Gå til innhold

Holdbarhet pølser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på hvor lang holdbarhet det er på frosne pølsehorn som er tint og ligger i plastposer i kjøleskap?

Min svigermor har bakt 300 pølsehorn som ventemat i bryllupet vårt. Og hun kjører fra Oslo til Trondheim på tirsdag/onsdag. Hornene er frosset når hun starter å kjøre og blir lagt i kjøleskapet når hun kommer frem. En overnatting på turen (pølsehornene ligger da i kjøleskap). Bryllupet er på lørdag og hornene varmes i ovn før

servering. Vil dette gå bra holdbarhetsmessig?

Anonymous poster hash: 30a68...56e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres litt lenge ut.. både med tanke på pølsebitene og selve hornene.. Tror det ville vært en fordel å forsøke å holde dem frosne. En kasse med is (f.eks fra fiskebutikken) kan kanskje være løsningen? Veldig effektivt for å holde temperaturen nede! Og jeg ville frosset dem ned når de kom frem (ikke lagt dem i kjøleskap). Det er desverre en del bakterier som trives veldig godt fra 4-10 grader. Det er nok også lurt å sørge for at de blir varmet skikkelig opp (over 70 gader) før det spises. Men dette liminerer ikke riskoen for matforifting 100% ettesom noen bakterier kan danne giftstoffer som ikke ødelegges av varme.

Men all honør til sivgermor som har bakt til bryllupet deres :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...