Gå til innhold

Hva slags bifftype er best?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Indrefilet, ytrefilet eller entrecote?

Synes selv sistnevnte er best faktisk, liker at det er litt flesk på biffen, synes den bør saftigere og bedre da.

Men lar vi ku være ku, så må jeg si at jeg virkelig har fått sansen for langstekt svinenakke. Nam, så saftig og fantastisk kjøtt om det er tilberedt på den rette måten!

Anonymous poster hash: e51ec...984

AnonymBruker
Skrevet

Hihi, er du sulten? :fnise:

Men enig!

Anonymous poster hash: f57f8...b3e
AnonymBruker
Skrevet

Entercote smaker best, men indrefilet er lettere for meg å fordøye. Spiser sjelden røpdt kjøtt, så det føles litt tungt som regel, da er indrefilet til å leve med, mens de andre føles som mursteiner.

Anonymous poster hash: eaed3...f24
Skrevet

Jeg foretrekker helt klart entrecôte, med indrefilet på en god andreplass.

Jeg liker egentlig best når kjøttet er stekt "au bleu", og da er ikke entrecôte den rette biten. :)

:heks:

Gjest FuturePrimitive
Skrevet

Det er en smakssak!

Generelt sier man at Indrefileten er mørest, entrecoten mest smak og ytrefileten best allround.

Men aller viktigst er riktig mørning, tilbredning og steking.Det møreste og beste biffkjøttet jeg noen gang har smakt var en mørbrand som var mørnet i 2 dager. Kokken må ha utført magi på den..

Personlig foretrekker jeg ytrifilet pga smaken. Mørhet kan man bestemme selv med hvor lenge man lar den ligge i marinade i kjøleskapet.

AnonymBruker
Skrevet

Entrecote. Perfekt til sous vide, også.

Anonymous poster hash: 41f33...791
Skrevet

Entrecote syns jeg. Mest smak og best smak, saftigste og det er veldig mørt om det er et godt stykke.

AnonymBruker
Skrevet

De absolutte toppkokkene pleier å anbefale mørbrad eller ribeye (som er hel entrecote med bein inkludert). La dem gjerne ligge 2-3 dager på rist i kjøleskapet.

Anonymous poster hash: 3a5e8...811

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...