Gå til innhold

Harde fakta

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det samme skjer hvert år.. Og husk: Her omtales kun de som blir funnet! En trenger ikke mye fantasi for å forestille seg hvilket grusomt endelikt hundrevis- om ikke tusenvis av katter i Norge får hvert eneste år. Og all denne lidelsen fordi de som lovet å passe på dem resten av deres liv, skal på noen ukers ferie..

http://tablet.dagbladet.no/2014/07/06/nyheter/innenriks/dyr/34186540/

Endret av Aurora M.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg orker ikke gå inn på linken :(

Skrevet

Jeg orker ikke gå inn på linken :(

Det er ikke så fæle bilder. Når du er redd for slikt, så hold for bildene og les teksten bare, det pleier jeg å gjøre når jeg mistenker noe grusomt. Det er faktaopplysninger der som er verd å få med seg, om hvor en skal henvende seg o.s.v

Skrevet

Jeg syntes det er kvalmt. Jeg setter det litt på spissen her nå; men det er som å sette igjen et barn hjemme uten mat og husly fordi foreldrene skal på ferie. For noen er katten barna dems.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Katter blir født i større kvantiet en det er potensielle eiere. Hva er egentlig løsningen?

Utrolig trist at enkelte katter skal gå hjemmeløs uten mat. Skjærer i en katteelskers hjerte å se bildene :(

Anonymous poster hash: fe55e...89e
Gjest Lille-pus
Skrevet

Og for å perfeksjonere status så sier artikkelen:

• Gjelder meldingen din et akutt sykt dyr eller et skadet dyr, kontakt kommunens veterinærvakt

Noe som var greit.... inntil regjeringen avviklet tilskuddet til særskilt vetrinærvakt for smådyr i 5 byer den 30. juni i år.

Lenke

• Liker 3
Skrevet

Så da ligger alt igjen på de frivillige organisasjonene, som ikke får statlig tilskudd, men allikevel må ta seg av katter og kattunger som blir dumpet på hvert gatehjørne.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Katter blir født i større kvantiet en det er potensielle eiere. Hva er egentlig løsningen?

Utrolig trist at enkelte katter skal gå hjemmeløs uten mat. Skjærer i en katteelskers hjerte å se bildene :(

Anonymous poster hash: fe55e...89e

Løsningen er at flere kastrerer og steriliserer kattene sine! Det er alt for få som gjør det, og da ender vi opp med et enormt katteoverskudd, som nå. Utrolig mye unødvendig lidelse for pusene!

Har selv adoptert katt fra Dyrebeskyttelsen, ferdig vaksinert og sterilisert. Her skal hun få et godt hjem, og skal IKKE dumpes på gata og klare seg selv hvis vi reiser bort!

Endret av Stjernesol
  • Liker 2
Skrevet

Og for å perfeksjonere status så sier artikkelen:

• Gjelder meldingen din et akutt sykt dyr eller et skadet dyr, kontakt kommunens veterinærvakt

Noe som var greit.... inntil regjeringen avviklet tilskuddet til særskilt vetrinærvakt for smådyr i 5 byer den 30. juni i år.

Lenke

Ja, jeg vet. Det er et vanvittig vedtak! Spes. med tanke på at de som har jobbet på disse vaktene, kan fortelle at det går i ett.. Isteden for å avvikle tilskuddet i disse 5 byene, burde en ha utvidet tilbudet til å gjelde flere byer. Ikke bare går det ut over kjæledyr, men også andre husdyr, fordi de ordinære vaktene nå blir belastet med begge deler. Flere burde være med å legge press på regjeringen i denne saken. Denne regjeringen har sannelig ikke gjort mye for dyrevelferden her i landet, snarere tvert om.

Men slik virkeligheten er i dag, så har man ikke annet valg enn å henvende seg til den ordinære veterinærvakta som finnes i alle kommuner. Det tragiske ved denne tilnærmelsesmetoden er jo at hvis dyret kan behandles (altså ikke livstruende), og man ønsker dette gjort, framfor avliving, så blir man sittende med regninga selv, med mindre man kjenner eier eller katten er chippet, eller man på forhånd har en avtale om at f.eks Dyrebeskyttelsen tar regninga. Avliving dekkes av Mattilsynet.

Det er litt av et system vi har for våre firbeinte her i landet gitt..

Gjest Badebuksa
Skrevet

Regner med at det er snakk om dumping? Om sommeren kommer det frem veldig mange onde sider i mennesket. Dessverre... Summelt mange av de onde menneskene og.

AnonymBruker
Skrevet

Disse menneskene må mangle noe vesentlig mentalt sett. Hvordan står det til med empatien og ansvarsfølelsen? Helt jævli. Tenk at disse har barn..

Dro på ferie fra hunden min, som var hos min mor, i en uke, men hunden trivdes ikke noe godt uten oss. Da blir det ikke noe utenlandsferie på samboeren og meg før hunden er mer komfortabel uten oss. Det suger, men det er MITT problem, ikke hunden sitt! Hva er det som er så vanskelig å skjønne med at man ikke kan få alt hva f**n man vil ha her i livet??

Anonymous poster hash: 9adcc...3e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...