Gå til innhold

Talen min, noen som vil høre? (langt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den er litt personlig, men jeg har byttet ut navnene med feks. svigerforeldre, barnebarnet osv.. :-)

Vil gjerne ha deres reaksjon på den!

Kjære familie og venner!

Dette er en stor dag for oss begge, derfor er det så

hyggelig at så mange kunne komme og feire dagen med oss.

Jeg er så heldig at jeg har mange fantastiske mennesker rundt meg,og

vil gjerne benytte sjansen til å si noen ord.

Pappa: tusen takk for at du er den du er, og at du alltid stiller opp for meg 100%. Jeg VET at jeg ikke hadde vært den jeg er i dag uten deg og mamma.

Du er så mye: du er omtenksom, alvorlig, du har humor og du er genuint

opptatt av både oss jentene dine og barnebarna. Jeg er så glad i deg.

Svigerforeldre: jeg vil takke dere for måten jeg ble tatt imot av dere på.

Dere er 2 herlige mennesker som gjør at andre føler seg vel, dere er flotte besteforeldre for barnebarnet og vi setter stor pris på dere!

Jeg har også 2 flotte søstre som betyr mye for meg. Søster1, med ditt vinnende vesen, lune humor og diplomatiske evner er du en person jeg alltid kan snakke med om alt, og få gode råd hos. Dessverre gikk det hardt utover deg i barndommen med våre 5 år i aldersforskjell, men vi har tatt det igjen i ettertid og nå er du en uunnværlig venn så vel som en fantastisk søster.

Søster2, som min eldste søster og forlover betyr du noe helt spesielt for meg, og har alltid gjort det. Med våre 8 år i aldersforskjell ble det naturlig at du fungerte som en ekstramamma for meg. Vi har alltid hatt et nært forhold, og i de senere årene har vi funnet på mye sammen. Vi har mange morsomme episoder fra byturer og ferieturer. Takk for all hjelp som forlover og som støttespiller gjennom mange år.

Kjære Tarimannen

Takk for at du vil dele livet ditt med meg. Jeg husker godt da vi møttes…Ingen kan vel påstå at det var kjærlighet ved første blikk, men kanskje ved 3. kommentar? Vi møttes vel først på det verbale plan, og det er et viktig grunnlag å ha videre i livet. Jeg husker godt mine høye telefonregninger den første tiden, at man faktisk kan bli kjent med en person via SMS er jo helt fantastisk. Etter hvert utviklet det seg til å bli et varig forhold med mye latter og humor, og en gjensidig respekt for hverandre.

Alt har skjedd veldig fort med oss…Vi flyttet sammen etter et halvt år, forlovet oss etter 1 år og 1 år etter det igjen kom sønnen. Jeg husker på forlovelsesfesten vår, da var det noen som veddet på at jeg ville være gravid innen 1 år. Vi bare lo og ristet på hodet, for det var jo utenkelig…Men, det gikk ikke mer enn 5 måneder…så selv om jeg hater å innrømme det så fikk de rett. Sønnen har uten tvil brakt mye glede inn i livene våre. Du trodde nok ikke det i begynnelsen da du satt med han på kjøkkengulvet inntil kjøleskapet…og du har kommet med mange utsagn av typen: om han ikke roer seg nå så klikker jeg.Jeg husker spesielt godt sangen: Du har en buse i nesen din, håper ikke den skal falle ned på meg…...Men, det har aldri vært tvil i min sjel om at du ville bli en fantastisk far..

Du er mer enn en far for sønnen, du er en fantastisk kjæreste, venn og nå er du også min ektemann..Du tror på meg som ingen andre gjør, du ser meg for den jeg er og lar meg være sterk når jeg trenger det og tar imot meg som en liten jente når jeg trenger det. Du har vært en stor støtte for meg i de siste månedene hvor alt har vært litt vanskelig. Jeg gleder meg til å leve med deg resten av livet…Og, nå som min fotballinteresse har kommet for fullt, og du har begynt å se på Hotell Cæsar så tror jeg det skal gå helt strålende..Jeg elsker deg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fin tale.

