AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #1 Skrevet 8. juli 2014 Har en på 3,5 som i det siste har blitt fryktelig masete om jeg prater med andre. Han begynner med "mamma?", om jeg da ikke hører på ham fortsetter han "mamma? maaaaammaaa? mammamammaaaaamammaaaaa!!", og til slutt roper han eller drar i armen osv. Jeg har hele tiden forklart at "nå prater mamma med XX, vent litt så er det din tur", eller noe slikt. Og når jeg er ferdig så sier jeg f.eks "Nå er det din tur, hva ville du si?". Og om jeg skal ringe sier jeg at han må vente, for jeg blir litt opptatt på telefonen. Jeg er konsekvent, så han kommer ikke gjennom med maset sitt, men han gir seg heller ikke. Det er plagsomt også for de jeg prater med, for jeg må jo avbryte for å si fra. Og med masingen i bakgrunnen blir det gjerne at man avslutter det man holder på å si litt før. Og med viktige folk på telefonen (jobb, lege osv) så blir det enda verre. Noen som har noen gode tips til hvordan man kan få slutt på dette? Eller må jeg bare vente til det "synker inn" at han ikke kommer noen vei, og at han alltid får sin tur etterpå? Anonymous poster hash: 832a5...d2a 1
Polly Ester Skrevet 8. juli 2014 #2 Skrevet 8. juli 2014 Jeg tror nok at det eneste du kan gjøre er å fortsette som du har gjort. Si ifra at han må vente og så komme tilbake til han etterpå. Jeg har ei jente på 9 som fortsatt er sånn. Hun maser når jeg snakker med andre eller er i telefonen. Hun gir seg ikke, men jeg gir meg ikke jeg heller, så hun må jo vente. Men når jeg da er klar for å høre på henne så har hun glemt hva hun skulle si.
minister-mio Skrevet 8. juli 2014 #3 Skrevet 8. juli 2014 Høres ut som om du gjør det du kan ja. "masete" er de fleste i perioder
Skogsprinsessa Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 Når du skal ta en telefon, kan dy si det til ham på forhånd, si at han ikke kan snakke med deg mens du er i tlf, så om det er noe, må han si det nå?
mara2012 Skrevet 8. juli 2014 #5 Skrevet 8. juli 2014 Sånn er min 3-åring også. Utrolig slitsomt, for jeg klarer ikke å slappe av når jeg har besøk/snakker på tlf, fordi barnet henger pver meg hele tiden og vil ha all oppmerksomhet.. Håper det er en periode som går over.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #6 Skrevet 8. juli 2014 Når du skal ta en telefon, kan dy si det til ham på forhånd, si at han ikke kan snakke med deg mens du er i tlf, så om det er noe, må han si det nå? Har en på 3,5 som i det siste har blitt fryktelig masete om jeg prater med andre. Han begynner med "mamma?", om jeg da ikke hører på ham fortsetter han "mamma? maaaaammaaa? mammamammaaaaamammaaaaa!!", og til slutt roper han eller drar i armen osv. Jeg har hele tiden forklart at "nå prater mamma med XX, vent litt så er det din tur", eller noe slikt. Og når jeg er ferdig så sier jeg f.eks "Nå er det din tur, hva ville du si?". Og om jeg skal ringe sier jeg at han må vente, for jeg blir litt opptatt på telefonen. Jeg er konsekvent, så han kommer ikke gjennom med maset sitt, men han gir seg heller ikke. Det er plagsomt også for de jeg prater med, for jeg må jo avbryte for å si fra. Og med masingen i bakgrunnen blir det gjerne at man avslutter det man holder på å si litt før. Og med viktige folk på telefonen (jobb, lege osv) så blir det enda verre. Noen som har noen gode tips til hvordan man kan få slutt på dette? Eller må jeg bare vente til det "synker inn" at han ikke kommer noen vei, og at han alltid får sin tur etterpå? Anonymous poster hash: 832a5...d2a Anonymous poster hash: 4bfde...0aa
Kooko Skrevet 8. juli 2014 #7 Skrevet 8. juli 2014 Lol. Må bare le, er akkurat i samme situasjon. F år ikke prate med mannen i ro da hun kommer med et eller annet. Mamma mamma. Slitsomt. Når vi får henne til å være stille så glemmer vi hva vi skulle si....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå