Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg skal begynner på høgskole hvor det er 7mill hver vei. Er dette noe jeg kan få dekket? eller få en mindre sum for det?!

Takker for svar.

Anonymous poster hash: b366e...a9f
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem skulle dekke det, mener du? Er ikke høyskolens problem at du bor langt unna. Men du kan nok ha en mulighet til studentbolig i nærheten av skolen.

Anonymous poster hash: 5240b...053
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

tenkte du kunne dekt det jeg. Virker ikke ut som du har så mye og gjøre ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så langt jeg vet er det kun studentpriser på bussen du kan håpe på. Jobber man langt unna hjemmet kan man vel få skattefradrag for lang vei til jobb, men ettersom du ikke får lønn for å gå på skole er ikke det relevant her.

Anonymous poster hash: 27c96...d8e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man får reisestipend fra lånekassen. Denne summen skal dekke 1 tur/retur pr. halvår ekskludert et reisefradrag. Dette gjelder kun for studenter som er 25 eller yngre og ikke bor hos mor og far. Les mer her: http://www.lanekassen.no/reisestipend

Jeg tror det skal en del til før du får det. Jeg flytta først 3 timer unna foreldre og fikk da ingenting i reisestpiend, deretter flyttet jeg avstand tilsvarende omtrent trondheim-oslo og fikk vel 300 kroner pr. halvår eller noe.

Lånekassen har ingen ordning for studenter som er pendlere. Kaaanskje skolen din har det, men det tviler jeg på. Det eneste jeg har hørt om er at noen høyskoler gir tilbake reisepenger til studenter som har hatt praksis langt unna høyskolen, men strengt talt så er det jo ikke høyskolen sitt problem at du velger å bo syv mil unna, så jeg ser ikke helt hvordan dette er noe du ikke skal betale selv? :klo:

Anonymous poster hash: b2713...9ae
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er syk eller funksjonshemmet og utdanningen er et tiltak i regi av NAV så kan du søke NAV om å få dekket reiseutgifter. De dekker da den billigste reisemåten.

Anonymous poster hash: 7ed96...09f
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg skal begynner på høgskole hvor det er 7mill hver vei. Er dette noe jeg kan få dekket? eller få en mindre sum for det?!

Takker for svar.

tenkte du kunne dekt det jeg. Virker ikke ut som du har så mye og gjøre ;)

Nå du klarer å stille et så tåpelig spørsmål, så bør du vel ikke akkurat være frekk tilbake.

Anonymous poster hash: 98175...8f2

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting som heter et tåpelig spørsmål. Bare et utrolig tåpelig svar, men har du ikke mer og gjøre omdagen enn og rakke ned på folk på KG forum så får det bare være.. ditt liv ;)! Håper du vet du har en vis tid på denne jorda og dette ikke er ditt nr 1 pri.

Ha en fin dag. :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og takk for svar folkens ;)!

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting som heter et tåpelig spørsmål. Bare et utrolig tåpelig svar, men har du ikke mer og gjøre omdagen enn og rakke ned på folk på KG forum så får det bare være.. ditt liv ;)! Håper du vet du har en vis tid på denne jorda og dette ikke er ditt nr 1 pri.

Ha en fin dag. :fnise:

Denne tråden er perfekt eksempel på at jo, det finnes dumme spørsmål. Og frekke trådstartere.

Anonymous poster hash: 3e801...f27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, som student får man ca 7000 i mnd og hvordan du velger å bruke de pengene er opp til deg :)

Anonymous poster hash: 91bad...81b
Gjest Solsmil
Skrevet

Nei, som student får man ca 7000 i mnd og hvordan du velger å bruke de pengene er opp til deg :)

Anonymous poster hash: 91bad...81b

Man får ikke, man får låne

AnonymBruker
Skrevet

Denne tråden er perfekt eksempel på at jo, det finnes dumme spørsmål. Og frekke trådstartere.

Anonymous poster hash: 3e801...f27

Neh.. Er kun på KG du får slike svar som dette. KG har endel folk som gidder og svare pent og pyntelig. Så er det andre som rett og slett er på forum kun for og svare frekt på spørsmål. Dem lurer ikke engang på ting, men sitter på forum dag inn og dag ut kun for å føle seg sjøl bra.. virker det som.

Så spørre om man kan få dekket busskort når man bort lang unna en skole er da ikke er fryktelig tåpelig spørsmål. Men som sagt.. KG er full av folk med ikke noe annet og gjøre. Så er det 1% av dem som er ryddige og svarer hjelpsomt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...