AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #1 Skrevet 8. juli 2014 Har vært ansatt som vikar i en kommunal bedrift, og sluttet i juni. Jeg har jobbet i to forskjellige avdelinger, og fått generelt dårlig behandling/oppfølging av begge øvrige sjefer/ledere. Føler jeg har blitt utnyttet, men behandlingen jeg har fått er et kapittel for seg selv, det som plager meg nå er at jeg ikke har fått lønna jeg skal ha! Først og fremst har jeg ikke fått ansvaret for å skrive egen timeliste, som jeg gjerne skulle ha gjort. Jeg har ført ned selv i egen dagbok hjemme for å se om antall timer stemmer på lønnslippen, noe som viste seg å være lurt. Lønnsslippen er forferdelig uoversiktlig, da timene fra begge avdelinger er slått sammen her og der uten at jeg vet hvilke timer som kommer fra hvilken avdeling(de skriver timer hver for seg). Jeg har vært flink å skrive timer for mai og juni, og vet dermed godt at det mangler timer fra begge månedene. Da jeg fikk lønn i juni reagerte jeg på for lite antall timer i mai og tok det opp med de ansvarlige. Jeg fikk beskjed om at det skulle sjekkes, og ble á jour med den ene(det manglet visstnok noen få timer der), men sjef nr 2 fant svært lite. Med tanke på at jeg jobber minst på den andre avdelingen er det rart at så mange timer enda manglet, og med faste arbeidstider er det da ikke vanskelig å skrive ned riktig antall timer? Purret på vedkommende en gang til med medbrakt timeliste jeg selv hadde skrevet, og fikk dermed noen få timer til. Enda vet jeg at det manglet flere, men jeg ga meg. Til sammen ble det ganske mange timer, over en hel arbeidsdag, og ble lovet at de skulle skrives i juni. Lønnsslippen jeg fikk nå i juli forstår jeg absolutt ingenting av. Lønna/timene skal skrives fra 01/6-01/07, men det står at det er ført timer fra mai av? Det står ingenting om etterbetaling, men med tanke på at det er ført timer fra mai er det kanskje de timene jeg manglet? Det står (skriver # istedet for dato). #.05-#.06 : 20 timer, da har jeg ikke peiling på hvilke timer som er hvilken måned... Likevel mangler jeg timer, selv om jeg ser bort i fra timene i mai. Er alle timer fra juni skrevet i tillegg til de fra mai, er det et avvik på ca 20 timer på lønnsslippen. Føler meg som en innpåsliten og gjerrig drittunge som kommer og klager pga lønn, og verre er det når jeg føler jeg ikke blir hørt! Kommer til å sende dem en mail når de er tilbake på jobb, og legger ved egen timeliste fra både mai og juni. Hvis jeg fremdeles ikke får timene mine, hva kan jeg gjøre da? Anonymous poster hash: adc30...9b0
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #2 Skrevet 8. juli 2014 Regn ut selv hvor mange timer du har jobbet i perioden. Skriv regnestykket til sjefen med antall timer jobbet minus antall timer du har fått utbetalt for, og strek under hvor mye de skylder deg. Sett eventuelle personal/HR/regnskapsfolk som CC hvis du vet om noen. Legg ved fullstendig timeliste som vedlegg, som er svært enkel og ryddig, uten noe mer fiksfakseri. Ikke skriv noen personlig historie eller he said she said-greier, bare legg frem faktum uten noe mer "Dere har tydeligvis regnet feil" osv, bare vis til hva du har jobbet, hva du har fått og hva som mangler. Anonymous poster hash: ef475...54f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå