Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Nå har det seg sånn at jeg har noen venner som uten unntak kommer for sent til alle slags avtaler. Det er ofte snakk om 10-30 minutter, men nå i helgen kom de hele 2,5 time for sent og da ryker tålmodigheten min! Synes det var utrolig dårlig gjort, og spesielt når jeg først fikk melding 1 time etter at de skulle vært hos meg om at de "snart" gikk, så gikk det ca 40 minutter og jeg får melding "Hei, er det greit at jeg tar med noen venner?" (var snakk om et vorspiel). Dette hadde jeg allerede godtatt, så synes det var merkelig. etter nok 1 halvtime kommer de omsider. Og da er jeg i ganske så dårlig i humør! Jeg var utrolig lei meg, kanskje mye fordi det aldri kunne falt meg inn å være så forsinket uten å gi noe varsel på forhånd. Jeg er selv en person som alltid er ute i god tid. Så sånn sett er vi motsetninger.

Men synes vel kanskje at dette viser litt mangel på respekt? Føler meg tatt for gitt. Noen meninger om dette? Er veldig lei meg over hele situasjonen fortsatt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg irriterer meg også grenseløst over folk som ikke klarer å holde tider. Noen minutter går fint, er det et kvarter eller mer synes jeg man kan sende en melding og hvis man først må forandre tidspunkt kan man ikke bare fortsette å dytte og dytte avtalen til senere og senere. Da får man bare si hvor forsinket man faktisk blir og ta det derfra.

Jeg håper det bedrer seg med årene. Det er en del bekjente jeg har mer eller mindre kuttet ut på grunn av det der. Ikke på grunn av et kvarter, altså, men de kronisk forsentkommende. Har ikke bestemt meg for å ikke møte dem, men jeg bare gidder ikke irritasjonen, så det blir færre avtaler med dem. Jeg er gutt (eller mann, om du vil), men synes strengt tatt begge kjønn er omtrent like ille.

Anonymous poster hash: 0ca81...89b
Skrevet

Jeg irriterer meg også grenseløst over folk som ikke klarer å holde tider. Noen minutter går fint, er det et kvarter eller mer synes jeg man kan sende en melding og hvis man først må forandre tidspunkt kan man ikke bare fortsette å dytte og dytte avtalen til senere og senere. Da får man bare si hvor forsinket man faktisk blir og ta det derfra.

Jeg håper det bedrer seg med årene. Det er en del bekjente jeg har mer eller mindre kuttet ut på grunn av det der. Ikke på grunn av et kvarter, altså, men de kronisk forsentkommende. Har ikke bestemt meg for å ikke møte dem, men jeg bare gidder ikke irritasjonen, så det blir færre avtaler med dem. Jeg er gutt (eller mann, om du vil), men synes strengt tatt begge kjønn er omtrent like ille.

Takk for svar!

Det er jo snakk om noen veldig gode venner, og de jeg er kjenner best i byen her, så ville blitt vanskelig å møte de mindre... :/ De skal også komme til meg på lørdagen igjen og da har sagt klart i fra om at hvis de kommer for sent, så trenger de ikke å komme i det hele tatt, for om jeg godtar det er jeg redd for at de skal ta meg for gitt.

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner. Jeg bor midt i en stor by der jeg kjenner folk fra alle mulige miljøer siden jeg har vokst opp her, så det er vel litt lettere for meg å velge bort de jeg vet at gir meg mer frustrasjon enn glede. Har dessverre ikke funnet noen måte å få folk til å være mer presise på, ellers skulle jeg gjerne delt den.

Det er ikke min jobb å bestemme hvordan de skal oppføre seg ellers, men akkurat det å holde avtaler synes jeg man kan forvente av folk. Det går faktisk utover noen når man ikke gjør det. De må gjøre hva de vil av ting jeg ikke selv driver med så lenge det ikke påvirker meg, men når de kaster bort min tid og ikke gidder å prøve å overholde avtaler plager det meg. Som sagt, det er greit nok å være litt sen her og der, men ikke å kronisk komme for sent.

Jeg er ukomfortabel med å ikke være klar i tide, og noen kommer i tide, så jeg kommer uansett til å være klar fra tidspunktet man avtalte. Har opplevd å stå en halvtime (og mer enn det) rett opp og ned og vente på folk som har langt mindre enn en halvtimes reisevei til der vi skal møtes. De får enten oppføre seg som voksne folk eller finne seg andre som kommer like sent som dem selv. Det er min holdning. Jeg har forståelse for at det ikke er fullt så enkelt for din del, når disse er veldig nære venner og de du kjenner best i byen du bor i.

AnonymBruker
Skrevet

Åhh, det er faktisk utrolig sårende når slikt skjer. Om de virkelig er dine beste venner tror jeg de forstår om du tar det opp med de.

Anonymous poster hash: 55948...084
Skrevet

Skjønner. Jeg bor midt i en stor by der jeg kjenner folk fra alle mulige miljøer siden jeg har vokst opp her, så det er vel litt lettere for meg å velge bort de jeg vet at gir meg mer frustrasjon enn glede. Har dessverre ikke funnet noen måte å få folk til å være mer presise på, ellers skulle jeg gjerne delt den.

Det er ikke min jobb å bestemme hvordan de skal oppføre seg ellers, men akkurat det å holde avtaler synes jeg man kan forvente av folk. Det går faktisk utover noen når man ikke gjør det. De må gjøre hva de vil av ting jeg ikke selv driver med så lenge det ikke påvirker meg, men når de kaster bort min tid og ikke gidder å prøve å overholde avtaler plager det meg. Som sagt, det er greit nok å være litt sen her og der, men ikke å kronisk komme for sent.

Jeg er ukomfortabel med å ikke være klar i tide, og noen kommer i tide, så jeg kommer uansett til å være klar fra tidspunktet man avtalte. Har opplevd å stå en halvtime (og mer enn det) rett opp og ned og vente på folk som har langt mindre enn en halvtimes reisevei til der vi skal møtes. De får enten oppføre seg som voksne folk eller finne seg andre som kommer like sent som dem selv. Det er min holdning. Jeg har forståelse for at det ikke er fullt så enkelt for din del, når disse er veldig nære venner og de du kjenner best i byen du bor i.

Er så veldig enig med deg! Det å kaste bort andres tid (satt i perspektiv) er jo faktisk å kaste bort det mest dyrebare vi har.

Jeg er også som deg, jeg er alltid presis og er alltid klar i god tid tilfelle noe skulle oppstå. Skulle ønske jeg kjente noen her som faktisk kom til den avtalte tiden.

Skrevet

Åhh, det er faktisk utrolig sårende når slikt skjer. Om de virkelig er dine beste venner tror jeg de forstår om du tar det opp med de.

Anonymous poster hash: 55948...084

Har prøvd å ta det opp nå! Ble veldig såret over situasjonen. Samtidig så ønsker jeg at de skal ta kontakt med meg så jeg kan ta det opp på en ordentlig med dem, så jeg slipper å alltid være den som "gir etter". Jeg har jo ikke sagt noe mer om det etter lørdagen, jeg sa det litt etter de kom at jeg synes at det var veldig dårlig gjort av dem og at det ikke er noe jeg ønsker at skal gjenta seg. For 2,5 time er etter min mening i drøyeste laget.

Skrevet

Uff. Om de bare kunne sendt en meld eller ringt synes jeg det hadde vært mye greiere. Men å sitte på nåler og vente.... Nå kommer de! Nei nå. Nei nå. Sikkert rett rundt svingen. Blir så sliten av det. Jeg har begynt å sende meld til de som holder på sånn at om de blir veldig forsinket er det fint om de sier ifra, så kan jeg finne på noe annet (imens). Er så lei!

Hvis man vet at det kan hende man blir forsinket fordi *det eller det* kan man jo si ifra på forhånd.

Grrrrr :bond:

AnonymBruker
Skrevet

Er så veldig enig med deg! Det å kaste bort andres tid (satt i perspektiv) er jo faktisk å kaste bort det mest dyrebare vi har.

Jeg er også som deg, jeg er alltid presis og er alltid klar i god tid tilfelle noe skulle oppstå. Skulle ønske jeg kjente noen her som faktisk kom til den avtalte tiden.

Ja, det er helt håpløst. Jeg har alltid vært en veldig presis fyr, og jeg sender melding i god tid om jeg mot formodning ser ut til å bli sen. Jeg skjønner at barn kan slite med å holde orden på tid, men ikke voksne mennesker. Som sagt, jeg har ikke klart å få folk til å ta seg sammen all verden, jeg har heller valgt ut de som er presise, uten at jeg tror det er mulig for alle.

Skrevet

Skjønner frustrasjonen din. Men du skriver også at det var vorspiel. Kanskje de synes det begynte litt for tidlig? Jeg pleier ofte selv å komme for sent på vors om jeg synes de starter for tidliger, men jeg gir jo beskjed om det også.

Skrevet

Uff. Om de bare kunne sendt en meld eller ringt synes jeg det hadde vært mye greiere. Men å sitte på nåler og vente.... Nå kommer de! Nei nå. Nei nå. Sikkert rett rundt svingen. Blir så sliten av det. Jeg har begynt å sende meld til de som holder på sånn at om de blir veldig forsinket er det fint om de sier ifra, så kan jeg finne på noe annet (imens). Er så lei!

Hvis man vet at det kan hende man blir forsinket fordi *det eller det* kan man jo si ifra på forhånd.

Grrrrr :bond:

Helt enig! Gi i hvertfall beskjed om at du er sen, du trenger ikke å kaste vekk tiden til andre mennesker på den måten.....

Skrevet

Skjønner frustrasjonen din. Men du skriver også at det var vorspiel. Kanskje de synes det begynte litt for tidlig? Jeg pleier ofte selv å komme for sent på vors om jeg synes de starter for tidliger, men jeg gir jo beskjed om det også.Vu

Vi hadde satt tidspunktet sammen.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...