Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har gått fra hverandre, har barn sammen. Jeg takler dette dårlig, han er iskald. Kan jeg gå til familie terapi alene? Jeg er så redd for hvordan dette kan påvirke barna :( må ha noen å snakke med, så jeg klarer å sortere alt ;(

Anonymous poster hash: ce938...ae5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bestille time til deg selv, ja.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bestille time til deg selv, ja.

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: ce938...ae5

Skrevet

Ikke bare-bare å få time alene. Jeg prøvde for litt siden, og da var det så jævlig vanskelig å sette opp ett møte, at jeg bare slang på røret. De mente det var feil ovenfor eksen min, å sitte å snakke om han når han ikke var tilstede. Men hvem skal jeg snakke med da?! Fyren driver jo med psykisk vold, og jeg kan ikke sitte i ett møte sammen med han uten å bli overkjørt. Klarer de ikke å holde seg nøytrale? Jammen ikke lett å få hjelp idag..

AnonymBruker
Skrevet

I Oslo driver de iallefall ikke med aleneterapi på sikt. Dersom man er der som par/familie kan den ene komme alene noen ganger, men som en generell greie driver de ikke med terapi en til en.

Anonymous poster hash: 3f922...457
Gjest celine
Skrevet

Ikke bare-bare å få time alene. Jeg prøvde for litt siden, og da var det så jævlig vanskelig å sette opp ett møte, at jeg bare slang på røret. De mente det var feil ovenfor eksen min, å sitte å snakke om han når han ikke var tilstede. Men hvem skal jeg snakke med da?! Fyren driver jo med psykisk vold, og jeg kan ikke sitte i ett møte sammen med han uten å bli overkjørt. Klarer de ikke å holde seg nøytrale? Jammen ikke lett å få hjelp idag..

Min erfaring også :(

Fam.vernkontoret skal liksom være så nøytrale overfor begge parter, at det slår helt feil ut, dersom den ene parten er manipulerende eller har en personlighetsforstyrrelse.

AnonymBruker
Skrevet

Her i Bergen er ikke det noe problem. Aberet er at det kan være lang ventetid.

Om du sliter med samarbeidet med eksen, og du mistenker ditt kontor ikke tillater alenetimer, så kan du fortsatt booke timen for dere, der han får innkalling i posten. Da er det opp til han å møte eller ikke, og du og terapeuten får ta det derfra.

Anonymous poster hash: c014e...075

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring også :(

Fam.vernkontoret skal liksom være så nøytrale overfor begge parter, at det slår helt feil ut, dersom den ene parten er manipulerende eller har en personlighetsforstyrrelse.

"Godt" vi er flere... Er så lei det der. Har barn med en som drev med psykisk vold over lang tid. Han manipulerer og lyver hele tiden og selv om de gjennomskuer hvor syk han er så skal de være så jævlig diplomatiske. Slår helt feil ut da han føler att de støtter han og fortsetter som før. Han burde søkt hjelp men føler han ikke har gjort noe galt pga de.

Anonymous poster hash: c4bfa...481

AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til att jeg har hatt time der alene også så det er fullt mulig. Men problemet er att uansett om de ser problemet med han så sier de ikke så mye, for de er der for å prøve å få til ett samarbeid og tar ikke side i noen saker.

Anonymous poster hash: c4bfa...481

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...