jeg egentlig ikke noe imot det, men blir likevel litt paff over at noen finner det naturlig å plassere hendene på slike steder.

AnonymBruker
Skrevet

Neste gang det skjer sier du "fingra av fatet, den er hellig" så tar hun nok poenget ;)

Anonymous poster hash: 12d38...bf2

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Eh..ikke noe jeg hadde akseptert. Den hånden hadde jeg glatt tatt bort gitt.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Da gjør du det på følgende måte:

Spør henne om dere kan ta en prat, - på et stillerom eller et kontor.

Og så sier du at du opplever den fysiske kontakten som litt over dine personlige grenser.

- i første omgang er det legitimt å ta det på den måten og ikke blåse i den største basunen og kalle felles leder eller HR inn.

Skulle hun ikke forstå hva du sier så kommer tiden for å ta det videre, - basert på at du føler dine grenser overtrått og at du har sagt ifra på en hyggelig måte.

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener det er seksuell trakassering og at hun uansett tråkker over aksepterte personlige grenser. Jeg ville spurt hvorfor hun gjorde det.

• Liker 1
Skrevet

"Tror du bør spare tafsingen til du kommer hjem til kjæresten din;-)" eller noe? Liksom-humoristisk tilbake?

Skrevet

Eventuelt "drit faen i å ta meg på ræva da?!"

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta henne med inn på doen og knull henne. Det ville jeg gjort om hun er digg :)

Anonymous poster hash: 261a9...07a

AnonymBruker
Skrevet

Ta henne med inn på doen og knull henne. Det ville jeg gjort om hun er digg :)

Anonymous poster hash: 261a9...07a

Javel, ikke alle er lesbisk heller.

Anonymous poster hash: 78a4f...809

• Liker 4
Skrevet

For min del hadde det vært å tråkke over mine grenser. Første gang hadde jeg sikkert blitt litt paff og ikke sagt noe. Andre gang hadde hun nok blitt fortalt at dette setter jeg ikke pris på.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er en ting når man gir et barn en vennlig dytt/ klaps på rumpa og sier "Opp med farten, nå er det tannpusstid". Men jeg klarer virkelig ikke helt å se for meg klapsing på rumpa til voksne som ikke enten virker nedlatende, invaderende eller er av seksuell art ... :klo:

Nå i voksen alder hadde jeg aldri latt noe slikt passere. Og jeg tenker at det er bedre å ta det opp med henne nå, fremfor å vente til du blir ytterligere frustrert og begeret en dag renner over.

Endret av Ibsenfrue
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde aldri tolerert det. Syns du burde ta det opp med kollegaen. Det kan hende hun gjør det ubevisst også, selv om det i seg selv virker merkelig.

• Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet
AnonymBruker, on 08 Jul 2014 - 21:13, said:

Det er det igrunnen bare du som kan svare på. Synes du det er ubehagelig er det upassende.

Jeg hadde ikke likt det og hadde nok tatt det opp med henne, gjerne på en humoristisk måte, men slik at hun forsto at jeg ikke syns det var greit.

Sånt hører ingen steder hjemme i arbeidslivet. Selvfølgelig er det upassende. Det er upassende uansett om ts skulle syns det er greit eller ikke.

Skrevet

Jeg hadde kvelt det helt til å begynne med, men siden du tydeligvis har latt det pågå litt, er det bare rett og rimelig at du tar det opp med henne.

Skrevet

Jeg hadde først bare trukket meg litt tydelig unna når hun legger rumpa si der, så smilt og svart hei etterpå. Hvis ikke det funker hadde jeg ganske enkelt sagt "ikke gjør det der, er du snill", uten å gjøre noe mer utav det. Det enkle er ofte det beste. :)

Hvis hun fortsatt ikke tar hintet hadde jeg nok vært enda tydeligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...