Gå til innhold

Skrapa opp bilen til mamma

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

bilen ruster likevel og dette er en gammel bil. Hva så om den faller ennå mer i verdi enn den allerede gjør?

Enig med du. Veldig greit å få litt perspektiv på sånt.

En kollega av mannen fortalte her om dagen at tenåringssønnen hans hadde tatt selvmord. Han kræsjet pappans firhjuling og valgte heller døden enn å fortelle det. Det sier litt om hvilke verdier som er høyest prioritert i samfunnet, på overflaten i hvertfall.

Ts, fortell det som det var, så kommer dere til en løsning skal du se. Den dagen jeg låner bort bilen min til en ferskt sjåfør tar ihvertfall jeg høyde for at sånt kan skje. Det gjør sikkert mora di også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun tok det fint, ble ikke sint i det hele tatt og sa at det var sånt som kunne skje med en fersk sjåfør :) Har lakkert litt over det, men tror hun hadde tenkt å bytte bil om ikke lenge uansett. Kanskje derfor hun tok det med stor ro, hehe.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser seriøst ikke hvorfor folk klikker i vinkel av en ripe i lakken. Spesielt ikke på en gammel bil. Så lenge bilen ikke er ødelagt og like kjørbar og fin ellers forstår jeg ikke problemet. Jeg hadde ikke engang giddet å bruke penger på å lakke engang. Folk har et sykt forhold til bilene sine. Det er et transportmiddel for pokker og det er fort gjort å skrape borti i trange parkeeingsplasser.

I tillegg til det andre har nevnt om rust er det noen av oss som liker at bilen ser skikkelig ut. Og ikke full av riper og bulker. Av 2 enkle grunner; 1 - det trekker endel ned på pris når du skal selge den. Og 2 - det sier mye om sjåføren når bilen er full av skalkemerker, og eier/sjåfør ikke gjør noe med det. Og ingenting av det gir positive assosiasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det trenger ikke finnes en millimeter med rust på en bil selv om den er gammel. Jeg hadde f.eks en '93 Corolla som var fullstendig rustfri, og fri for bulker. Da kan du ikke fortelle meg at det ikke er surt om siden på den ripes opp. Det er mulig at det er ubetydelige småpenger for deg, men som sagt så er det utrolig kjedelig for de fleste at verdien på bilen minsker/de må ut med en unødvendig kostnad fordi den som lånte bilen var uforsiktig.

Anonymous poster hash: bd620...a00

om bilen hadde vært et gammelt skrap så hadde jeg ikke brydd meg om å fikse skaden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser seriøst ikke hvorfor folk klikker i vinkel av en ripe i lakken. Spesielt ikke på en gammel bil. Så lenge bilen ikke er ødelagt og like kjørbar og fin ellers forstår jeg ikke problemet. Jeg hadde ikke engang giddet å bruke penger på å lakke engang. Folk har et sykt forhold til bilene sine. Det er et transportmiddel for pokker og det er fort gjort å skrape borti i trange parkeeingsplasser.

Hørt om rustskader?

Anonymous poster hash: ac4af...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...