Gå til innhold

Snop i kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er på besøk hos noen nå, og de oppholder sjokolade i kjøleskapet!

Har dere hørt om dette før? Må innrømme at jeg synes det smakte nokså friskt faktisk.

Anonymous poster hash: ffae1...92b
Videoannonse
Annonse
Gjest Belle âme
Skrevet

Dei fleste gjer det trur eg.

Eg har sjokkisen i skapet.

AnonymBruker
Skrevet

Sjokolade i kjøleskap er vel ganske vanlig. Det er vel egentlig ikke anbefalt (pga. smak som kommer dårligere frem når den er kald, ikke noe annet), men det er veldig, veldig mange som gjør det.

Anonymous poster hash: b71c1...156
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har smågodt, sjokolade og alt godteri i kjøleskapet.

Anonymous poster hash: 573b0...170
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det om sommeren, selv om jeg synes smaken kommer dårligere frem når den er kald. Er bedre enn at den smelter. Men har sett mange som gjør det, spesielt eldre.

Anonymous poster hash: 0aeb3...f0e
  • Liker 1
Skrevet

Hender jeg har sjokoladen i kjøleskapet om sommeren :)

AnonymBruker
Skrevet

Det skader jo ikke, og kan sikkert bedre holdbarheten i sommervarmen. Men jeg synes ikke smaken blir like god når sjokoladen er kjøleskapskald.

Anonymous poster hash: 4c5c8...a54
AnonymBruker
Skrevet

*oppbevarer

Anonymous poster hash: 06d05...6fd
Gjest Solsmil
Skrevet

Jeg har alt godteri i kjøleskapet, smågodt og sjokolade. Alt smaker best da, men særlig sjokoladen. Den er ekkel hvis den ikke er kald. Jeg trodde det var vanlig å ha den det

Skrevet

Har alltid sjokolade i kjøleskap. Men datteren min foretrekker den i romtepratur.

AnonymBruker
Skrevet

Det skader jo ikke, og kan sikkert bedre holdbarheten i sommervarmen. Men jeg synes ikke smaken blir like god når sjokoladen er kjøleskapskald.

Anonymous poster hash: 4c5c8...a54

Sjokolade kan faktisk skades og misfarges av temperaturer under 15 grader.

http://en.wikipedia.org/wiki/Chocolate#Storage

Anonymous poster hash: 8d1d3...c8b

• Liker 1
Skrevet

Sjokolade i kjøleskapet ja. Smågodt og annen godis, nei.

• Liker 1
Skrevet

Jeg oppbevarer m og smash i fryseren jeg, synes de er best iskalde :nigo:

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Alt av sjokolade oppbevares i kjøleskapet her. Jeg liker ikke sjokolade som er varm eller romtemperert, og jeg gir blaffen i om det ikke burde være i kjøleskspet eller ikke. For meg smaker sjokoladen best når den er kald og hard

• Liker 1
Skrevet

Har aldri godteri i kjøleskapet. Kald sjokolade er jo ikke noe godt, den blir bare hard og smakløs. Syns den er best når det er rett før den smelter :)

• Liker 1
Gjest Citronella
Skrevet

Mannen min har Stratos i fryseboksen... Selv spiser jeg ikke sjokolade, men om jeg skal ta en rute, så er det ganske ok med en frossen Stratos. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at grunnen til at det funker tilsynelatende bra med sjokolade i kjøleskap og fryser er at typen sjokolade det er snakk om her ikke er av særlig god kvalitet - dvs typisk industrisjokolade med vegetabilsk fett i seg og ikke bare kakaosmør, slik skikkelig god sjokolade skal ha.

Hvis man setter belgisk konfekt i kjøleskapet (eller gud forby: fryseren) vil kontrasten merkes mye bedre.

Anonymous poster hash: 8d1d3...c8b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg oppholder sjokolade og snop seg aldri i kjøleskapet.

Det sklir ned i gapet mitt så snart det har kommet i hus! :)

Anonymous poster hash: d48f2...1fe
Skrevet

Jeg oppbevarer m og smash i fryseren jeg, synes de er best iskalde

Det er jenta si det! :tommelopp: Jeg putter kjeks og boller og ALT i frysen jeg også. Det tar så absolutt ikke skade...den korte tiden det får lov til å ligge der. Jeg glemmer det aldri, for å si det sånn. ;)
Gjest Ennasus
Skrevet

Har alltid sjokolade i kjøleskap, men annet godteri står bare på benken! Syntes sjokoladen blir litt for kvalmende når den er helt romtemperert... Best blir den hvis den ligger i kjøleskapet, også settes fram i romtemperatur en liiten stund :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...