(Likte spesielt den litt humoristiske avslutningen) :wink:

Skrevet

Jeg synes det var en veldig fin tale! Bra balanse mellom alvor og humoristiske innslag. :)

Skrevet
Jeg synes det var en veldig fin tale! Bra balanse mellom alvor og humoristiske innslag. :)

:Nikke: Fantastisk tale! Fikk tårer i øynene jeg :wink:

Gjest gjest1
Skrevet

:Nikke: Fantastisk tale! Fikk tårer i øynene jeg :wink:

Eg og..

Skrevet

Men mamma'n din da...?

(ellers var det en koselig, varm og god tale! Kjempebra :-) )

Skrevet

Det var en kjempefin tale! Jeg syns også balansen mellom humor og alvor var fin. :-)

Personlig hadde jeg aldri greid å holde en sånn tale uten å sippe masse underveis.. :roll:

Skrevet
Men mamma'n din da...?

(ellers var det en koselig, varm og god tale! Kjempebra :-) )

Mamma er død, og det er ikke så lenge siden..Så å si noe direkte om henne klarer jeg ikke uten å begynne å hylgråte...

Hyggelig med så mange positive tilbakemeldinger, nå kan jeg trygt holde talen min :-)

Skrevet

Skjønner deg godt jeg, Tari. :trøste:

Og ja - du kan trygt holde denne talen. Blir nok kjempeflott! :-)

Skrevet

Mamma er død, og det er ikke så lenge siden..Så å si noe direkte om henne klarer jeg ikke uten å begynne å hylgråte...

Hyggelig med så mange positive tilbakemeldinger, nå kan jeg trygt holde talen min :-)

Unnskyld! :oops:

Det visste jeg ikke... og skjønner godt at du ikke nevner henne mer enn du gjør...

Uansett kan du være trygg på denne :-)

Skrevet

Kjempe flott tale!! den kan du uten tvil holde slik den er!!

Skrevet

Unnskyld! :oops:

Det visste jeg ikke... og skjønner godt at du ikke nevner henne mer enn du gjør...

Det gjør ikke noe det, du kunne jo ikke vite det :-)

Skrevet

Leste den når jeg sto opp, trengte litt tid på og fordøye den, den var kjempeflott! :grine: :blomst_opp:

Skrevet

En kjempefin tale, men personlig ville jeg ikke brukt dette:

du har kommet med mange utsagn av typen: om han ikke roer seg nå så klikker jeg
Skrevet
En kjempefin tale' date= men personlig ville jeg ikke brukt dette:

Det er en intern en for oss som alle gjestene kommer til å forstå og le av, sønnen vår hadde nemlig kolikk, og vi var rimelig slitne en periode.

Skrevet

Ok, dette vet du jo best selv. :wink:

Men jeg ville kanskje ordlagt meg annerledes.

Skrevet

Det er en intern en for oss som alle gjestene kommer til å forstå og le av, sønnen vår hadde nemlig kolikk, og vi var rimelig slitne en periode.

Jeg syntes du skal beholde dette. Noe sånt kunne jeg skrevet i min også. Man må jo se det humoristiske i det. Alle blir jo irritert på barnet sitt etter døgn med gråt...

Veldig bra tale syntes jeg!!

Er ferdig med min også, men tror jammen meg jeg fikk noen idèer til nå :wink:

Skrevet

Nydelig tale!!

Er du vant til å snakke foran store forsamlinger eller "manner" du deg bare opp til dette for den store dagen? Uansett beundringsverdig!!!

Selv kunne jeg også godt tenke meg å holde en tale (har til og med begynt å skrive på den), men jeg er så redd for at jeg skal bli alt for rørt og ikke klare å fremføre (er litt lettrørt av meg...)

Andre med liknende erfaringer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...