Gå til innhold

Hvorfor kjøpte han parfyme til meg? (10 år eldre mann)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har hatt en uoffisiell greie (startet med ONS) med en ti år eldre mann siden slutten av april, jeg fylte nettopp 20 og han blir 30 om få dager. I begynnelsen var han usikker på aldersforskjellen, og mente det var "sosialt uakseptabelt" for oss å være sammen mtp venner og familie. Likevell sluttet han ikke å snakke til meg, dette såret og jeg sa flere ganger at han skulle slutte å ta kontakt om han ikke så noe mer. Etter en liten stund sa han at han hadde sett bort i fra dette fordi han likte meg utrolig godt, ikke klarte å slutte å prate til meg og at vi aldri uansett kunne endre det faktumet at det var såpass mange år mellom oss. Vi har noen fine uker sammen.

Så reiser han offshore til utlandet, hvor han skal være borte 1 mnd av gangen, og 3 uker hjemme. Denne plassen skal han jobbe i minst et år, og når jeg spør noen dager før han drar, på melding om hvor vi står så svarer han svært likt som sist mld: "Tingen er at jeg liker deg svært godt, men når jeg kommer til å være borte minst 60% av tiden tror jeg det beste er at vi ikke starter et forhold." Han sa i forkant av dette at han gruet seg til å være borte, og synes en måned tar fryktelig lang tid. Han har også innrømmet at han ikke har troen på avstands forhold, da han har tatt dette før og de ikke funket. Jeg ble selvsagt ganske lei meg, men fyren sluttet ikke å prate til meg. Nesten hver dag der nede tok han kontakt.

Vi kommer begge hjem i slutten av sist uke, og i går natt sover jeg hos han (første gang vi ser hverandre på en måned). Vi kysser ikke eller noe før det blir til noe annet først. Slik har det pleid å være, noe jeg synes er dumt. Han kysser meg kun innledende til sex, med mindre han er full. Plutselig drar han frem en dyr parfyme han har kjøpt i bursdagspresang og jeg finner dette utrolig merkelig. Han har tidligere sagt at i hans familie pleier de ikke å kjøpe gaver til hverandre, og dette får meg bare til å lure mer på hva han ser i meg? Det virker nesten ut som han definerer forholdet som "friends with benefits", men hvorfor gi meg denne? Det eneste som har blitt utvekslet mellom oss den siste uka før han kom hjem var at han gratulerte meg med dagen.

Er han ensom? En annen ting å ta i betraktning er at han kommer fra en annen by i Norge, og at han har bodd i hjembyen min i 5 år for å jobbe med olje. Han har kun kolleger som han anser som venner her, og de han henger med er ofte 20 år eldre enn han?? Utenom det kjenner han kun lillebroren som også jobber med olje her. Jeg har hilst på to av brødrene hans, og han har flere ganger villet introdusere meg for kolleger. Men tingen er at han alltid utelater meg i fremtidige planer, han snakker om at han vil slå seg ned etter dette oppdraget som varer minst et år, og han snakker diffust om en fremtid hvor jeg føler det ikke er meg han prater om.. Er jeg bare et tidsfordriv? Men samtidig er det uforståelig ettersom han er oppi årene, men det gir også mening siden han uansett har dette året hvor han er mye borte før han slår seg ned.

Jeg føler at jeg gjør han lykkelig, og at han har det gøy sammen med meg. Han tar seg selv svært høytidelig pga stillingen sin, og er redd for å drite seg ut, jeg er heller omvendt. Jeg vil tro begge er fascinert i hverandre, men han har sagt til meg at han får ikke følelser så lett. Han sa også forresten at han synes denne måneden gikk overraskende fort ("det var det jeg sa den kom til å gjøre"!), og med dette i baktanke; kan det rett og slett være at han innser at det ikke er så ille likevel å være borte en måned av gangen?

Til dere menn: Hadde dere funnet på å gi en gave (sett bort i fra til mor, kjæreste/kone eller søster) til ei dere ikke hadde følelser/interesse for å bli noe mer med? Jeg så nemlig virkelig ikke dette komme fra han, selv om han er den godeste mannen jeg noensinne har truffet.

Endret av smartbimbo
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er litt rart at en offshorearbeider klassifiserer et mulig forhold som langdistanseforhold. De fleste som jobber offshore (eller som fiskere som er ute på lengre turer med friturer på land) har gjerne ektefelle på land. Det finnes jo kvinner som jobber offshore med små barn på land også...

Anonymous poster hash: 268cc...74c
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du, han er ikke oppi årene når han ikke har rukket å fylle 30 engang. Han har god tid, og du har god tid. Ut ifra det du skriver virker det som du legger mer i dette forholdet enn ham. En parfyme er en hyggelig gest, men ikke noe mer enn det ...Ta vare på deg selv!

Anonymous poster hash: 4cf8c...872
  • Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg synes det er litt rart at en offshorearbeider klassifiserer et mulig forhold som langdistanseforhold. De fleste som jobber offshore (eller som fiskere som er ute på lengre turer med friturer på land) har gjerne ektefelle på land. Det finnes jo kvinner som jobber offshore med små barn på land også...

Det er jeg enig i. Men de forrige avstands forholdene hans var da han var yngre og studerte i et annet land, og så flyttet tilbake til Norge. Og det andre var da han bodde her og flyttet tilbake dit. Du sier jo noe der. Her har han jo faktisk faste tider å komme hjem også... Jeg sa sist at jeg trodde dessverre ikke på det, og at jeg godtok det dersom han kom til å angre. Nå har det seg slik at jeg har truffet en annen gutt (som er et år yngre enn meg) mens jeg var på ferie, og blitt litt betatt, men det vet ikke denne eldre fyren, redd han hadde blitt såret. Men det er trostsalt han som ikke "reserverte meg" og ville være eksklusiv med meg. Aner ikke hva jeg skal gjøre.

Endret av smartbimbo
Skrevet

Du, han er ikke oppi årene når han ikke har rukket å fylle 30 engang. Han har god tid, og du har god tid. Ut ifra det du skriver virker det som du legger mer i dette forholdet enn ham. En parfyme er en hyggelig gest, men ikke noe mer enn det ...Ta vare på deg selv!

Jeg gjør vel kanskje det. Jeg vet bare ikke om jeg skal se på han som en drittsekk ettersom han forsatte å ta kontakt til tross for at jeg sa han skulle slutte å snakke til meg. Og jeg er ikke like interessert i han som før, men jeg lurer jo på hva andre tenker! Ja, det er en hyggelig gest, men han gir aldri gaver.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du skal tenke så mye på hva han føler, heller fokusere på hva du selv føler. Det holder lenge at du er ærlig mot ham (og deg selv!)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville stilt litt krav jeg. Og jeg er like gammel som ham. :) Jeg ville rett og slett takket for parfymen/gaven og tatt i mot som en hyggelig gest og forsøkt å ikke legge mer i det. Men hadde han igjen tatt kontakt så ville jeg sagt rett ut at jeg trenger å definere forholdet vårt litt, fordi jeg vil vite om jeg skal forplikte meg til ham (og ham til meg) eller om han heller ønsker at jeg skal være fri til å finne en annen. Så ville jeg også gjort det klart at jeg gjerne vil være i et forhold med ham, men at jeg ikke er typen til å "holde på" på flere kanter, og derfor trenger å vite hva som skjer i forholdet.

Om han svarer at han trenger å tenke på dette, så hadde jeg akseptert dette og holdt kontaktet, men ikke sex før han evt svarer på det jeg har spurt om.

Men nå er jeg kanskje litt sær, jeg har aldri hatt seksuelle forhold med noen som ikke kunne ha presentert meg for kompiser som kjæresten sin dagen derpå....

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men det at parfymen var dyr for deg som 20-åring trenger jo ikke bety at den var dyr for han som jobber offshore og er 30.

Anonymous poster hash: 8e8ab...5eb
  • Liker 4
Skrevet

Han vil kun ha sex med deg, ikke forhold. :(

Skrevet

Han vil kun ha sex med deg, ikke forhold. :(

Det kan hende, men jeg syns nå han legger en del i det. Ber meg ut på middager og liknende, og vi har hatt ganger hvor vi ikke har hatt sex. Bare så det er sagt. Men jeg får bare se om det utvikler seg til noe mer innen han drar igjen i slutten av måneden. :)

Skrevet

han høres generelt litt pussig ut. Sosialt uakseptabelt at en mann på 30 er sammen med ei dame på 20?

Skrevet

Alle som trykker på knappen post as anonymous blir Anonymbruker. Du kan se forskjell ved å se på koden som står bak Anonymous poster hash:

Det kan hende, men jeg syns nå han legger en del i det. Ber meg ut på middager og liknende, og vi har hatt ganger hvor vi ikke har hatt sex. Bare så det er sagt. Men jeg får bare se om det utvikler seg til noe mer innen han drar igjen i slutten av måneden. :)

Jeg tror han dessverre bare utnytter deg, han holder deg på gress ved å be deg ut på middager. Han har jo allerede sagt to ganger at han ikke vil ha forhold og sagt "Jeg får ikke lett følelser", han hadde jo ikke sagt det om han hadde følelser for deg.

• Liker 1
Skrevet

han høres generelt litt pussig ut. Sosialt uakseptabelt at en mann på 30 er sammen med ei dame på 20?

...etter storebroren på 32 ga han tilsnakk på hvorfor han hadde tatt med seg en så ung dame hjem, som så spiste fellesfrokost med han og forloveden hans (var kjempe kleint) i begynnelsen av Mai. Tror nok han blir lett påvirket.

Skrevet

Ryddet for persondebatt og svar til dette. Det Evilposelos skriver om anonym bruker-funksjonen stemmer på en prikk. :)

Stjernesol, mod.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

...etter storebroren på 32 ga han tilsnakk på hvorfor han hadde tatt med seg en så ung dame hjem, som så spiste fellesfrokost med han og forloveden hans (var kjempe kleint) i begynnelsen av Mai. Tror nok han blir lett påvirket.

Bor begge hos foreldrene?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Bor begge hos foreldrene?

Nei. Foreldrene bor i utlandet, sammen med den yngste broren (som er yngre enn meg), mens to av brødrene hans bor hver for seg i en annen by i Norge, og en annen i samme by som oss. Den eldste broren var på besøk med dama si, i begynnelsen av Mai og overnattet. Og jeg var der samtidig, ble med hjem etter byen (ikke første gang altså), og dette likte ikke storebroren noe særlig.

Endret av smartbimbo
Skrevet

:(

Skrevet

:hug: Finn en yngre mann, du :) Du sårer deg selv med å være i det "forholdet".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man skal ikke ta sorgen på forskudd, men heller ikke ha for høye forhåpninger.
Hva med han du møtte på ferie, da? Kan du tenke deg å bli bedre kjent med ham? :)

AnonymBruker
Skrevet

Fader det er deilig å ikke være 20 år lenger. TS: kom deg ut av eget hode og innse at du aldri kan tolke eller presist synse deg frem til hva en annen tenker. Spør ham! Kommuniser!

Anonymous poster hash: db05c...273
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...