Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier privat hos et par som sniker seg unna rundt lover og regler. Depositum utenfor depositums konto, de skatter ikke av leien og leier ut et helt hus.

Nå har jeg nylig flyttet fra leiligheten i 2. Etasje til leiligheten i 1. Etasje. Jeg fikk derfor tilbake depositumet som jeg så skulle sette inn igjen når jeg flyttet inn nede.

Etter første natten i den nye leiligheten fant jeg ut at dusjen er ødelagt, jeg har sagt ifra men de fikser ikke problemer. Mitt spørsmål er: kan jeg fortsatt holde tilbake leie til dette er fikset? Jeg har lest et sted at du kan holde tilbake leie i forhold til hvor høyt depositumet er. Her er det 2 mnd leie, så kan jeg da holde tilbake leie i 2 mnd? Grunnen til at jeg vil gjøre dette er fordi jeg føler det blir feil å betale leie når jeg må til venner for å dusje.

Mvh

Frustrert

Anonymous poster hash: 79dfe...b8f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flytt ut. Dersom du fikk tilbake depositumet er det bare å komme seg videre.

Anonymous poster hash: 6a39c...71f
AnonymBruker
Skrevet

Sats på en annen utleier, at de ikke gidder å ha dep. konto og ikke fikse ting er nok til at man bør gå for en litt mer seriøs utleier.

At de ikke gidder betale skatt hadde jeg ikke hengt meg opp i, de er jo selv ansvarlig ovenfor skattemyndighetene.

Anonymous poster hash: 0b4e0...ac9
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Problemet med å flytte ut er at jeg betalte tilbake depositumet når jeg flyttet inn nede. Utleier har vært super helt til nå.

Har jeg krav til å holde tilbake leie?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør fordi jeg ikke forstår regelverket, håpet på at noen kunne forklare det.

Google hjelper desverre ikke denne gangen

AnonymBruker
Skrevet

Google sier at du kan holde tilbake leie hvis boligen ikke holder den standard dere var enige om (mangel på dusj er naturligvis en alvorlig mangel), så lenge du bruker deponeringskonto. Jeg ville gitt skriftlig beskjed til huseier (mail/sms) om hva mangelen er og hva du kommer til å gjøre med leia dersom mangelen ikke utbedres.

Trenger du mer hjelp, google gratis jushjelp.

Anonymous poster hash: bd177...128
AnonymBruker
Skrevet

Så om uteblitt leie blir satt inn på egen konto og jeg gir skriftlig beskjed er det ok.

Takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...