AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #1 Skrevet 7. juli 2014 Jeg er under AAP, minstesats. Siden vi er to, han jobber, så går det rundt. Men de siste månedene føles det som om forholdet nærmer seg slutten. Jeg har flyttet 80 mil fra min hjemby og hit til han. De siste årene er det her har jeg psykolog, fysioterapeut, nav og kontakter, så det å flytte hjem er ikke aktuelt. I området her er husleieprisen på minimum 8000,-. Da vil jeg ha litt over 2000,- til overs til strøm, mat og buss. Jeg vil jo gjerne ha penger til telefon, Internett og klær, men vet det anses som luksus. I tillegg har jeg diverse utgifter til hjelpemidler som ikke dekkes av noe(ankelstøtter, knestøtter o.l). Jeg vet bostøtte er en mulighet, men hvordan går jeg fram for å søke? Må jeg ha bolig først? Jeg har ikke mulighet til å dekke depositum+husleie den første måneden en gang. Jeg er bare bekymret for at han er lei, og ikke orker meg mer. Og hva som vil skje da. Anonymous poster hash: 50f37...aea
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #2 Skrevet 7. juli 2014 Jeg har også studielån...1500,- i måneden. Anonymous poster hash: 50f37...aea
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #3 Skrevet 8. juli 2014 Må du bo i leilighet da? Hva med en hybel. Mange av de er ganske store. Også må du bare ta det som det kommer. Be om hjelp til depositum og første husleie. Det er vel Nav sosial som yter denne hjelpen. Selv om det ser mørkt ut nå økonomisk, skal du se at det løser seg. Er det noen grunn til at du føler at forholdet nærmer seg slutten? Anonymous poster hash: 7d97c...568
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 Må du bo i leilighet da? Hva med en hybel. Mange av de er ganske store. Også må du bare ta det som det kommer. Be om hjelp til depositum og første husleie. Det er vel Nav sosial som yter denne hjelpen. Selv om det ser mørkt ut nå økonomisk, skal du se at det løser seg. Er det noen grunn til at du føler at forholdet nærmer seg slutten? Anonymous poster hash: 7d97c...568 Jeg sliter såpass psykisk, at jeg bør bo alene, eller med noen jeg kjenner godt og som takler det. Men jeg er ikke kravstor på størrelse. Fant en leilighet på 22kvm til 7800,- men det er jo likevel for mye til meg i måneden. Det er jo ikke mye mer jeg trenger for at det skal gå rundt. Jeg tror det nærmer seg slutten fordi han ikke er interessert i å være med meg. Han vil ikke være med på noe, og sitter heller for seg selv på et annet rom og driver med sitt. Vi har hatt mange tunge perioder, mye pga min lidelse, og jeg tror han nå har fått nok. Klandrer han ikke for det. Vi har prøvd mye å få det til, men jeg pga mine lidelser er jeg ganske vanskelig å ha med å gjøre til tider. Jeg har åpen plass på døgnenhet, som jeg benytter meg av når det er som verst. Får da plass på kort varsel, men er som regel bare en uke av gangen. Akkurat nå er jeg inne i en tung periode, og orker lite, sprer ikke akkurat så godt humør. Ikke at jeg er sur heller, men jeg er fjern og ikke flink til å ta vare på forholdet. Så da er mye opp til han, og det er jo mye å forvente at en person skal være den som drar alt over lengre tid. Anonymous poster hash: 50f37...aea
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #5 Skrevet 8. juli 2014 Det virker jo som at du er i "systemet". Hva med kommunal bolig? Anonymous poster hash: 7d97c...568
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #6 Skrevet 8. juli 2014 Jeg vet bostøtte er en mulighet, men hvordan går jeg fram for å søke? Må jeg ha bolig først? Jeg har ikke mulighet til å dekke depositum+husleie den første måneden en gang. Jeg er bare bekymret for at han er lei, og ikke orker meg mer. Og hva som vil skje da.Anonymous poster hash: 50f37...aea Ta kontakt med boligkontoret og/eller kontaktpersonen din på Nav. Bostøtte har du krav på, altså, men jeg er usikker på hvordan det funker med rekkefølgen her, som du sier. Om du ikke får tak over hodet, plikter kommunen å hjelpe til du greier å finne noe selv. Naboene du får i slike midlertidige botilbud er vel ikke de beste, for å si det forsiktig, så pass på verdisakene! Som en annen nevnte, om ting virkelig går skeis ang. å skaffe leiebolig, kan du sette deg opp på venteliste for kommunal bolig. Ventelistene de aller fleste stedene er dog lange som et vondt år. Anonymous poster hash: dc761...aaf
Inwe Skrevet 8. juli 2014 #7 Skrevet 8. juli 2014 7800 for 22m2 og jeg trodde min leilighet var dyr! Jeg bor i Oslo og betaler 7250 for 20m2, da huseier var den eneste som godtok katten min. Hva med studentboliger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå