Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest linsina
Skrevet (endret)

Har en nabo under oss (bor i blokk), som klager på at vi går hardt på gulvet. Jeg går kanskje litt med hælen først, men tramper absolutt ikke,og går ikke spesielt hardt heller.. Samboer også egentlig normalt..

Har bodd her siden november, og han har klaget 1 gang før også, men nå banket han på døra, og kom omtrent inn som en hissig lemmen i gangen vår.. Aldri har han sagt hei heller. Bare kjefter.

Nå kjeftet han og sa at han snart fikk nervesammenbrudd og skulle gå til ledelsen med det her om det ikke gir seg.. :klo:

Som sagt over her så går vi egentlig normalt på gulvet, men jeg setter altså ned hælen først, men det er vel ganske normalt??

Hva søren gjør vi? :klaske:

Endret av linsina
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du skriver NABO med store bokstaver? Har lagt merke til at det er en del her inne som liker å skrive ett ord med store bokstaver i overskriften og det er utrolig irriterende. For eksempel: "Kjøper frimerker på POSTEN". Vi klarer å lese alt med små bokstaver.

Begynn å låse døren og gå stille. Ta på tøfler.

Anonymous poster hash: bd317...644
  • Liker 17
Skrevet

Vet du. Det kan hende at isoleringen er helt jævlig hos dere. Jeg leier i under etg hos en mann, og det er et HELVETE. Fy fader for noen lyder. Jeg hører ALT! Og det er til å gjøre en hver person gal.

Men dette er ikke noe du kan gjøre noe med. Man må kunne gå normalt på gulvet sitt. Evt ha i bakhodet på kveldstid å kanskje gå litt mer forsiktig?

Dette er forresten noe man må innfinne seg og forvente dersom man skal bo under noen.

• Liker 8
Gjest linsina
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du skriver NABO med store bokstaver? Har lagt merke til at det er en del her inne som liker å skrive ett ord med store bokstaver i overskriften og det er utrolig irriterende. For eksempel: "Kjøper frimerker på POSTEN". Vi klarer å lese alt med små bokstaver.

Begynn å låse døren og gå stille. Ta på tøfler.

Egentlig skulle hele skrives i store bokstaver, men så ble det så stort, så jeg skrev vanlig i stede, glemte å fjerne nabo..

Tøfler er jo så latterlig varmt på sommeren, men selvfølgelig greit på andre årstider! takk ;)

Skrevet

Bruker tøfler, legger ryer og tepper på gulvene. Hvis det er laminat dere har kan det byttes. Mere får dere ikke gjort, og han kan klage så mye dere vil, men man må få lov til å bevege seg rundt i egen bolig.

Gjest linsina
Skrevet

Vet du. Det kan hende at isoleringen er helt jævlig hos dere. Jeg leier i under etg hos en mann, og det er et HELVETE. Fy fader for noen lyder. Jeg hører ALT! Og det er til å gjøre en hver person gal.

Men dette er ikke noe du kan gjøre noe med. Man må kunne gå normalt på gulvet sitt. Evt ha i bakhodet på kveldstid å kanskje gå litt mer forsiktig?

Dette er forresten noe man må innfinne seg og forvente dersom man skal bo under noen.

Kan være.. Vi hører forsåvidt naboen over oss også, men hun er ikke så mye hjemme, så tenker ikke noe over det. Men dette er betongblokk, så kan være at isolasjonen er dårlig.. Men synes han burde tåle det..

Gjest linsina
Skrevet

Bruker tøfler, legger ryer og tepper på gulvene. Hvis det er laminat dere har kan det byttes. Mere får dere ikke gjort, og han kan klage så mye dere vil, men man må få lov til å bevege seg rundt i egen bolig.

Vi har noen tepper, men er en ganske liten leilighet, så er begrensa hva vi vil ha her :) Er gamle originale tregulv. Så skjønner liksom ikke hva annet vi kan gjøre :)

Gjest Timber
Skrevet

Kjøp ørepropper til naboen?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan også øve deg på å ikke gå sånn på hælene, det er utrolig slitsomt å høre på. Men selvsagt må du få gå i ditt eget hjem.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å gå ned til naboen og høre etter når samboeren din går over gulvet ol. Hvis det virkelig er ille, så kan dere jo prøve å bruke tøfler/crocs/tepper whatever for å prøve å dempe hvertfall

Anonymous poster hash: 58507...a9b
  • Liker 3
Gjest linsina
Skrevet

Hva med å gå ned til naboen og høre etter når samboeren din går over gulvet ol. Hvis det virkelig er ille, så kan dere jo prøve å bruke tøfler/crocs/tepper whatever for å prøve å dempe hvertfall

Anonymous poster hash: 58507...a9b

Om han klager på oss igjen så må vi ned til han for å høre ja.. Jeg tror nemlig bare det er vanlig "støy" slik som det er i mange blokker og leiligheter. Hun som eide her før oss var nemlig sjeldent her igjennom ca 8 år... så kan være noe med det??

Skrevet

Tregulv bråker nok også, men ikke fullt så ille som laminat vil jeg tro. Om en ikke orker tøfler i varmen, kan en kanskje slippers eller noe med myke såler.

Og kanskje tenke litt på det etter kl 23 om kvelden. Hvis ikke naboen ikke kan leve med det er det han som må finne et annet sted å bo.

• Liker 1
Skrevet

Ikke rart det bråker om du går med hælen i gulvet først. Jeg går lett, og ingen hører meg, men jeg har prøvd å gå med hælen i gulvet, og herregud så tung det er å gå sånn!

Bor selv under noen som går veldig hardt sånn som deg, og det er et mareritt.

Kanskje du skal ta ballerinatimer? Da blir du lettere på foten. ;)

• Liker 3
Gjest linsina
Skrevet

Tregulv bråker nok også, men ikke fullt så ille som laminat vil jeg tro. Om en ikke orker tøfler i varmen, kan en kanskje slippers eller noe med myke såler.

Og kanskje tenke litt på det etter kl 23 om kvelden. Hvis ikke naboen ikke kan leve med det er det han som må finne et annet sted å bo.

Ja kan så klart gå med slippers el.. Jeg er bare så glad i å gå uten "sko" inne. Går sjeldent på gulvet etter 23. Han var oppe å klagte nå klokken 18:30.. :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Om han klager på oss igjen så må vi ned til han for å høre ja.. Jeg tror nemlig bare det er vanlig "støy" slik som det er i mange blokker og leiligheter. Hun som eide her før oss var nemlig sjeldent her igjennom ca 8 år... så kan være noe med det??

Naboen over meg er borte i sommerferien, og jeg nyter stillheten... Gruer meg til de kommer hjem, for da blir det tråkking og tramping hele døgnet... Hjelper ikke med soviro heller ... Lyden forplanter seg så godt!

Anonymous poster hash: 95f75...fc1

• Liker 2
Skrevet

Bli med ned og hør selv mens den andre går på hælene. Bodde under ei som var sånn men flytta ut innen jeg gadd å si fra om det. Fyren før hørte jeg ikke noe fra.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen. Mulig jeg høres sær og grinebitersk ut. Men ja, det er FRYKTELIG irriterende med folk som ikke klarer å gå normalt over et tregulv. Hva er greia liksom med folk som går med hælen først? Er det liksom...her kommer jeg...kan dere høre meg? Og de vet de går på et lytt tregulv med naboer under. Skulle tro de ikke visste noen bodde under de.

Vet dere ikke at normal bevegelse for et fotblad er at man først går ned med tær/tåballer for så å ende med hælen sist. Normal avdemping kalles det.

Jaja..trøsten er at de naboene som lager helvetes bråk ved å gå med hælen først nedi vil senere i livet få problem med føttene (knærne i særdeleshet) fordi de belaster skjelettet helt feil med sin rare gange.

Payback is a bitch..

Anonymous poster hash: 69dba...f71
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bor man i blokk må man finne seg i at folk går over gulvet, med hælene først eller ikke. Så lenge du ikke hopper og spretter til treningsvideoer på youtube etter kl. 23, kan naboen bare drite i å klage.

Anonymous poster hash: 99dd8...a9f
  • Liker 6
Skrevet

Bor man i blokk må man finne seg i at folk går over gulvet, med hælene først eller ikke. Så lenge du ikke hopper og spretter til treningsvideoer på youtube etter kl. 23, kan naboen bare drite i å klage.

Anonymous poster hash: 99dd8...a9f

Synes fyren under kunne vært litt mer imøtekommede, men din oppskrift er ikke helt bra den heller. Hva med å bare komme hverandre i møte? Er det en sjeldenhet i dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...