AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #1 Skrevet 7. juli 2014 Hei! Jeg lurer på hvor lang holdbarhet det er på frosne pølsehorn som er tint og ligger i plastposer i kjøleskap? Min svigermor har bakt 300 pølsehorn som ventemat i bryllupet vårt. Og hun kjører fra Oslo til Trondheim på tirsdag/onsdag. Hornene er frosset når hun starter å kjøre og blir lagt i kjøleskapet når hun kommer frem. En overnatting på turen (pølsehornene ligger da i kjøleskap). Bryllupet er på lørdag og hornene varmes i ovn før servering. Vil dette gå bra holdbarhetsmessig?Anonymous poster hash: 30a68...56e
Frk. Belle Skrevet 9. juli 2014 #2 Skrevet 9. juli 2014 Synes det høres litt lenge ut.. både med tanke på pølsebitene og selve hornene.. Tror det ville vært en fordel å forsøke å holde dem frosne. En kasse med is (f.eks fra fiskebutikken) kan kanskje være løsningen? Veldig effektivt for å holde temperaturen nede! Og jeg ville frosset dem ned når de kom frem (ikke lagt dem i kjøleskap). Det er desverre en del bakterier som trives veldig godt fra 4-10 grader. Det er nok også lurt å sørge for at de blir varmet skikkelig opp (over 70 gader) før det spises. Men dette liminerer ikke riskoen for matforifting 100% ettesom noen bakterier kan danne giftstoffer som ikke ødelegges av varme. Men all honør til sivgermor som har bakt til bryllupet deres
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå