AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #1 Skrevet 7. juli 2014 Hei! Jeg er en jente på 14 år som er overvektig. Legen har fortalt at jeg må komme meg ned til 58 kg. Jeg har holdt på en god stund nå ( mars 2014) mem har tilsammen bare godt ned litt over 1 kg. Start: 63kg nå 62 ca. Jeg løper hvertfall 3 ganger i uka + styrke/tennis. Jeg spiser sunt og er veldig opptatt av det jeg spiser, men jeg går fortsatt ikke ned i vekt som jeg ønsker. Mamma og pappa sier vi nå må ta kontakt med legen viss det ikke skjer noe i nærmeste tid. Er det noen som kam hjelpe meg eller har noen tips? Hvis dere ønsker kan jeg legge ut vekten min uke etter uke. Jeg veier meg på onsdager... Anonymous poster hash: 20e24...ee1
Poserose Skrevet 7. juli 2014 #2 Skrevet 7. juli 2014 Siden du er så ung tror jeg det er best at du diskuterer konkrete forslag sammen med legen eller helsesøster istedenfor å få råd av tilfeldige folk på nettet som ikke nødvendigvis vet noen ting. Jeg er ganske sikker på at det er skadelig for deg å bruke de samme metodene som voksne folk bruker. Kroppen din skal vokse og utvikle seg. Lykke til! 4
Ms. Steele Skrevet 7. juli 2014 #4 Skrevet 7. juli 2014 Fortsett som du gjør med å trene og spise sunt. Ikke stress med dette. Du vokser og utvikler deg, og trenger masse næringsrik energi. Hold deg unna brus og godterier. Ikke bruk dietter som er beregnet for voksne! Lykke til
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #5 Skrevet 7. juli 2014 Jeg er 156cmAnonymous poster hash: 20e24...ee1
drue Skrevet 7. juli 2014 #6 Skrevet 7. juli 2014 Du er ikke mye overvektig. Ta den tiden det tar. Ikke stress med det! Spis sunn og næringsrik mat og fortsett med treninga
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #7 Skrevet 8. juli 2014 Jeg har også funnet ut at jeg har veldig lav forbrenning, noe jeg kan gjøre med det?Anonymous poster hash: 20e24...ee1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #8 Skrevet 8. juli 2014 Mener virkelig legen at du er nødt til å gå ned 5 kg? Du er jo ikke mye overvektig, selv når man beregner såkalt iso-BMI som brukes for beregning av BMI hos barn. Du er 14 år, bare 156 cm, og du kommer sannsynligvis til å "strekke deg" en god del i de nærmeste årene. Gå fra å være en kanskje litt kvapsete jente til å bli en nydelig ung voksen som har fått av seg hvalpefettet Jeg tenker at det burde være nok å heller bremse vektoppgang, ikke nødvendigvis å måtte gå ned i vekt. Anonymous poster hash: f713c...605 4
super-s Skrevet 8. juli 2014 #9 Skrevet 8. juli 2014 Mener virkelig legen at du er nødt til å gå ned 5 kg? Du er jo ikke mye overvektig, selv når man beregner såkalt iso-BMI som brukes for beregning av BMI hos barn. Du er 14 år, bare 156 cm, og du kommer sannsynligvis til å "strekke deg" en god del i de nærmeste årene. Gå fra å være en kanskje litt kvapsete jente til å bli en nydelig ung voksen som har fått av seg hvalpefettet Jeg tenker at det burde være nok å heller bremse vektoppgang, ikke nødvendigvis å måtte gå ned i vekt. Anonymous poster hash: f713c...605 Enig i dette! Det er jo bare bra å spise sunnt og å være fysisk aktiv, men som ab sier, så er det nok å bremse videre vektoppgang. Og pass på å ikke bli helt fanatisk, det er lett å falle i spiseforstyrrelsesfella, og tro meg, der vil du IKKE være!
Nuttery Skrevet 8. juli 2014 #10 Skrevet 8. juli 2014 Du er ikke overvektig. Derimot fint at du fokuserer på en aktiv livsstil Prøv å fokuser på det istedenfor vektnedgang i seg selv. Kanskje du kan begynne å løfte vekter isteden? Forresten, slutt å vei deg. Se deg i speilet isteden.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #11 Skrevet 8. juli 2014 Jeg er 14, kommer meg ikke inn på treningsstudioAnonymous poster hash: 20e24...ee1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #12 Skrevet 8. juli 2014 Jeg er 14, kommer meg ikke inn på treningsstudioAnonymous poster hash: 20e24...ee1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #13 Skrevet 8. juli 2014 Takk for alle svar forresten! Anonymous poster hash: 20e24...ee1
Nuttery Skrevet 8. juli 2014 #14 Skrevet 8. juli 2014 Jeg er 14, kommer meg ikke inn på treningsstudioAnonymous poster hash: 20e24...ee1 Min fjortenårige kusine trener på samme treningssenter som meg. Moren hennes var med henne når hun meldte seg inn. Det ordner seg som oftest.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #15 Skrevet 8. juli 2014 Skal snakke med mamma Anonymous poster hash: 20e24...ee1
super-s Skrevet 8. juli 2014 #16 Skrevet 8. juli 2014 Mange treningssenter har egne timer for ungdommer under 16 år, kanskje du finner et i nærheten som også har det? Ellers så finnes det jo andre idretter du kan melde deg på, f.eks. dans, fotball, volleyball, cheerleading osv. Prøv å gjør trening til noe gøy, istedenfor å fokusere på at du skal ned i vekt!
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2014 #17 Skrevet 8. juli 2014 Jeg trener tennis 7 1/2 time hver ukeAnonymous poster hash: 20e24...ee1
Gjest Coolaid Skrevet 8. juli 2014 #18 Skrevet 8. juli 2014 Hvor i landet bor du ? Jeg vet at i Bergen er det en "ung" gruppe hos frisklivssentralen. Der får du hjelp til å endre helseadferd. Det finnes sikkert slike tilbud hos frisklivssentraler eller poliklinikker for overvekt på sykehus rundt om kring i landet. Dette kan fastlegen henvise til. Hvorfor vil du ikke ha hjelp hos legen ?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2014 #19 Skrevet 9. juli 2014 Jeg er en person som vil klare alt selv. Anonymous poster hash: 20e24...ee1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå