Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal til Florida med kjæresten om 2 uker. Jeg har tenkt til å reise med nesten tom koffert, og komme tilbake med full :laugh:

Spm mitt er: hva bør jeg kjøpe? Altså ting/merker som er spesielt billig der borte. Til info er jeg skikkelig jente-jente

Tar også imot tips om kjøpesentre og outlets!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt av sko, sminke, barberblader og klær. Vet ikke om det er noen merker som er lurere å kjøpe en andre siden jeg ikke er så veldig jente-jente selv.

Om det er noe spesielt du er ute etter er det lurt å undersøke hva prisen er i norge først, da vet du hvor mye du eventuelt kan spare.

Skrevet

Alt av sko, sminke, barberblader og klær. Vet ikke om det er noen merker som er lurere å kjøpe en andre siden jeg ikke er så veldig jente-jente selv.

Om det er noe spesielt du er ute etter er det lurt å undersøke hva prisen er i norge først, da vet du hvor mye du eventuelt kan spare.

Takk for tips!

AnonymBruker
Skrevet

Noe elektronikk MÅ du kjøpe. Siden det er mye billigere enn i Norge. Kjøp en iphone 5s 54gb. I Norge må du ut med latterlige 7600 kr. I USA får du kjøpt den for 3000 kr. Helt syk forskjell spør du meg

Anonymous poster hash: 80cfb...8a3
AnonymBruker
Skrevet

64 gb seff..

Skrevet

Converse. Sykt billig i usa.

Skrevet

Noe elektronikk MÅ du kjøpe. Siden det er mye billigere enn i Norge. Kjøp en iphone 5s 54gb. I Norge må du ut med latterlige 7600 kr. I USA får du kjøpt den for 3000 kr. Helt syk forskjell spør du meg

Hvor får du de tallene fra? Dagens dollarkurs er 6,17. En ulåst iPhone 5S 64 GB koster 849 dollar i USA. Florida har sales tax på 6 %. Det blir 899,94 dollar totalt, eller 5553 kr med dagens dollarkurs. Det er altså 2037 kr å spare, men ikke 4600 kr som du sier.

I tillegg må man huske at tollgrensen er på 6000 kr, så hvis man kjøper en iPhone til 5553 kr i USA, har man bare 447 kr igjen å shoppe for før man enten må fortolle varene ved ankomst i Norge eller begå et lovbrudd ved å smugle.

• Liker 2
Skrevet

Jeg må alltid ta turen innom Victorias secret og Forever 21. Dessuten er merker som Marc Jacobs og Michael Kors veldig mye billigere i USA. Alt er egentlig mye billigere i USA..

• Liker 1
Skrevet

For å svare på spørsmålet, så handler jeg alltid sminke i USA. Det jeg pleier å handle er i alle fall bare halve prisen i USA, eller enda billigere, så da kjøper jeg sånn at jeg har en stund. Jeg tror også jeg har kjøpt joggesko hver eneste gang, for de er så overpriset i Norge at jeg aldri kjøper sånt hjemme. Elektronikk er også lurt å kjøpe der, men da er det fort gjort å komme over tollgrensen.

Skrevet

Converse. Sykt billig i usa.

Jaa!! Takk

Jeg må alltid ta turen innom Victorias secret og Forever 21. Dessuten er merker som Marc Jacobs og Michael Kors veldig mye billigere i USA. Alt er egentlig mye billigere i USA..

Takk for tips :laugh:

Skrevet

Jeg ville så til de grader byttet ut undertøysgarderoven min til fordel for VS sitt undertøy. Også ville jeg kjøpt levisbukser. Jeg har pleid å bestille levisbukser på nett i USA og der har jeg gitt 300-350 pr stk 😄😄

Skrevet

Det er ikke særlig merkelig at F21 er en billig butikk da, kvaliteten er jo dårlig - på noenlunde samme nivå som Cubus eller H&M. Med VS er det litt samme greien (men ikke like ille), men der handler jeg lite uansett fordi jeg sjeldent finner undertøy der jeg virkelig synes er pent. Det billig-billig undertøyet på VS er som regel knallrosa/lime/noe en 13-åring hadde gått med, men de har selvsagt et par pene ting her og der.

Hårfarge er billig i USA, bruker du det ville jeg kjøpt med meg en drøss. Joggesko er billigere, tannbklekning... Venninnen min kjøpte nesten ingenting da hun var på ferie i USA, for hun var forberedt på at ALT ikke bare skulle være billigere enn i Norge, men ekstremt billig. Og slik var det jo ikke alltid. Ville selv kjøpt meg et par skikkelig gode bukser som noen ane nevner lenger oppe.

Skrevet

Hvor i Florida skal dere? Det ligger store outlets fordelt rundt om, med alt du kan tenke deg av sko, klær, sminke, vesker osv. Kjøpte 2 ekstra kofferter der for å få med alt vi handla, hehe. Vet jo ikke hva du liker, men i tillegg til små frittstående butikker i byene, finner du Macy's, Saks 5th Avenue, Neiman Marcus osv, hvor du finner masse merkeklær. Selv kjøpte jeg mye treningstøy, sneakers/joggesko, sandaler, surfetøy, bikini, kjoler, shortser... Var salg på flere kjøpesentre, så fikk bl.a masse Denim&Supply Ralph Lauren til en fjerdedel av prisen hjemme(er jo ikke rådyrt her heller, men nå kunne jeg jo kjøpe alt jeg ville ha!) Er dere i Miami/Fort Lauderdale-området må dere ta turen til Sawgrass Mills outlet! Premium outlets nær Orlando er også verdt et besøk!

Skrevet

Amerikanske merker som Michael Kors, Guess, Tommy Hilfiger, Nike, Converse, Ralph Lauren osv er mye billigere der borte. Særlig på outlet ;)

Både klær, sko, vesker, klokker og stæsj.

Kjøpte Guess klokke på outlet der borte. Betalte 95$ eller ca 560kr som kursen var da. På senteret her koster den 2.000kr

Kjøpte også Guess ballerinasko som jeg tror jeg betalte 60$ for eller noe. (Ligger vel rundt tusenlappen her.)

Om du skal til Orlando er Orlando Premium Outlet ett bra sted! Mange bra merker!!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Florida Mall har og mye fint (i Orlando) men der er det mye dyrere enn på Outlet'en.

Vi pleier også å kjøpe småtteri som tannkrem (Hahaha), hårstæsj, paracet (eller Ibuprofen som de heter). Koster nesten ingenting på Walmart.

Endret av *Emma*
Skrevet (endret)

Ha i bakhodet at du må betale toll hvis det overstiger 6,000kr totalt med mindre du har planer om å forsøke å snike deg forbi. Altså er det ikke sikkert at elektronikk er så lurt å kjøpe.

Endret av meh
AnonymBruker
Skrevet

Ralph Lauren, Gant, Michael Kors, Marc Jacobs. Sminke/hud/hår produkter

Anonymous poster hash: f7401...29f
AnonymBruker
Skrevet

Nike sko!

Anonymous poster hash: b6d1e...6a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Florida Mall har og mye fint (i Orlando) men der er det mye dyrere enn på Outlet'en.

Vi pleier også å kjøpe småtteri som tannkrem (Hahaha), hårstæsj, paracet (eller Ibuprofen som de heter). Koster nesten ingenting på Walmart.

Bare en liten rettelse her, paracet er ikke det samme som ibuprofen. Paracet er paracetamol, ibux er ibuprofen.

Anonymous poster hash: 003c8...4b2

• Liker 7
Skrevet

Om du skal til Orlando er Orlando Premium Outlet ett bra sted! Mange bra merker!!

Støtter denne. Tror vi tilbrakte 2 fulle dager her da vi var der for noen år siden.

Kjøpte smoking, joggesko, treningsklær som jeg husker. Generelt tror jeg alle jeg dro med kjøpte sko.

Se liste over butikker på hjemmesiden.

http://www.premiumoutlets.com/outlets/store_listing.asp?id=17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...