Gå til innhold

Frokost/lunsj etter trening

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å jogge om morgenen, og spiser frokost når jeg kommer inn igjen. Hva lønner det seg å spise etter trening? Noen tips til måltider jeg kan spise etter joggeturene?

Målet er å gå ned i vekt.

Anonymous poster hash: 1915b...c6c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*dytt*

Skrevet

Vanlig frokost/lunsj.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig frokost/lunsj.

Seriøst? Enn at jeg ikke kom på det selv da! Tusen takk for tips!

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg er glad i eggerøre med opphakkede mandler. Godt med fett og proteiner som restituerer musklene etter en god økt. Metter godt og lenge også. Evt laks og egg med avokadosalat. Eller proteinpannekaker. Eller kokosmelpizza med tomatsaus og kylling.

Masse godt :)

• Liker 1
Skrevet

Seriøst? Enn at jeg ikke kom på det selv da! Tusen takk for tips!

Bare hyggelig!

Formålet med innlegget var ikke å være morsom altså. Formålet var at det ikke trenger å være noe forskjell på frokost når du trenger vs når du ikke trener. Prinsippene er de samme.

I et kosthold der man skal gå ned i vekt er prioritet 1 protein. Om du løper intervall bør du kanskje vurdere mer karbohydrater enn fett i frokosten, er det mer langkjøring trenger du ikke å tenke på dette. Da er det mer fornuftig å være gniten på karbohydratene og kanskje litt mer fett.

Kjøtt og en neve nøtter er en utmerket frokost. Kjøtt kan være kjøtt fra middagen før, karbonader, egg, osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare hyggelig!

Formålet med innlegget var ikke å være morsom altså. Formålet var at det ikke trenger å være noe forskjell på frokost når du trenger vs når du ikke trener. Prinsippene er de samme.

I et kosthold der man skal gå ned i vekt er prioritet 1 protein. Om du løper intervall bør du kanskje vurdere mer karbohydrater enn fett i frokosten, er det mer langkjøring trenger du ikke å tenke på dette. Da er det mer fornuftig å være gniten på karbohydratene og kanskje litt mer fett.

Kjøtt og en neve nøtter er en utmerket frokost. Kjøtt kan være kjøtt fra middagen før, karbonader, egg, osv.

Jeg har lest at nøtter bør begrenses pga omega 6-innholdet? Stemmer dette? Foreløpig holder jeg meg derfor bare til macadamianøtter.

Anonymous poster hash: 52b8b...ca5

Skrevet

Jeg har lest at nøtter bør begrenses pga omega 6-innholdet? Stemmer dette? Foreløpig holder jeg meg derfor bare til macadamianøtter.

Stort inntak av nøtter er ikke heldig, men en neve til frokost kan knapt kalles stort inntak. Noen nøtter har mer omega6 enn andre. Likevel er det ikke store mengdene. De andre mineralene og sporstoffene veier opp for dette. Det er også en del fiber som kan være nyttig, men samtidig er det noen som reagerer på dem.

Så lenge du ikke har et kosthold med høyt innhold av omega6-oljer (daglig margarin, ferdigmat, halvfabrikata, take away) så trenger du ikke bekymre deg for dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stort inntak av nøtter er ikke heldig, men en neve til frokost kan knapt kalles stort inntak. Noen nøtter har mer omega6 enn andre. Likevel er det ikke store mengdene. De andre mineralene og sporstoffene veier opp for dette. Det er også en del fiber som kan være nyttig, men samtidig er det noen som reagerer på dem.

Så lenge du ikke har et kosthold med høyt innhold av omega6-oljer (daglig margarin, ferdigmat, halvfabrikata, take away) så trenger du ikke bekymre deg for dette.

Ok, takk for svar :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i eggerøre med opphakkede mandler. Godt med fett og proteiner som restituerer musklene etter en god økt. Metter godt og lenge også. Evt laks og egg med avokadosalat. Eller proteinpannekaker. Eller kokosmelpizza med tomatsaus og kylling.

Masse godt :)

Aldri hørt om eggerøre med opphakkede mandler før! Det må jeg prøve!

Gjest Runforit
Skrevet

Aldri hørt om eggerøre med opphakkede mandler før! Det må jeg prøve! Anonymous poster hash: 1915b...c6c

Veldig godt faktisk :) Får litt ekstra krønsj og så er det masse godt med fiber i mandlene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...