Hollsen Skrevet 7. juli 2014 #1 Skrevet 7. juli 2014 Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette emnet, men prøver her I alle mine år på skolebenken har jeg lurt litt på om lærerne interesserer seg i privatlivet til elever. Da gjerne i de litt eldre trinn (ungdomskole trinn gjerne, siden de ofte har faste lærere de møter hver dag- gjennom tre år). Nå tenker jeg ikke på om dere snoker, men om dere legger merke til når en jente og en gutt flørter litt, eller merker at noen har kranglet? Jeg leste engang en tweet om en jente som hadde spurt læreren sin om de brukte å "parre" gutter og jenter sammens om lærerne syntes de var søte sammen Så da lurer jeg på om dere, som lærere, tenker slikt. Vi elever syntes jo gjerne det er litt interessant og se på facebookprofilen til lærerne våre, har dere noen gang gjort det?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #2 Skrevet 7. juli 2014 Derfor vil jeg ha mannlige lærere! Vil ha mer fokus på fag, enn tull som dette! Anonymous poster hash: a0552...14d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #3 Skrevet 8. juli 2014 Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette emnet, men prøver her I alle mine år på skolebenken har jeg lurt litt på om lærerne interesserer seg i privatlivet til elever. Da gjerne i de litt eldre trinn (ungdomskole trinn gjerne, siden de ofte har faste lærere de møter hver dag- gjennom tre år). Nå tenker jeg ikke på om dere snoker, men om dere legger merke til når en jente og en gutt flørter litt, eller merker at noen har kranglet? Jeg leste engang en tweet om en jente som hadde spurt læreren sin om de brukte å "parre" gutter og jenter sammens om lærerne syntes de var søte sammen Så da lurer jeg på om dere, som lærere, tenker slikt. Vi elever syntes jo gjerne det er litt interessant og se på facebookprofilen til lærerne våre, har dere noen gang gjort det? Eh.. nei! Når vi setter sammen grupper så ser vi på hvem som kan fungere best utfra oppgaven/fokus/dynamikk. .. og ja, vi ser hvem som har kranglet og hvem som har vært sammen kvelden før - det kalles observasjon. Anonymous poster hash: d3b43...b5f 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 Jeg underviser på vgs. Man legger så klart merke til om noen flørter i klasserommet, og det samme om noen har kranglet, men det er ikke noe jeg aktivt oppsøker. Jeg ønsker å vite minst mulig om elevenes privatliv, og heller fokusere på det faglige. Eventuelt må jeg kjenne til ting som er sentralt for elevens læring (f.eks. foreldrenes ferske separasjon, som påvirker eleven). Jeg har aldri oppsøkt en elevs Facebook-konto, og ønsker ikke å være Facebook-venn med elever. De gangene jeg lager grupper, dannes de på bakgrunn av oppgaven, gruppedynamikk o.l. Jeg regner med at elever googler meg, og jeg er derfor forsiktig med hvilke spor jeg legger igjen på Internett. Facebook-profilen min er lukket. Anonymous poster hash: a0a97...584 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå