Martha Stewart Skrevet 23. juni 2004 #1 Skrevet 23. juni 2004 Vi planlegger en familiemiddag på selve bryllupsdagen og så en vennefest 1-2 uker etterpå hjemme hos oss selv for ca 30 personer. Selv om vennefesten blir mer uformell enn en bryllupsfest der man leier lokale, så skal vi jo ha catering og kjøpe inn en del alkohol. Kunne tenke meg å sende ut både "save the date"-kort og formelle innbydelser til denne festen en del mnd før, slik at vi kan planlegge skikkelig og ha oversikten. Det er sikkert noen venner som må nedprioriteres pga plassmangel, men hvis vi ber om svar innen en viss dato fra de inviterte, så kan vi ha en "reserveliste" med personer som får komme i stedet... Det skal jo litt til at alle de som først inviteres kan komme. Har lyst å gjøre det slik fordi jeg har dårlig erfaring fra tidligere anledninger, f.eks 30-års dag, ift at folk ikke gir noe forpliktende svar om de kommer... Men lurer på om det blir alt for stivt med formelle invitasjoner til en vennefest?
Gjest Poirot Skrevet 23. juni 2004 #2 Skrevet 23. juni 2004 Jeg ville definitivt hatt formelle invitasjoner med s.u.
liv Skrevet 23. juni 2004 #3 Skrevet 23. juni 2004 Jeg ville definitivt hatt formelle invitasjoner med s.u.
-ida- Skrevet 23. juni 2004 #4 Skrevet 23. juni 2004 Jeg ville hatt formelle invitasjoner. Vi har det til bursdager også vi, uten at festen er noe stiv, men vi drar på hyttetur og sånne ting og da må han jo vite hvor mange en skal lage mat til ovs. Nei send ut innbydelser dere i god tid. Folk er jo optatte i dag og sånne som meg som går i turnus må jobbe litt for å få byttet bort en helg.
Martha Stewart Skrevet 23. juni 2004 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2004 Ja, tror vi går for det! Vil vel tro at folk setter pris på å få beskjed i god tid også, for sin egen del - ikke minst fordi det blir midt i sommerferien for noen. Dessuten føler man seg kanskje litt mer spesiell som gjest hvis man får en ordentlig, formell invitasjon...
vimsa Skrevet 23. juni 2004 #6 Skrevet 23. juni 2004 Ja' date=' tror vi går for det! Vil vel tro at folk setter pris på å få beskjed i god tid også, for sin egen del - ikke minst fordi det blir midt i sommerferien for noen. Dessuten føler man seg kanskje litt mer spesiell som gjest hvis man får en ordentlig, formell invitasjon... [/quote'] Det høres bra ut! Vet at dersom jeg hadde mottatt en slik invitasjon/save-the-date brev, hadde jeg satt utrolig pris på det!
Gjest ~Bridezillah-killah~ Skrevet 23. juni 2004 #7 Skrevet 23. juni 2004 Jeg ville bedt om tilbakemelding uansett til et så stort selskap.
Bokalven Skrevet 24. juni 2004 #8 Skrevet 24. juni 2004 Men lurer på om det blir alt for stivt med formelle invitasjoner til en vennefest? Nei, det synes jeg ikke. Synes det er en artig idé, jeg. Og s. u. er kjempepraktisk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå