AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #1 Skrevet 7. juli 2014 Jeg er kattepasser for en skjønn liten kattejente, verdens snilleste. Man kan gjøre så å si alt uten at hun reagerer nevneverdig. Det vil si helt til i kveld... Vi lekte litt om kvelden og jeg ga henne litt mat før jeg skulle legge meg (dette er bare en liten kattunge på 7-8 mnd som har en del energi, og jeg har hørt katter gjerne sover etter at de har spist). Jeg ante fred og ingen fare da jeg våknet av at hun romsterte rundt og lekte med en av lekene sine som plutselig havnet på soverommet mitt. Hun løp litt rundt og plutselig romlet magen min, noe som gjorde at hun skvatt skikkelig. Så, ut av intet gikk hun til angrep på benet mitt og beit. Det fant jeg meg ikke i, så jeg reiste meg halvveis bort og prøvde og skyve henne bort mens jeg sa "nei" med en streng stemme. Da begynte hun å bite hånden min, først den ene så den andre også tilbake til låret igjen... Hun freste ikke, men hun beit ganske lenge (ikke kjempe hardt så jeg fikk vondt) Jeg bor ikke i en så stor leilighet så hun har fri tilgang til det meste her, og når jeg prøvde og ekskludere henne fra soverommet veltet hun en høyttaler i stua og lagde hull i parketten...(så lukkede dører til soverom er en dårlig idé, da dette er en litt oppmerksomhetssyk katt tydeligvis) Hva kan det være? Hva kan jeg gjøre for å få henne til å slutte? Jeg skal passe henne ganske lenge, så det er en fordel at vi kommer overens. Akkurat nå har jeg stengt henne inne på badet med en leke, dokasse, mat og vann. Er fullstendig klar over at det ikke er optimalt altså, men jeg vil gjerne sove også... Hun var ganske sur på meg da jeg satte henne på badet. Hun beit ikke, så nesten ikke på meg... Tror dere dette går over? Er innekatt der hun egentlig bor, så det er nok uaktuelt og sette henne ut om natta... Hun er kun vandt til å gå litt turer med eier, men i dag har jeg ikke hatt tid pluss at det har regnet veldig mye...Anonymous poster hash: 4065f...ecd
boblesaft Skrevet 7. juli 2014 #2 Skrevet 7. juli 2014 Forstod ikke helt om du mener den er aggressiv og "mener det vondt" når den biter eller ikke. Men med tanke på alderen dens passer det bra med tenner som skal ut, dermed kan det klø veldig i tennene til pus. Da blir det ofte litt febrilsk biting her og der Har selv en pus som gjør litt av det samme for tiden, bare ikke så voldsomt. Har dessverre ikke funnet noen bedre løsning enn å si ifra med en streng tone
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #3 Skrevet 8. juli 2014 Tror egentlig ikke hun er aggressiv, hun freser ikke eller noe og det gjorde ikke så veldig vondt heller, men hun holdt fast en stund og beit videre på andre kroppsdeler. Kan godt være tenner også, men synes bare det var litt rart at hun plutselig hoppet opp i senga mi og beit meg når hun aldri har gjort det før... Men takk for svar! Anonymous poster hash: 4065f...ecd
Minya Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 Hun leker bare. Dette er så utrolig typisk for "tenårings"kattunger som er over seks måneder, men under året. De får noen sprelleville raptuser sånn helt plutselig og skal gjerne myrde nærmeste føtter. Helt normal adferd. Gjør hun det igjen, og det gjør hun garantert, så gå bort, fjern hender og føtter, sett henne inn på badet, eller ignorer henne. Klarer du å frese som en katt, gjør det idet hun setter tennene i deg samtidig som du fjerner fristelsen fra situasjonen. Det tolkes som en advarsel mot kjip oppførsel når kattemor gjør det mot kattungene, og det kan hende hun reagerer riktig på det ved å gå et annet sted. Funket veldig bra når jeg brukte fresing mot minstemann. Han la litt på ørene og gikk og la seg i den andre sofaen i stedet hvis jeg freste og tok bort hånden når han begynte å bite meg helt ut av det blå når han lå og koste i fanget mitt. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå