AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #1 Skrevet 8. juli 2014 Har termin 01. November og har allerede begynt å tenke på om vi skal ta dåpen før eller etter jul.. Hvor gamle pleier dåpsbarna være?Anonymous poster hash: ce6eb...cca
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #2 Skrevet 8. juli 2014 Det vanlige er vel 2-4 måneder ett sted. Vår vil være 7 måneder gammel. Jeg har rett og slett ikke hatt overskudd til å arrangere en dåp, etter et dødsfall i nær familie. Så da blir det slik :-)Anonymous poster hash: 9b094...288
calio Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 Jeg er selv født i starten av november, og ble døpt i februar. Synes det blir litt tidlig å ta det før jul. Dessuten er nok mange opptatt med andre ting på den tiden
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #5 Skrevet 8. juli 2014 Førstemann var straks 3 mnd, nestemann blir straks 4 mnd. Anonymous poster hash: 99cc5...a7d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #6 Skrevet 8. juli 2014 4 dager. Anonymous poster hash: 32175...d2c
Muscae Skrevet 8. juli 2014 #7 Skrevet 8. juli 2014 Det vanlige er vel rundt 3 mnd, og det er ofte fordi familiens dåpskjole skal passe.
litle_my Skrevet 8. juli 2014 #9 Skrevet 8. juli 2014 Har termin 01. November og har allerede begynt å tenke på om vi skal ta dåpen før eller etter jul.. Hvor gamle pleier dåpsbarna være?Anonymous poster hash: ce6eb...cca Det er jo mulig å ta det i mellomjula også, spesielt praktisk hvis noen av slekta bor langt unna.
kaprifolen Skrevet 9. juli 2014 #10 Skrevet 9. juli 2014 Vår eldste er født på samme tid, og vi døpte før jul, ca 6 uker etter fødsel. Ikke noe problem for folk å komme (utenom noen som ble forsinket pga snøstorm), også fikk vi masse skryt for at det var digg å komme i familieselskap uten julemat! Denne gangen venter vi lenger, da jeg erfarte at det ble litt kronglete med en baby som var dønn avhengig av mor, og hadde upålitelig appetitt og søvnmønster. Jeg lagde all maten selv, ammet osv. Og denne gangen har vi jo storesøster å passe på i tillegg. Man vet jo aldri hva man får... Denne babyen er mye roligere, og hadde nok vært lettere å ha selskap med sånn sett. Men vi venter nå uansett til etter de nærmestes ferieturer er unnagjort, og da er baby brått ca tre mnd...
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #11 Skrevet 9. juli 2014 Jenta vår var 5 mnd. Vi kjøpte ny dåpskjole til henne, og alle kjoler butikken førte var i str 68. Så helt unormalt med dåp såpass sent er det nok ikke. Ellers hadde vel kjoler vært mindre? Anonymous poster hash: d699f...f50 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #12 Skrevet 9. juli 2014 Min datter ble døpt da hun var to mnd gammel. Jeg var også to mnd, er døpt første juledag. Anonymous poster hash: 1e909...726
Tilim Skrevet 9. juli 2014 #13 Skrevet 9. juli 2014 Vi hadde navnefest. Her har de to seremonier i året, og den tidligste seremonien var på termindatoen, så vi ble nødt for å vente et halvt år på førstkommende seremoni. Hun ble riktignok født 2,5 uker før datoen sin, men det syns jeg hadde vært alt for tidlig å skulle styre med en stor familesammenkomst så tidlig etter fødsel.
Gjest Tekola Skrevet 9. juli 2014 #14 Skrevet 9. juli 2014 Vesla ble døpt da hun var ca fire mnd. Lillebror blir døpt i løpet av høsten tenker jeg.
Serenity_ Skrevet 9. juli 2014 #15 Skrevet 9. juli 2014 På dagen 3 mnd. Neste gang venter jeg til nærmere 5 mnd.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #16 Skrevet 9. juli 2014 TS her; jeg gruer meg sånn til dåpen pga samboer vil invitere alle tanter, onkler, kusiner (foreldre, søsken og besteforeldre er jo greit) + 6 venner. Tilsammen 27 stk fra samboers side. Jeg skal invitere 4 familiemedlemmer fra min side (kun de jeg har kontakt med) + 2 venner... Litt skeiv fordeling, men om han vil ha hele hurven av sin slekt så får jeg gå med på det. Derfor tenker jeg å døpe minsten før jul, bare for å bli ferdig med det 😛Anonymous poster hash: ce6eb...cca
lemon-aid Skrevet 9. juli 2014 #17 Skrevet 9. juli 2014 Hos oss havnet dåpen rundt jul/nyttårstider, hvis vi skulle døpt barnet 3 mnd gammelt. Det passet dårlig for oss.. Vi ventet til det hadde roet seg litt, og da var barnet 5 mnd. Gikk fint det :-)
miss behave Skrevet 9. juli 2014 #18 Skrevet 9. juli 2014 Vi hadde navnefest etter 6 mnd, var ikke klar for å planlegge noe i mnd etter fødsel, og all familie bor et langt stykke unna så måtte invitere i god tid også så de fikk booket fly osv. Jenta er født i juli og vi hadde navnefest i januar. Prøvde å unngå førjulsstria.
Gjest Doh Skrevet 9. juli 2014 #19 Skrevet 9. juli 2014 Litt over 2,5 mnd. Men hvorfor er det så ille at han vil be hele familien sin?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #20 Skrevet 9. juli 2014 Litt over 2,5 mnd. Men hvorfor er det så ille at han vil be hele familien sin? Fordi i utgangspunktet gruer jeg meg til at de skal møte min familie, da de er for å være helt ærlig, mye bedre stilt enn min familie. Og så synes jeg det blir veldig mange og det ender vel med at jeg må ta rydding, kakebaking og alt som må til alene. Anonymous poster hash: ce6eb...cca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå