Gå til innhold

9 måneder - hvor mye ammer dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en baby på ca. 9 måneder. Han får 4 måltider med fast føde, og bortsett fra vann vi blander i maten, er det først og fremst morsmelk han får som drikke.

Jeg ammer en del om morgenen (får henne til å sove litt lengre ...)

Etter hvert måltid

Eventuelt litt småamminger innimellom

Og fra han legger seg til jeg legger meg, er det amming flere ganger.

Iblant om natten, men ikke alltid.

Flere av ammingene er nok ikke så mye sult. Vekten har vært grei.

Dere som fortsatt ammer og har omtrent like gamle babyer, hvor mye ammer dere?

Anonymous poster hash: 3e9ae...b1c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en jente på 9 mnd.

Ammer 1 gang morgen, før leggetid + 1 gang natt. Hun får 3-4 måltider fast føde i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi er 1 år nå, men da hun var 9 mnd så ammet jeg bare om natten. Etterhvert sluttet jeg helt. Hun ville ikke ha på dagtid lengre da hun var ca 8mnd. Hun er veldig glad i mat. Melk er visst kjedelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ammet minst ti ganger om dagen når min var 9 mnd. Hehe :) Ammet når han ville, og det var ofte ;)

Anonymous poster hash: ee885...b63
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gi mer vann som drikke, mange babyer bruker lang tid på å lære seg å like vann, som min. Altså du trenger ikke å slutte å amme men gi vann ved siden av fast føde, ikke bare i maten. Hvis det er varmt hos dere så tilby vann ofte om du ikke amme så veldig ofte.

Anonymous poster hash: 8389a...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gi mer vann som drikke, mange babyer bruker lang tid på å lære seg å like vann, som min. Altså du trenger ikke å slutte å amme men gi vann ved siden av fast føde, ikke bare i maten. Hvis det er varmt hos dere så tilby vann ofte om du ikke amme så veldig ofte.

Men det er jo ikke noe næring i vann? Det er ingen kalorier, og fyller egentlig bare opp magen, slik at hun blir "mett" uten kalorier? Da er jo morsmelk mye bedre, for en baby i vekst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor gi så mye vann? Blir jo bare full i magen av det. Morsmelk er mye bedre så lenge hun kan amme..... For et råd...

Anonymous poster hash: ee885...b63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de skulle ha vann når de fikk fast føde, jeg? Er det ikke slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trodde de skulle ha vann når de fikk fast føde, jeg? Er det ikke slik?

De bør ha morsmelk som drikke. I Norge er vel anbefalingen at man ammer i ett år, WHO mener to år. Fast føde ved siden av morsmelk, introduserer du fra firemånedersalder. De første månedene er morsmelk både mat og drikke, men når babyen venner seg til å spise, er det fortsatt drikken. Vann er tomme kalorier og fyller opp magen uten å gi næring. Mener ikke at det er farlig å gi en slurk vann til en normalt frisk og sterk baby, i ny og ne, hvis det er nødvendig, men morsmelk bør være hoveddrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk ikke det som står i anbefalingene fra helsedirektoratet... Vann er den beste tørstedrikken, står det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er faktisk ikke det som står i anbefalingene fra helsedirektoratet... Vann er den beste tørstedrikken, står det!

Har du en link? Jeg vil tro at det de mener er at for barn (og voksne :-) ) bør man bruke vann som tørstedrikk, ikke brus, saft og lignende. For små babyer er morsmelk det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har en baby på ca. 9 måneder. Han får 4 måltider med fast føde, og bortsett fra vann vi blander i maten, er det først og fremst morsmelk han får som drikke.

Jeg ammer en del om morgenen (får henne til å sove litt lengre ...)

Etter hvert måltid

Eventuelt litt småamminger innimellom

Og fra han legger seg til jeg legger meg, er det amming flere ganger.

Iblant om natten, men ikke alltid.

Flere av ammingene er nok ikke så mye sult. Vekten har vært grei.

Dere som fortsatt ammer og har omtrent like gamle babyer, hvor mye ammer dere?

.

Er du usikker på om du har en gutt eller en jente?

Anonymous poster hash: 4b7fb...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

.

Er du usikker på om du har en gutt eller en jente?

Anonymous poster hash: 4b7fb...900

Fnis, nei. Dekker mine internettspor bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du en link? Jeg vil tro at det de mener er at for barn (og voksne :-) ) bør man bruke vann som tørstedrikk, ikke brus, saft og lignende. For små babyer er morsmelk det beste.

Det står under babyer 6-9 mnd, så tror ikke det :) Det står i det heftet man får på helsestasjonen, eller kan laste ned i pdf-fil fra matportalen. "Mat for spedbarn" heter det vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hun var ni måneder ammet jeg før hver hvil (ca tre til dagen), og ellers når hun ville ha. Ammet også en del på kveld og natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det står under babyer 6-9 mnd, så tror ikke det :) Det står i det heftet man får på helsestasjonen, eller kan laste ned i pdf-fil fra matportalen. "Mat for spedbarn" heter det vel.

De mener nok at man ikke skal gi babyer brus, saft, kumelk, men heller vann - hvis man skal gi annen drikk enn morsmelk. Hvis ikke er det en liten skandale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...