AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #1 Skrevet 8. juli 2014 Er det vanlig med oppkast når man har lungebetennelse? Er det noen som har noen råd MOT oppkast? Jeg fikk beskjed å legen om å drikke mye, men jeg får oppkast ca.10 min. til et kvarter etterpå. Det gjør at jeg ikke får veldig lyst til å drikke. Jeg har også noen smerter i ryggen som ikke går vekk med smertestillende. Er det noen som har noen råd? Jeg har brukt Voltarol og Paracet. Men som sagt virker det ikke. Jeg har også problem med å puste og tar noe som heter "Tussin." Jeg kjøpte det fra Rema. Men det virker dårlig. Er det noe man kan kjøpe som virker bedre? Noen råd for å føle seg mindre slapp og svimmel? På forhånd takk. Anonymous poster hash: 032aa...e00
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #2 Skrevet 8. juli 2014 Ikke drikk mye på en gang, drikk små slurker ofte. Er det viral lungebetennelse? Anonymous poster hash: 1645f...188
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #3 Skrevet 8. juli 2014 Ikke drikk mye på en gang, drikk små slurker ofte. Er det viral lungebetennelse?Anonymous poster hash: 1645f...188 Jeg prøver å ta bare slurker fra en flaske, men jeg kaster opp en stund etterpå. Hva er en viral lungebetennelse? Jeg tror jeg har en ganske vanlig en. Anonymous poster hash: 032aa...e00
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 Som regel er lungebetennelser pga bakterier eller virus. Har du virus så er det bare symptomlindring som gjelder, er det derimot bakterielt så kan det være aktuelt med antibiotika. Jeg lurte bare siden du ikke skrev noe om antibiotika. Jeg tror ikke oppkast er et særlig vanlig symptom på lungebetennelse, men forsøk å drikke små mengder og prøve forskjellige typer drikke. Blir du ikke bedre iløpet av få dager, ring legen igjen. Anonymous poster hash: 1645f...188
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #5 Skrevet 8. juli 2014 Jeg har fått antibiotiske tabletter av legen. Jeg synes ikke de virker så mye. Jeg har fortsatt de samme symptomene som før. Men det er ikke sikkert de virker så fort? Jeg har tatt dem i tre dager. Er det noe man kan gjør som virker mot oppkast? Jeg har også vondt i ryggen. Anonymous poster hash: 032aa...e00
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #6 Skrevet 8. juli 2014 Hvis du ikke merker noen bedring når du står opp i morgen, etter fire dagers kur, så synes jeg du skal ringe legen igjen og be om råd. Fikk du ryggsmertene samtidig med lungebetennelsen? Anonymous poster hash: 1645f...188
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #7 Skrevet 8. juli 2014 Du KAN få vondt i ryggen (pleuritt?) ellers burde du undersøke om det faktisk er lungeemboli du har.. Da hjelper det ikke med smertestillende i pilleform...Anonymous poster hash: c6722...fca
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #8 Skrevet 8. juli 2014 Mg over: (f.eks paralgin forte)Anonymous poster hash: c6722...fca
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #9 Skrevet 8. juli 2014 Begynte du å kaste opp etter at du startet med antibiotika tablettene? Kanskje det er en reaksjon på de? At du ikke tåler de? Anonymous poster hash: 5232b...9ca
Silfen Skrevet 8. juli 2014 #10 Skrevet 8. juli 2014 Vondt i ryggen er ganske vanlig ved lungebetennelse. Iallfall slik jeg selvdiagnostiserte meg selv. Hvordan det er med alt det andre andre jeg ikke noe om. God bedring.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #11 Skrevet 8. juli 2014 Uansett må du kontakte lege igjen og utelukke lungeemboliAnonymous poster hash: c6722...fca
lillemeg90 Skrevet 9. juli 2014 #12 Skrevet 9. juli 2014 Hvis det ikke er bedre i dag ville jeg kontakte lege igjen for å utelukke lungeemboli som de andre her sier. Kvalme og oppkast kan komme av antibiotikatablettene, hvilken type tar du?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #13 Skrevet 9. juli 2014 Godt mulig du kaster opp av antibiotikaen. Anbefaler deg å kontakte legen igjen. Eventuelt få byttet merke antibiotika. Anonymous poster hash: 23f62...73e
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #14 Skrevet 9. juli 2014 1 spiseskje drikke med 10 minutters mellomrom. Når det har gått bra uten oppkast i omlag1 time lar du det gå 5 minutter mellom hver spiseskje i 2 timer. Kaster du opp går du tilbake til 10 minutters mellomrom evt 15 minutter. Bruk vann eller få kokt opp 1 dl. Havregryn med 2 liter vann. Kok i ca. 10 minutter. Smak til med sukker. Sil havregrynene helt fra værsken. Bruk melsikt eller lignende. Bruk ikke Voltarol når du har infeksjon. De blir du kvalm av og de er ikke bra uansett infeksjon, med mindre det er inf. I ledd / muskulatur. God bedring.Anonymous poster hash: 4d8aa...98a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå