Gjest Felicity Skrevet 24. juni 2004 #21 Del Skrevet 24. juni 2004 Tyrefekteren ble spiddet i låret - SYND AT DET BARE VAR I LÅRET!!! Den stakkars oksen hadde jo x-antall spyd i manken :evil: Skulle bare ønske at en og annen hvalfanter fikk en harpun i ræva med jevne mellomrom....... ja selfangerne også :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 24. juni 2004 #22 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvorfor så voldelig? Jeg er vegetarianer, dyreverner, miljøverner.... U name it. Men jeg har ikke tro på vold! :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 24. juni 2004 #23 Del Skrevet 24. juni 2004 Det er ikke snakk om å være voldelig, det er snakk om å ikke ha medlidenhet med det noen av oss ser på som dyreplagere! Tyrefektere lever av å skade, såre, terge og drepe uskyldige dyr, hvorfor er det så ufattelig synd på en tyrefekter som blir spiddet i låret etter å ha plaget oksen i lengre tid? Hvorfor er det tyrefekteren det skrives om og tyrefekteren det er synd på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felicity Skrevet 24. juni 2004 #24 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvorfor så voldelig? Jeg er vegetarianer' date= dyreverner, miljøverner.... U name it. Men jeg har ikke tro på vold! :-? Voldelig.....??? Vold mot forsvarsløse dyr er altså ok, mens vold mot selvtenkente mennesker er ikke ok.... jaja, forstå det den som kan.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 24. juni 2004 #25 Del Skrevet 24. juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 24. juni 2004 #26 Del Skrevet 24. juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 24. juni 2004 #27 Del Skrevet 24. juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felicity Skrevet 24. juni 2004 #28 Del Skrevet 24. juni 2004 Bare plukket du det ut av løse luften' date= eller? Jeg har i alle fall ikke sagt noe slikt. .......vel, det var bare en tanke som slo meg da du sier at du er mot vold, og forsvarer tyrefekteren fremfor det forsvarsløse dyret.......... Angående dødsstraff - hva har det med denne tråden å gjøre? Men, for all del, start gjerne en tråd om temaet, så skal jeg med glede være med i debatten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 24. juni 2004 #29 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg må ærlig talt si at jeg ikke blir lei meg når slikt skjer. Hadde det ikke vært for at det er en risiko for at matadorene blir skadet, ville de ikke hadd den samme heltestatusen. Dette er en risiko de frivillig tar på seg hver gang de går på jobb. Tror faktisk det er med på å holde tyrefekting ved live. Hadde man kun fektet med okser uten horn ville det ikke vært den samme spenningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #30 Del Skrevet 24. juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felicity Skrevet 24. juni 2004 #31 Del Skrevet 24. juni 2004 Hvor kom forøvrig dødsstraff inn? Antar at dødsstraff kom inn som et "supplement" til mangelen av saklige argumenter. En for for hersketeknikk kalles det, også mye brukt av SV'ere..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 24. juni 2004 #32 Del Skrevet 24. juni 2004 Nei. Jeg sier ikkeat jeg forsvarer tyrefekteren framfor oksen. Hvis du leser svarene mine i tråden, har jeg skrevet at jeg er i mot tyrefekting. Jeg sier at jeg er i mot vold. Altså, vold på et generelt grunnlag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felicity Skrevet 24. juni 2004 #33 Del Skrevet 24. juni 2004 Nei. Jeg sier ikkeat jeg forsvarer tyrefekteren framfor oksen. Hvis du leser svarene mine i tråden' date= har jeg skrevet at jeg er i mot tyrefekting. Jeg sier at jeg er i mot vold. Altså, vold på et generelt grunnlag. javel...... du forsvarer ingen med andre ord, hverken tyrefekteren ELLER oksen. Finner det en smule rart ettersom du iflg deg selv er vegetarianer OG dyreverner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 24. juni 2004 #34 Del Skrevet 24. juni 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Felicity Skrevet 24. juni 2004 #35 Del Skrevet 24. juni 2004 I all verden!? :klø: Kjære Felicity. Jeg har ikke sagt at jeg ikke forsvarer noen' date= jeg har sagt at jeg skjønner ikke tankegangen om at det er greit at matadoren ble skadet. Hvis noe mer er uklart, skal jeg forsøke så godt jeg kan å forklare det nærmere. Jeg synes du er litt "ullen" i uttalelsene dine jeg, jeg leser hva du skriver, men jeg synes ikke det henger på greip overhodet. Men, det er nå min mening. Kommer du snart med en Dødsstraff tråd forresten??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vivi Skrevet 24. juni 2004 #36 Del Skrevet 24. juni 2004 :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 24. juni 2004 #37 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg synes du er litt "ullen" i uttalelsene dine jeg, jeg leser hva du skriver, men jeg synes ikke det henger på greip overhodet. Men, det er nå min mening. Kommer du snart med en Dødsstraff tråd forresten??? Helt greit at du synes jeg er "ullen", jeg synes du har overtolket svarene mine en smule og lagt nye meninger i dem. Men greit nok. Ang. tråd med dødstraff, tror kanskje du blander Tom og meg. Det var han som først kom med den tanken. Så hvis han vil, starter han sikkert en tråd om det. Eller du, hvis du vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaToya Skrevet 24. juni 2004 #38 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg synes ikke det var "flott" at han ble skadet, men jeg eier heller ikke medlidenhet med ham!! Når man med viten og vilje går inn på en arene KUN med det for øyet å såre, terge og hisse opp en diger okse, før man dreper dyret når det har blitt pint så lenge at det er ved rannen av vannvidd... ja da BER man faktisk om det angrepet så få blir utsatt for!! Man plager, sårer og dreper ett DYR!!! også blir det ramaskrik fordi dyreplageren får smake sin egen medisin?? nei, vet du, som man reder ligger man!! Har overhode INGENTING til overs for verken tyrefekting som underholdning og heller ingenting til overs for folk som velger berømmelse for å torturere og drepe uskydige dyr! Eier INGEN medlidenhet for denne dyrefekteren, selv om jeg ikke synes det var flott at han ble skadet, han måtte jo forvente at det kunne skje!! :evil: *aline synes ærlig talt mer synd på oksen en på tyrefekteren, tyrefekteren overlevde og fikk en ganske kort smertetid i forhold til oksen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 24. juni 2004 #39 Del Skrevet 24. juni 2004 Klapper for aline. Hvis det er dette denne mannen vil drive på med, så må han være forberedt på at han kan bli skadet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 24. juni 2004 #40 Del Skrevet 24. juni 2004 ... jeg har sagt at jeg skjønner ikke tankegangen om at det er greit at matadoren ble skadet. .... ville du sagt at det var "greit" at en bokser ble slått under en boksekamp? At bokseren kanskje ble litt skadet? bør man ikke på en måte regne med at konsekvensen av å gå inn å herje med ett annet levende vesen, med tanke for å skade det/drepe det, setter en selv i en risikosone? Jeg synes som sagt ikke det var flott, jeg skulle ikke ønske flere matadorer ble såret, jeg skulle ønske det ikke fantes mennesker som velger å leve av å torturere, plage og drepe dyr. Og jeg synes de må ta med i beregningen at de meget vel kan bli såret selv, når målet med hele "stasen" er å utfordre en okse til å angripe!! Det er som å si daaakar til en som faktisk ble såret når han prøvde å jonglere med brennende fakler og bommet og ble brent... HALLO? hva tror de at de driver med da??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå