Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at den nye reglene gjør så det er lettere for 100% uføre og kombiere jobb + 100% ufør.

Men hvor mye er max grensen for 100% uføre? Jeg vet man kan tjene 60.000kr, men hvor mye kan man tjene oppå disse!?

Jeg vet også at etter disse 60.000kr for hver krone man tjener så trekker dem 0.66kr fra stønaden. Så tjener man 100.000kr oppå disse 60.000kr så vil du få

34.000kr! Betyr at du egentlig tjener 194.000kr istedenfor 160.000kr.

Men hva er max % av stønaden du kan tjene før den blir revurdert? kan man tjene hele stønaden?

Usikker på at dette var greit forklart. :vetikke:

Anonymous poster hash: b42c3...c5d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men om man jobber en masse, så er man jo ikke 100 % ufør, da. Blir en slags selvmotsigelse.

Anonymous poster hash: c78fe...49d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men om man jobber en masse, så er man jo ikke 100 % ufør, da. Blir en slags selvmotsigelse.

Anonymous poster hash: c78fe...49d

Det er vel ment som en måte å få folk ut i arbeid på. For meg er det en helt fantastisk mulighet til å prøve meg i jobb alt ettersom hvordan helsen min er. Jeg har som mål å komme tilbake til helst 80 % arbeid, og da er det kjempefint å få lov til å jobbe seg "oppover" i stillingsprosent uten å være redd for å miste verdifull stønda for meg.

Anonymous poster hash: b419e...e8a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ufør reglene skal legges om fra 1.1.2015.

ingen kan helt svare på hva dette innebærer og nøyaktig hvordan reglene blir, var det eneste svaret nav kunne gi.

Alle uføresqkene skulle gjennomgåes i løpet av nov 2014, og de uføre ville få svar i begynnelsen av des 2014 om nytt beløp og regler.

jeg lurer nå på hvordan NAV skal klare å behandle over 300 000 uføres saker på nytt i løpet av nov 2014.

Anonymous poster hash: d855e...6d2

AnonymBruker
Skrevet

Ufør reglene skal legges om fra 1.1.2015.

ingen kan helt svare på hva dette innebærer og nøyaktig hvordan reglene blir, var det eneste svaret nav kunne gi.

Alle uføresqkene skulle gjennomgåes i løpet av nov 2014, og de uføre ville få svar i begynnelsen av des 2014 om nytt beløp og regler.

jeg lurer nå på hvordan NAV skal klare å behandle over 300 000 uføres saker på nytt i løpet av nov 2014.

Anonymous poster hash: d855e...6d2

Ny lov er vedtatt, så man vet hvordan det blir. Det NAV ikke kan svare på i dag er nøyaktig hvilken sum hver og en ender opp med.

NAV skal ikke behandle 300000 saker individuelt. Summen hver enkelt får regnes ut etter nye regler automatisk.

Anonymous poster hash: 74692...cf2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...