AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #21 Del Skrevet 8. juli 2014 Bare legg det i melk noen timer før det skal brukes da forsvinner transmaken. Kullsyreholdig drikke og rødvin skal vist gjøre det samme. Her bruker vi å marinere det i Solo å grille det. Solo??? Jeg kjenner noen tyskere som skal til Norge om et par uker, og jeg har allerede snakket varmt om hvalkjøtt. Hvis jeg nevner Solo-marinade, kommer de til å tro at jeg tuller. Er det sant? Anonymous poster hash: fee55...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 8. juli 2014 #22 Del Skrevet 8. juli 2014 Hvor fikk du kjøttet fra? Tipper bedervet indrefilet heller ikke smaker spesielt godt, men det betyr ikke at jeg ville boikottet oksekjøtt for all framtid skulle jeg være uheldig en gang med slik biff. Anonymous poster hash: 7ad88...2b1 Det var en sånn frossen bit i blå innpakning man finner frysedisken i butikken. Jeg var antakelig uheldig, så hvis jeg blir tilbudt hvalkjøtt på restaurant ol. kommer jeg ikke til å stå over retten, men jeg kommer nok heller ikke til å kjøpe meg mer hvalkjøtt selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #23 Del Skrevet 8. juli 2014 Dere som har opplevd transmak har spist dårlig kjøtt, jeg har aldri smakt hvalkjøtt med transmak og jeg har spist hvalkjøtt siden jeg var bittelita. Har slektninger som er hvalfangere og vi får kjøpt det aller beste kjøttet deres billig, NAM NAM! Vi bor lang unna de så må frakte kjøttet selv men det har gått bra hver eneste gang. Som sagt ALDRI kjent transmak i hvalkjøtt. Elsker hvalkjøtt Anonymous poster hash: 19dfb...986 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #24 Del Skrevet 8. juli 2014 Jeg synes det er veldig godt. Altfor lenge siden jeg har spist det. Anonymous poster hash: 9b85a...700 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 8. juli 2014 #25 Del Skrevet 8. juli 2014 Solo??? Jeg kjenner noen tyskere som skal til Norge om et par uker, og jeg har allerede snakket varmt om hvalkjøtt. Hvis jeg nevner Solo-marinade, kommer de til å tro at jeg tuller. Er det sant? Anonymous poster hash: fee55...467 Jeg trodde også det var tull første gang jeg fikk det servert, men det var utrolig saftig og godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 8. juli 2014 #26 Del Skrevet 8. juli 2014 Ja spist det, smakte høgg! Som en blanding av fet fisk og okse. For jæ.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Knuse Skrevet 10. juli 2014 #27 Del Skrevet 10. juli 2014 Jeg har smakt det, men likte det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Plastaroma Skrevet 10. juli 2014 #28 Del Skrevet 10. juli 2014 Elsker hvalkjøtt. Spesielt hjemmelaget hvalcarpaccio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #29 Del Skrevet 10. juli 2014 Jeg steker det lett og trekker det videre i brun saus, kjøttet blir smøremykt og velsmakende. Har hjemmelaget ertestuing og poteter til. Hvordan tilbehør har dere til hvalbiff? Anonymous poster hash: 885f4...ecc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 10. juli 2014 #30 Del Skrevet 10. juli 2014 Nydelig!! Fikk servert på mandag. Mørt og saftig! Og medium stekt- rått i midten. Kan ikke huske det har smakt så godt tidligere.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 10. juli 2014 #31 Del Skrevet 10. juli 2014 Smakt det flere ganger da mine foreldre er glade i hvalbiff. Jeg synes det smaker vondt og kommer ikke til å spise det igjen med mindre jeg blir påtvunget det. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 10. juli 2014 #32 Del Skrevet 10. juli 2014 Har spist det ganske mange ganger. Det var ikke uvanlig at mine foreldre kjøpte det da jeg var barn. Mulig jeg hadde likt det bedre som voksen, men var i allfall ikke overveldende begeistret da. Ville ikke kjøpt det selv, men hadde spist det om jeg hadde fått det servert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2014 #33 Del Skrevet 10. juli 2014 Nei, vil ikke smake. Vurderer å melde meg inn i "Save the Wales-fundation"........ Anonymous poster hash: 3d0ac...fb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_Aries Skrevet 10. juli 2014 #34 Del Skrevet 10. juli 2014 Har spist hvalkjøtt en gang, kommer ikke til å spise det igjen hvis jeg ikke "må". Det smakte ikke tran, det var ferskt og kom rett fra hvalfanger, jeg likte bare ikke smaken.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #35 Del Skrevet 11. juli 2014 Synes dere det er greit å gå rundt med 'Kill the whales'-t-skjorte? Har akkurat bestilt en sånn. Tror dere det vil komme negative reaksjoner i utlandet om man går med den på gaten?Anonymous poster hash: 7ad88...2b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #36 Del Skrevet 11. juli 2014 Første gang jeg spiste hvalkjøtt var det megaseigt og smakte tran. Men fikk det servert mens jeg var innlagt på sykehus(av alle steder!), så tenkte med meg selv jeg måtte prøve en gang til om jeg fikk sjangsen. Så fikk jeg det servert på et grill-party, var kjempegodt! Så er jo forskjell på kvalitet der som med alt annet. Anonymous poster hash: 6d49a...709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rådyr Skrevet 12. juli 2014 #37 Del Skrevet 12. juli 2014 Å så skal hvalkjøtt ikke stekes mer enn medium, blir det mer stekt blir det tørt og ekkelt. Helst mindre enn det også. Om biffen får en solid stekeskorpe kan den godt være rå inni. Med masse mykstekt løk og urtesmør. Namnam. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #38 Del Skrevet 12. juli 2014 Jeg synes det ofte har dårlig kvalitet, og smaker litt tran, hvis du er uheldig. Så jeg spiser det ikke så ofte. Siste gangen var vel ca 8 år siden.. Det smaker tran hvis det overstekes. Transsmak eller ikke transmak er forskjellen på god eller dårlig kvalitet på kokken, ikke kjøttet. Anonymous poster hash: bbc3d...970 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #39 Del Skrevet 12. juli 2014 Jeg elsker hvalkjøtt, og vi er heldige som får mye ferske biffer av veldig god kvalitet. Bestefaren til mannen driver med hvalfangst og er så snill å gir oss gratis, vi får det når det er ferskt og fryser det med en gang. Legger det i kaldt vann i flere timer før vi skal tilberede det, da alt blodet blir trekt ut. Har aldri kjent noe transmak. Anonymous poster hash: e3b96...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #40 Del Skrevet 12. juli 2014 Jeg steker det lett og trekker det videre i brun saus, kjøttet blir smøremykt og velsmakende. Har hjemmelaget ertestuing og poteter til. Hvordan tilbehør har dere til hvalbiff? Anonymous poster hash: 885f4...ecc ertestuingen skal du få for meg ja, men blomkål og brokkoli og poteter til vil jeg gjerne ha, sosakjøt av kval er bare snadder, smelter på tunga, ååå så lyst jeg fikk på det no Anonymous poster hash: b62cf...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå