AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #1 Skrevet 8. juli 2014 Har hatt vondt i nedre del av magen i noen dager, helt til høyre. Skikkelig stikkende smerte som forverrer seg når jeg beveger meg eller bare puster. Redd for at dette kan være noe med blindtarmen? Har ingen kunnskap om dette, men vet at det e her den ligger og at smertene er der. Når jeg tenker meg om hadde jeg smerter i øvre del av magen for noen dager siden (litt usikker på akkurat når det begynte). Andre symptomer er feberlignende symptomer, kaldsvette, bytte fra varm til kald veldig fort, men trodde jeg bare begynte å bli syk. Stikking i høyre side av ryggen, stikking i venstre lår ned til kneet. Litt svimmel, hatt noe forstoppelse og noe diare. Ellers normalt, ingen oppkast. Jeg HAR ringt legen og skal inn senere i dag, vil egentlig bare høre hva jeg har i vente her. Takk for svar. Anonymous poster hash: d3989...a1c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #2 Skrevet 8. juli 2014 Kan høres ut som blindtarmen ja. Er du slippøm? Altså hvis du klemmer ned og slipper fort? Kan du hoppe? Er dette vondt så er det et symptom på blindtarmsbetennelse.Det begynner også midt på magen ved navlen og ender ved blindtarmen som en stikkende og konstantsmerte. Kvalme og oppkast er heller ikke uvanlig. Feber kan også forekomme, særlig hvis den har sprukket. Godt du skal til legen. Anonymous poster hash: 38c0d...160
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #3 Skrevet 8. juli 2014 Hvordan gikk det hos legen? Anonymous poster hash: e85d2...1a6
Apis Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 Et lite dagkirurgisk kikke hulls inngrep, vis du bare blir behandlet tidlig nok
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #5 Skrevet 8. juli 2014 Har vært hos legen nå, hun sier at ingenting er galt. Igjen så stoler jeg ikke på akkurat denne legen så jeg skal videre til fastlege. Hun var fastlegen min før, men etter gjentatte feil, misforståelser og direkte uhøflighet og sinne fra hun, byttet jeg. Hun sa at det var ikke urinveisinfeksjon, og at hun ikke kunne gjøre noe mer. Så heller ut som hun skulle skjelle meg ut for at jeg kom der da det ikke var akutt. Smertene er ganske like enda, så håper det går fint... Kan ikke si jeg føler meg trygg, akkurat.. Tusen takk for alle svar! Anonymous poster hash: d3989...a1c
Gjest Blomst83 Skrevet 8. juli 2014 #7 Skrevet 8. juli 2014 Er du redd for at det er noe alvorlig så ville jeg ha oppsøkt legevakta. Har selv tatt blindtarmen.Jeg ble sendt hit og dit i flere timer med masse teite forklaringer,men mamma som selv har tatt den kjente igjen symptomene og fikk til slutt nok så da kjøre vi ned til akuttmotaket på legevakta og når jeg da ble undersøkt med tanke på blindtarmen var den like ved å sprekke.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #8 Skrevet 8. juli 2014 Sjekket hun crp? Hun sjekket ikke crp nei.. Er ikke det for lungebetennelse? Eller kanskje flere ting... Anonymous poster hash: d3989...a1c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #9 Skrevet 8. juli 2014 Er du redd for at det er noe alvorlig så ville jeg ha oppsøkt legevakta. Har selv tatt blindtarmen.Jeg ble sendt hit og dit i flere timer med masse teite forklaringer,men mamma som selv har tatt den kjente igjen symptomene og fikk til slutt nok så da kjøre vi ned til akuttmotaket på legevakta og når jeg da ble undersøkt med tanke på blindtarmen var den like ved å sprekke. Akkurat det jeg er redd for, jeg fikk bare beskjed om å bestille time hos fastlege. Glad for at det gikk bra med deg! Anonymous poster hash: d3989...a1c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #10 Skrevet 8. juli 2014 Hun sjekket ikke crp nei.. Er ikke det for lungebetennelse? Eller kanskje flere ting... Anonymous poster hash: d3989...a1c CRP er for å sjekke infeksjonsnivået i blodet. Da kan man se om det er en infeksjon eller ikke. Anonymous poster hash: 38c0d...160
Gjest Funky Punk Skrevet 8. juli 2014 #11 Skrevet 8. juli 2014 Hovne mandler kan faktisk gi lignende smerter i magen.
Gjest Blomst83 Skrevet 8. juli 2014 #12 Skrevet 8. juli 2014 Akkurat det jeg er redd for, jeg fikk bare beskjed om å bestille time hos fastlege. Glad for at det gikk bra med deg! Anonymous poster hash: d3989...a1c Som sagt er du bekymra så oppsøke legevakta. Og skulle det være blindtarmen har ting forandra seg enormt mye siden jeg fjernet blindtarmen for 16 år,så nå er det ikke en like omfattende oprasjon og man kommer seg mye raskere på beina.
Gjest Jørild Skrevet 8. juli 2014 #13 Skrevet 8. juli 2014 Hun sjekket ikke crp nei.. Er ikke det for lungebetennelse? Eller kanskje flere ting... Anonymous poster hash: d3989...a1c Crp er for å måle infeksjonsnivået. I tillegg til en del andre blodprøver som viser om du har en infeksjon. Hun burde sjekket dette før hun påsto du var frisk. Blir du dårligere må du kontakte legevakten. En sprukket blindtarm er farlig.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #14 Skrevet 8. juli 2014 Har du ikke TS vært hos legevakten ? Siden du har vært hos lege på kveldstid og ikke sin egen lege, samt fikk beskjed om å oppsøke fastlege? Så bare flere rådet om det, men forsto det slik at du har vært. Men om du ikke har er selvsagt dette du bør gjøre. Jeg anbefaler deg å ringe dem igjen om det forverres. Men er du slipp øm som ble spurt om tidligere i tråden? Altså at trykker inn på høyre side og at det gjør vondt når du slipper? Dette er typisk for blindtarmen, regner med hun sjekket dette da men. Anonymous poster hash: 95315...c4c
Apis Skrevet 8. juli 2014 #15 Skrevet 8. juli 2014 Helt utrolig at de ikke tok ei lita blodprøve engang, ring fastlegen med en gang i morgentidlig, det er en så mye enklere operasjon før blindtarmen sprekker, Går ut fra du ikke er hypokonder og har løpt ned dørene på legevakten, men selv da så skal de jo ta deg alvorlig
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #16 Skrevet 8. juli 2014 Har du ikke TS vært hos legevakten ? Siden du har vært hos lege på kveldstid og ikke sin egen lege, samt fikk beskjed om å oppsøke fastlege? Så bare flere rådet om det, men forsto det slik at du har vært. Men om du ikke har er selvsagt dette du bør gjøre. Jeg anbefaler deg å ringe dem igjen om det forverres. Men er du slipp øm som ble spurt om tidligere i tråden? Altså at trykker inn på høyre side og at det gjør vondt når du slipper? Dette er typisk for blindtarmen, regner med hun sjekket dette da men. Anonymous poster hash: 95315...c4c Har vært hos legevakten, jeg har vondt når jeg trykker på ja, men dette gjorde ikke legen. Som sagt, ikke fornøyd med hun. Helt utrolig at de ikke tok ei lita blodprøve engang, ring fastlegen med en gang i morgentidlig, det er en så mye enklere operasjon før blindtarmen sprekker, Går ut fra du ikke er hypokonder og har løpt ned dørene på legevakten, men selv da så skal de jo ta deg alvorlig Hun så egentlig bare dumt på meg da jeg kom dit med "bare litt smerter i magen". Følte meg ganske så dum selv også, men kjenner jo at noe ikke stemmer. Sjokka selv egentlig at hun ikke gjorde mer. Det var ingen på venterommet heller! Skal vertfall ringe fastlegen i morgen å få en time Anonymous poster hash: d3989...a1c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #17 Skrevet 8. juli 2014 DU HAR UTVILSOMT AKUTT ABDOMEN, KOM DEG TIL LEGE.Anonymous poster hash: fa59c...451
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #18 Skrevet 8. juli 2014 Kupper tråden litt jeg. Har også vondt nederst på høyre side, hatt det en ukes tid. Ikke trykkøm, stikker litt til innimellom, så går det over. Ikke feber eller noe sånt. Ikke vondt når jeg ligger på ryggen. Det høres ikke ut som blindtarmen, sant? Anonymous poster hash: e995b...bff
Muscae Skrevet 8. juli 2014 #19 Skrevet 8. juli 2014 Det skal ikke være vondt å trykke på magen. Det skal være vondt å slippe. Du trykker litt hardt inn på magen, holder et halvt sekund eller så, og så slipper du brått. Dra til deg hånden, som om du har brent deg. Dersom det ikke gjør vondt når du trykker, men gjør vondt når du slipper, så er det nok blindtarmen. Tok blindtarmen for noen år siden, og dette, pluss crp var det eneste legen gjorde for å undersøke meg. Ble sendt rett på sykehus. Hadde crp på 223, normalen er under 10. Dette burde legen kunne gjøre på deg.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #20 Skrevet 8. juli 2014 Har vært hos legevakten, jeg har vondt når jeg trykker på ja, men dette gjorde ikke legen. Som sagt, ikke fornøyd med hun. Hun så egentlig bare dumt på meg da jeg kom dit med "bare litt smerter i magen". Følte meg ganske så dum selv også, men kjenner jo at noe ikke stemmer. Sjokka selv egentlig at hun ikke gjorde mer. Det var ingen på venterommet heller! Skal vertfall ringe fastlegen i morgen å få en time Anonymous poster hash: d3989...a1c Men er det medt vondt når du trykker eller slipper? Det skal være mest vondt når du slipper. Varierer selvsagt, men mest typisk. Anonymous poster hash: 95315...c4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå