Gå til innhold

Hjelp?! Første gang jeg fikk baksmell, har ikke fått innbetalingskort

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når er det egentlig meningen at man skal få innbetalingskort?? Til å betale baksmell(restskatt) altså. Dette er første gangen jeg må betale restskatt så jeg har ikke PEILING. Det hjalp lite å lese på skatteetaten.no osv. Kanskje et dumt spørsmål men har jeg ikke fått det fordi det er juli og de folka er på ferie eller noe?

Det står at man får informasjon om betaling på brev på det innbetalingskortet, men er det brevet nødvendig? På skatteoppgjøret jeg fikk på mail på altinn sto det at jeg skal bruke det og det KID-nummeret, og det sto på skatteetaten at det er forskjellige kontonumre for hver kommune, skal jeg betale til det kontonummeret som tilhører min kommune?? Jeg vil være helt sikker før jeg betaler noe som helst..

Til oppsummering: Er det krise at jeg ikke har fått innbetalingskortet? Gjør jeg det rett om jeg bruker kontonummeret som skatteetatens nettside viser meg? Sammens med KID-nummeret som ble opplyst?

Jeg setter utrolig mye pris på svar!! (jeg fikk skatteoppgjøret 25.06)

Anonymous poster hash: d4110...d98
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått mitt. Noen dager/uker siden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed at det skal betales 20.aug dersom alt skal betales i en termin. Skal det betales i to terminer så kommer neste utti september. Har ikke fått mitt innbetalingskort enda.

Anonymous poster hash: 1b8d2...af7
AnonymBruker
Skrevet

Slik jeg forsto det skal jeg betale i to terminer, siden det var over 1000.. Skal du også betale i to terminer?

Jeg fikk beskjed at det skal betales 20.aug dersom alt skal betales i en termin. Skal det betales i to terminer så kommer neste utti september. Har ikke fått mitt innbetalingskort enda.

Anonymous poster hash: 1b8d2...af7

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg får restskatt bruker jeg info'en på skatteetaten.no og betaler innen utgangen av mai, så slipper jeg rentene, og derfor har jeg aldri fått noe innbetalingskort.

Anonymous poster hash: 4cffa...6c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man trenger altså ikke innbetalingskortet med andre ord? Bruker du da kontonummeret som tilhører din kommune og KID-nummeret som du fikk med skatteoppgjøret? Trenger jeg noe mer info/viktige ting å ha med?

Når jeg får restskatt bruker jeg info'en på skatteetaten.no og betaler innen utgangen av mai, så slipper jeg rentene, og derfor har jeg aldri fått noe innbetalingskort.

Anonymous poster hash: 4cffa...6c5

Skrevet

Kontonummeret og KID sto i papirene der du ble opplyst om skattetrekket. Da kunne du betale med én gang for å slippe renter. Det er vel få som sender innbetalingskort i vår digitale alder.

AnonymBruker
Skrevet

Kontonummeret og KID sto i papirene der du ble opplyst om skattetrekket. Da kunne du betale med én gang for å slippe renter. Det er vel få som sender innbetalingskort i vår digitale alder.

Såpass ja! Hehe, jeg er vel litt ny på dette området.. Jeg ser jo nå at det står oppført ja. Problemet er jo at KID nummeret ikke er gyldig tydeligvis, hjelper heller ikke å lage et nytt et for det er visst også ugyldig :/ Jeg er litt fortvilet, har hørt at man får betalingsanmerkninger osv hvis man ikke betaler i tide. Mister håpet snart.

AnonymBruker
Skrevet

Giro kommer nok, men den er sikkert ikke sendt ut enda. Første innbetaling er som nevnt over 20. august, og du får ikke betalingsanmerkning før etter denne datoen.

Anonymous poster hash: 5d300...c8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...