Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hehe. Skal du først se en animasjon må det være av et fotblad uten sko.

Anonymous poster hash: 69dba...f71

Jammen så link en da :klaske:

Og hvorfor uten sko? Kan man gå hæl først med sko altså?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jammen så link en da :klaske:

Og hvorfor uten sko? Kan man gå hæl først med sko altså?

For å lettere se bevegelsen vel.

Ta en titt på sprinterne. Hvorfor tror du de er fremoverlent og "lett på tå". Prøv å løp så hardt du kan med hælen hardt nedi først. Overhodet ikke et normalt bevegelsesmønster.

Skrevet

Jeg går nesten aldri med hælene først, bare hvis jeg går med høye hæler. Er det ikke mer normalt å gå med tærne først? Jeg går omtrent lydløst hjemme, folk skvetter når jeg kommer inn i et rom. Haha.

AnonymBruker
Skrevet

For å lettere se bevegelsen vel.

Ta en titt på sprinterne. Hvorfor tror du de er fremoverlent og "lett på tå". Prøv å løp så hardt du kan med hælen hardt nedi først. Overhodet ikke et normalt bevegelsesmønster.

Men har du noen ting som støtter denne påstanden din? Linker, artikler, videoer? Sånn altså at noen andre støtter dette enn bare ditt egent hode...

Anonymous poster hash: 3453d...662

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Synes fyren under kunne vært litt mer imøtekommede, men din oppskrift er ikke helt bra den heller. Hva med å bare komme hverandre i møte? Er det en sjeldenhet i dag?

Det kommer an på hvordan man spør deg. Banke på, bare gå inn i leiligheten min og oppføre seg hissig og/eller truende ville ført til en tur ned trappa med hodet først for vedkommende at at h*n ikke var i stand til å klage en god stund etterpå grunnet diverse benbrudd.

Anonymous poster hash: 512f0...097

Skrevet (endret)

Jeg ligger veldig godt her i sofaen men ble plutselig veldig nyskjerrig på hvordan jeg går. Må nok ta en liten spasertur gitt.. :)

Edit: Jeg setter hælen først, men bare med en bitteliten margin før tåballene. Tror jeg går nokså lydløst. Har ei lillesøster på 11 år som tramper som en okse. De bor over bestemor, og hun kommer alltid opp å klager over trampinga hennes - hun sier det rister i lysekrona. ;)

Syns det er unødvendig av naboen å være så sur og ufyselig, men kan også forstå han blir irritert. Prøv, som sagt tidligere ,å bruke et eller annet av skotøy/tøfler, eller legg tepper på gulvet. Klager han fortsatt hadde jeg gått ned for å høre etter selv. :)

Endret av LatersBaby
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel skilnad på å gå innandørs utan sko og når man går/spring utandørs. Ved vanleg gange er iallfall ike vanleg å lande på hæl som på tåball/forfot. Ved jogging og løping vil tempo og teknikk avgjere om man landar på hæl, mellomfot eller forfot.

Å lande på hæl først i treningssamanheng kan vere skadelig. Å trakke ned på hæl først ved normal gange, er heilt normalt.

Anonymous poster hash: fda49...ab7
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at jenter går mer på helen enn menn. Jeg har bodd i 1 etg i 15 år, med 5 forskjellige par i 2 etg. Når mannen er alene hjemme, høres det ikke, og jeg støkker når det plutselig smeller i døra og jeg ser han gå ut, for jeg trodde ingen var hjemme oppe.

Når jenta er hjemme, så er det ingen tvil om at hun er hjemme. Jeg kaller alle jentene oppe for trampe jeg. Alle som en går de med helen først.

Slik har det vært med alle 5 parene oppe. Ser også på jobb, som en annen nevnte her, den som bråker mest når hun kommer gående nedover gangen, er hun flisa på ca 165 og 45 kg, hun er syltynn!

Anonymous poster hash: 815e3...5dd
  • Liker 1
Skrevet

Syntes det er ganske tåpelige svar du får her med at folk hakker på at du går med helen først ol. Måten man går på et tillært og ikke veldig lett å forandre på.tviler på at ballett timer hadde hjulpet på dette. Men du hadde sikkert blitt god på å gå på tærne :P Og skjønner godt at du ikke vil gå med sko/tøfler inne nå på sommeren !

Hvis naboen plages så færlt av at dere bare går over gulvet fra kjøkken-bad-stue- soverom så får han flytte, ingen kan klage på hvordan man går rundt i sin egen leilighet .

Man skal såklart ta hensyn til naboer , men å klage på at noen går vanlig rundt hjemme hos seg selv blir for dumt.

Tåler man ikke at noen går i gulvet over seg flytter man til en toppetasje eller lekter ned taket sitt og lydisolerer.

• Liker 1
Skrevet

Det er forskjell på å løpe og å gå. Generer forskjellige bevegelser i foten. Men sånn jeg ser det er det ikke så komplisert, er bare å se på på bevegelsen i hele beinet, vi løfter, bøyer kneet, strekker ut...

Gjest Blomsterert
Skrevet

Rar og tildels underholdende tråd :-) lurer på hvor mange som har testa ut hvordan de går mens de har lest her :-D

Men. Bor en i blokk må man virkelig regne med å høre andre mennesker!

Skrevet (endret)

Rar og tildels underholdende tråd :-) lurer på hvor mange som har testa ut hvordan de går mens de har lest her :-D

Men. Bor en i blokk må man virkelig regne med å høre andre mennesker!

Ja, selvfølgelig. Men man må også regne med å ta hensyn til andre mennesker. Man kan prøve å være litt bevisst på hvordan man går når man er innendørs, kanskje man får en liten aha-opplevelse. Endret av Petra75
  • Liker 1
Skrevet

Eg hadde nokre buande over meg som eg aldri høyrde. Så flytta det inn 3 nye no for nokre mnd sidan. Vi høyrer dei heile tida, og det er veldig travelt å alltid måtte gå å høyre på den "dunkinga" i taket fordi dei går med hælane først. Dei går så utrulig tungt, flyttar hardt på møblane rundtom heile tida. Og mtp at vi aldri høyrte noko til dei som budde der før til og med under flytting, så har det noko med korleis ein går og bevegar seg på eit golv. Så sjølv om det var feil måte for naboen dykkar å reagere, så kan ein tenke litt over korleis ein går sjølv om det er eigen heim :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere som mener det er normalt å GÅ (ikke løpe) med tåballene først være så snill å linke til video/forklaring av dette?

Anonymous poster hash: e4dc0...5b7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å gå på hælen da?!

Anonymous poster hash: c48ea...de1
Skrevet

Kan dere som mener det er normalt å GÅ (ikke løpe) med tåballene først være så snill å linke til video/forklaring av dette?

Hvor skal man finne det hen? For meg er det naturlig å gå med tærne ned først, det har det vært siden jeg var liten.

Skrevet

Sliter med det samme her. Jeg leier i borettslag og bor i under-etg. Det er ett helvete når naboen oppe er hjemme, høres ut som han forsåvidt går med sko på inne til alle døgnets tider, og jeg kan nesten høre hva de snakker om.. Gudskjelov jobber han langt borte og er ikke så ofte hjemme, for da hadde jeg flytta ut.. Får ikke ro i huet mitt.

Skrevet

Jeg går forresten som en hest selv, kan ikke noe for det, men er tung på foten. Men hjelper nok med tepper og tøfler :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal man finne det hen? For meg er det naturlig å gå med tærne ned først, det har det vært siden jeg var liten.

YouTube. Det påstås her at det normale er å gå med tåballene først, ikke hælene, da skulle man tro at de fleste videoer som involverer mennesker bør demonstrere dette. Et tidligere innlegg hadde en video som viste normal gange med hælen først, så det bør være enda lettere å finne videoer som viser det motsatte hvis det er så normalt som noen i tråden påstår.

• Liker 1
Gjest Ciegus
Skrevet

Enig. Vedkommende argumenterer for at det "bare er å finne en video" som beviser det, men jeg finner ingen forbanna video!

Skal man komme med ekstremt bastante påstander får man jammen dokumentere de, i stedetfor å ro seg vekk med hva sprintere gjør.

Selv går jeg veldig, veldig lett og lydløst. Men lander ikke først på tåballen likevel. Tror ikke jeg lander først med hælen heller, er mer jevnt. Vanskelig å si. :ler:

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...