Gjest gjest1 Skrevet 24. juni 2004 #41 Del Skrevet 24. juni 2004 Veldig enig med aline, denne sporten er fjolleri på høyeste plan!Prøver de å utrydde okser eller?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 24. juni 2004 #42 Del Skrevet 24. juni 2004 Klapper for aline. Hvis det er dette denne mannen vil drive på med, så må han være forberedt på at han kan bli skadet. Ja, såklart! Han er jo klar over risikoen, og ingen tvinger han til å gjøre det han gjør. Oksen har ikke noe valg. Men jeg reagerte på at noen syntes det var FINT at han ble skadet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 24. juni 2004 #43 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg er mot tyrefekting og annen vold, men når man er tyrefekter så vet man hva man går til og det er en riskio for at man kan bli skadet. Synes ikke synd på folk som med vilje tar slike riskoer, enten det er tyrefekting eller andre ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 24. juni 2004 #44 Del Skrevet 24. juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 24. juni 2004 #45 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg er mot tyrefekting og annen vold' date=' men når man er tyrefekter så vet man hva man går til og det er en riskio for at man kan bli skadet. Synes ikke synd på folk som med vilje tar slike riskoer, enten det er tyrefekting eller andre ting.[/quote'] nemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Shira* Skrevet 24. juni 2004 Forfatter #46 Del Skrevet 24. juni 2004 Ja, såklart! Han er jo klar over risikoen, og ingen tvinger han til å gjøre det han gjør. Oksen har ikke noe valg. Men jeg reagerte på at noen syntes det var FINT at han ble skadet. Vil jo selvfølgelig ikke at mennesker skal skade seg, selv om jeg føler det i dette tilfelle er selvforskylt. MEN detter er jo en kamp på liv og død og da er det jo oksens fulle rett å forsvare seg. Klarer ikke å se underholdningsverdien og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 24. juni 2004 #47 Del Skrevet 24. juni 2004 Antar at dødsstraff kom inn som et "supplement" til mangelen av saklige argumenter. En for for hersketeknikk kalles det, også mye brukt av SV'ere..... Tipper nå heller dette argumentet var et (dårlig) forsøk på hersketeknikk. Øye for øye, tann for tann argumentasjonen din burde du vel forstå ville få folk til å tenke i disse baner? Uansett, en dødsstraff-tråd er laget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. juni 2004 #48 Del Skrevet 24. juni 2004 Men jeg reagerte på at noen syntes det var FINT at han ble skadet. Det synes ikke jeg heller er ok. Jeg synes ikke det er pent å ønske andre noe vondt. Selv ikke en tyrefekter. Jeg hadde håpt at landet hadde våknet, og sett hva de driver på med, og dermed avviklet denne typen usportsligheter. Problemet er nok at det er en del av kulturen, og mennesker gir ikke så lett fra seg en del av kulturen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 24. juni 2004 #49 Del Skrevet 24. juni 2004 Spml 1. Hvis en skal trekke paralellene til en boksekamp gjelder samme prinsipp der også. Spml 2. Samme svar som over. Spml 3. Ja, det er selvsagt. Det jeg reagerer på, som jeg har gjentatt ganske ofte nå, er at jeg ikke skjønner hvorfor det blir sett på som greit at matadoren blir skadet, ja at det faktisk blir appludert. Jeg synes det blir litt for skadefro og minner om øye for øye tann for tann-filosofi. Og det synes jeg blir feil vei å gå. Men at det er en svært høy risiko for å bli skadet, det er selvsagt. At det er en motbydelig sport, er selvsagt. Men å appludere når mann eller okse blir skadet, det ser jeg ikke poenget med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 24. juni 2004 #50 Del Skrevet 24. juni 2004 Enig med du. Å ønske andre vondt - menneske eller dyr har jeg aldri forstått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 24. juni 2004 #51 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg er ikke av dem som applauderer det, men på en måte så forstår jeg hva det er de sier når de sier at de synes de fortjener det. Og det BLIR jo applaudert hver gang oksen blir såret, så de er vel ikke verken mer eller mindre voldelige de som går den andre veien. Jeg er imot vold jeg også, men ser ikke på en matador som blir spiddet av en okse som har blitt terget opp av nettopp matadoren, som at han blir utsatt for vold, om du skjønner. medlidenheten og sympatien min eksisterer ikke for tyrefekteren som velger det selv, men for oksen! Jeg applauderer ikke oksens treff, men jeg hater de ikke like mye som jeg hater tyrefekterens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 24. juni 2004 #52 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg er ikke av dem som applauderer det, men på en måte så forstår jeg hva det er de sier når de sier at de synes de fortjener det. Det er bra. Selv forstår jeg ikke dem som appluderer det. Men vi har jo alle forskjellig tankegang. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felicity Skrevet 24. juni 2004 #53 Del Skrevet 24. juni 2004 Tipper nå heller dette argumentet var et (dårlig) forsøk på hersketeknikk. Øye for øye' date=' tann for tann argumentasjonen din burde du vel forstå ville få folk til å tenke i disse baner?[/quote'] Dette er et av fenomenene som gjør KG til et fargerikt og mangfoldig sted å være. Hersketeknikker og kverulasjoner over en lav sko når man slipper opp for saklige argumenter ..... Stå på TKrus - you're the best ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 24. juni 2004 #54 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg applauderer når matadoren blir spidda!!!! Det er straffen for det grufulle han gjør mot den stakkars oksen! Man kan ikke sammenligne det med en bokse kamp .I en boksekamp er ihvertfall begge partene der av fri vilje, mens under tyrfekting er bare en av partene der av fri vilje. Nei, jo flere matadorer som blir spiddet og drept, desto bedre. Da først kanskje kan denne horrible "sporten" bli avskaffet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felicity Skrevet 24. juni 2004 #55 Del Skrevet 24. juni 2004 Nei' date=' jo flere matadorer som blir spiddet og drept, desto bedre. Da først kanskje kan denne horrible "sporten" bli avskaffet.[/quote'] Dessverre Jens, så enkelt er det nok ikke. Hadde dette vært en sport, ja.....Men, her snakker vi om kultur og tradisjon. Så uansett hvor mange tyrefektere som blir skadet eller avgår ved døden, så vil nok neppe denne mishandlingen bli stoppet. Jeg var forresten inne på Dagbladet.no idag, og så en billedserie om dette - GRUFULT!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stikkelsbær Skrevet 25. juni 2004 #56 Del Skrevet 25. juni 2004 Heldigvis tar de aller fleste spanjoler under 35 år avstand fra tyrefekting, eller de er rett og slett ikke interesserte. "Sporten" vil mest sannsynlig dø ut sammen med de eldste generasjonene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. juni 2004 #57 Del Skrevet 25. juni 2004 Heldigvis tar de aller fleste spanjoler under 35 år avstand fra tyrefekting' date=' eller de er rett og slett ikke interesserte. "Sporten" vil mest sannsynlig dø ut sammen med de eldste generasjonene.[/quote'] La oss inderlig håpe det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 25. juni 2004 #58 Del Skrevet 25. juni 2004 Syns ikke synd på tyrefekterne jeg. De vet hva de går til, og hele poenget er vel å erte opp oksen mest mulig. Oksen ba aldri om å bli plassert der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smila Skrevet 25. juni 2004 #59 Del Skrevet 25. juni 2004 Til pass ot han..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleulv Skrevet 26. juni 2004 #60 Del Skrevet 26. juni 2004 Jeg kan ikke forstå at det skal være lov å drive med tyrefekting. Det er den jævligste mishandlinga av dyr som er tillatt Så en sak på TV for en stund sia der de tok opp det her, og spanjolene ble dritforbanna fordi folk blanda seg og ville ødelegge tradisjonen dems. Det de sa var helt usakelig og rett og slett uintelligent sagt. Jeg ble så provosert at jeg måtte skifte kanal. Skulle ønske jeg kunne gjøre noe for å hjelpe til å få avskaffa det her en gang for alle....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå