AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #1 Del Skrevet 8. juli 2014 Noen som vet? Anonymous poster hash: a2758...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dillyduzit Skrevet 8. juli 2014 #2 Del Skrevet 8. juli 2014 Google: The Baltic states all border onto the Baltic sea and are found in Northern Europe. Countries in the baltic include Finland, Estonia, Latvia etc. The balkans are found in Southern Europe, the area most commonly referred to as the Balkans is the former Yugoslavia, which is now Croatia, Serbia etc. The differences between the two regions are huge, i.e. climate is totall opposite (baltic = very cold in winter) Balkans (hot in summer), the inhabitants of both regions are also very different. The balkans being mainly slavic people and the baltic inhabitants nordic. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #3 Del Skrevet 8. juli 2014 Hva er forskjellen på Sør-Sudan og Sør-Korea? Tromsø og Trondheim? Det er to helt forskjellige steder, rett og slett, selv om det er i Europa begge deler. Baltikum er tre land på Østersjøens østerside, nemlig Estland, Latvia og Litauen. Balkan er en stor "halvøy" sørøst i Europa, der land som Bulgaria, Albania, Serbia, Makedonia og Bosnia ligger. Hellas også, blant annet, selv om ikke alle tenker på Hellas som et land på Balkan. Så det er ingen overlapp som helst mellom de to områdene Anonymous poster hash: d05e8...945 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OppNedPåAlt Skrevet 8. juli 2014 #4 Del Skrevet 8. juli 2014 Hvorfor kan man ikke Google først "Baltikum" og så "Balkan" (eller motsatt rekkefølge, Google bryr seg ikke) og lese svaret? Det er vel mer styr å skrive et innlegg på KG... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 8. juli 2014 #5 Del Skrevet 8. juli 2014 Er dette er alvorlig spørsmål ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #6 Del Skrevet 9. juli 2014 Ts her Hehe ja det er et alvorlig spørsmål, og jeg har googlet det. Grunnen til at jeg spør er at noen steder stod det at land som for eksempel Finland også var en del av Baltikum (som det står i første svar i denne tråden) + at jeg var nettopp i Polen og der profilerte de at de at var en del av the Baltic seas. For jeg trodde også det bare var Estland, Latvia og Litauen som var Baltikum. Og på den andre siden så lurer jeg hvorfor Balkan blir kalt en halvøy? Hva betyr det? Anonymous poster hash: a2758...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #7 Del Skrevet 9. juli 2014 Hvorfor mener du de er like? Navnene er jo ikke like engang... Anonymous poster hash: bca77...a9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #8 Del Skrevet 9. juli 2014 Hvorfor mener du de er like? Navnene er jo ikke like engang... Anonymous poster hash: bca77...a9b Jeg bare lurte på hva som var hva Anonymous poster hash: a2758...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemon-aid Skrevet 9. juli 2014 #9 Del Skrevet 9. juli 2014 Googler du Balkan, så kommer det opp kart. Enklere blir det ikke Hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #10 Del Skrevet 9. juli 2014 Ts her Hehe ja det er et alvorlig spørsmål, og jeg har googlet det. Grunnen til at jeg spør er at noen steder stod det at land som for eksempel Finland også var en del av Baltikum (som det står i første svar i denne tråden) + at jeg var nettopp i Polen og der profilerte de at de at var en del av the Baltic seas. For jeg trodde også det bare var Estland, Latvia og Litauen som var Baltikum. Og på den andre siden så lurer jeg hvorfor Balkan blir kalt en halvøy? Hva betyr det? Anonymous poster hash: a2758...e8e Skjønner. Nei, jeg har i hvert fall aldri regnet Finland som baltisk (selv om de har en hel del til felles med og samarbeider mye med særlig Estland). Balkan kalles halvøy fordi det er sjø på tre av fire kanter og land på den fjerde. Da kalles det gjerne halvøy. Litt løs definisjon, selvsagt. Anonymous poster hash: d05e8...945 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå