Gå til innhold

Ny i nabolaget

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nettopp flyttet inn i nytt rekkehus.

Jeg bor alene og har flyttet til en gate hvor det kryr av par og familier.

Denne gaten består av 3 rekker med like rekkehus, og jeg bor i den midterste rekken.

Som person er jeg stille og rolig. Litt privat og ønsker ikke å ha naboene på maten. Ønsker kun å være på hils, ikke involvere meg noe større.

Er dette feil når jeg bor slik som dette? Eller er det lov å ha det slik selv om man bor tett på et byggefelt?

Hadde enebolig før å kunne da i større grad være for meg selv uten at naboen så alt jeg foretok meg på utsiden av huset om dere skjønner.

Kom gjerne med innspill evt. kritikk for min "oppførsel" :)

Anonymous poster hash: ce1e7...eca
Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg tenker at det er helt opp til deg selv. Så lenge du ikke sprer kvalme og dårlig stemning har ingen noe de skulle sagt. Jeg personlig hadde jo syns det var ekstra positivt om man kunne snakke litt med naboene en gang i mellom, og etter hvert få et hyggelig nabogsligt (? nytt ord?) forhold, men det er ikke sånn at det på den andre siden blir negativt om det ikke blir sånn. :)

AnonymBruker
Skrevet

Godt å høre. Jeg sier alltid hei og smiler hvis jeg treffer de ute, men har ikke behov for å stå å skravle noe mer. Nå er ikke jeg noe god på smalltalk, så det kan jo ha litt av skylden, men er egentlig veldig fornøyd med å være på hils.

Møtte nettopp den ene naboen ved bossdunkene....han var gretten. Så vidt han gadd å si hei.

Han var veldig hyggelig med en gang jeg flyttet inn, men så hadde jeg ikke lyst å bli med på festen i gaten samme helg som jeg flyttet inn, og etter det, har han vært "sur" og nesten ikke giddet å si hei.

Synes det er litt ubehagelig, men det beste er kanskje å gi faen?

Gjest supernova_87
Skrevet

Godt å høre. Jeg sier alltid hei og smiler hvis jeg treffer de ute, men har ikke behov for å stå å skravle noe mer. Nå er ikke jeg noe god på smalltalk, så det kan jo ha litt av skylden, men er egentlig veldig fornøyd med å være på hils.

Møtte nettopp den ene naboen ved bossdunkene....han var gretten. Så vidt han gadd å si hei.

Han var veldig hyggelig med en gang jeg flyttet inn, men så hadde jeg ikke lyst å bli med på festen i gaten samme helg som jeg flyttet inn, og etter det, har han vært "sur" og nesten ikke giddet å si hei.

Synes det er litt ubehagelig, men det beste er kanskje å gi faen?

Hm ... det er jo lite du egentlig kan gjøre med det? Han har jo ingen grunn til å bli sur for det. Jeg mener kanskje de legger mer i det enn det faktisk er. At de tenker "Han/hun nye som har flyttet inn er så jævla arrogant, sitter hjemme hele helga, men vil ikke værra med på fest nei! Sitter der og er så jævla prektig, og tror hu er så forbanna mye bedre enn oss." (Wow, nå merker jeg at om jeg skal etterape gretne naboer så blei det plutselig mye banning, ja! ...? :vetikke: ) Anyroads. Kanskje de tror du er noe du ikke er, fordi de legger mer i det at du ikke kom på festen. Men det må jo tross alt være lov å ikke gå på en fest om man føler at det gjør en ukomfortabel! Du kunne jo hatt alle mulige grunner for det! Meeeen, det er ikke sikkert at de ville trodd på alle grunner, og kanskje det er bedre å komme med en liten hvit løgn for hvorfor du ikke kommer, enn å si at du ikke kommer fordi du ikke har lyst (sånn til en annen gang de inviterer).

Men nå når skaden allerede er skjedd, og naboen virker gretten så er vel det beste å ignorere det og håpe det går over. Fortsette å møte ham og de andre naboene med et smil og en open holdning. Dere trenger ikke nødvendigvis å smalltalke, men om du gir dem inntrykk av at du ser dem, og at de kan snakke til deg om de vil (noe de sikkert ikke så ofte gjør) så finner de nok fort ut at du ikke mente noe vondt. Jeg ville ikke vært gretten tilbake om jeg var deg, det gjør nok bare vondt verre. Som de sier "Hev deg over det"! ;):blomst:

La meg høre hvordan det går?

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS her....

Da har jeg gått mange runder med meg selv. Konklusjonen er at jeg rett å slett ikke trives i dette nabolaget.

Trives ikke med å bo i rekkehus og ha alt så tett på meg. Er enebolig type, så da må jeg ta konsekvensene av det.

I morgen bærer det til megler for å legge ut huset mitt for salg. Trenger mer space. Dette var ikke noe for meg, så da må jeg ta grep. Det er mitt liv og jeg kan ikke sitte å bruke månedsvis på å være ulykkelig og mistrives.

Gjest supernova_87
Skrevet

TS her....

Da har jeg gått mange runder med meg selv. Konklusjonen er at jeg rett å slett ikke trives i dette nabolaget.

Trives ikke med å bo i rekkehus og ha alt så tett på meg. Er enebolig type, så da må jeg ta konsekvensene av det.

I morgen bærer det til megler for å legge ut huset mitt for salg. Trenger mer space. Dette var ikke noe for meg, så da må jeg ta grep. Det er mitt liv og jeg kan ikke sitte å bruke månedsvis på å være ulykkelig og mistrives.

Så leit at det ikke funka! Men, du har helt rett, du kan ikke sitte i månedsvis og være ulykkelig, så bra du tar tak. Du gjorde deg en ny erfaring da, så aldri så galt at det ikke er godt for noe? Nå vet du at du trenger mer rom til å være deg selv, og at rekkehus ikke er en passende bosituasjon for deg. Lykke til med å finne en ny plass, og håper huset ditt selger for langt over takst! :danse::hug:

AnonymBruker
Skrevet

Så leit at det ikke funka! Men, du har helt rett, du kan ikke sitte i månedsvis og være ulykkelig, så bra du tar tak. Du gjorde deg en ny erfaring da, så aldri så galt at det ikke er godt for noe? Nå vet du at du trenger mer rom til å være deg selv, og at rekkehus ikke er en passende bosituasjon for deg. Lykke til med å finne en ny plass, og håper huset ditt selger for langt over takst! :danse::hug:

Tusen takk :hug:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...