Gå til innhold

Venninne som ikke betaler for seg...hvordan kan jeg si i fra.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

dette er så vanskelig. Veldig god venninne av meg..god jente. Er veldig glad i henne.

Har bare et lite problem i forhold til betaling. Det gjelder feks når vi bestiller mat hjem, kinobiletter osv. Så ender det opp med at jeg betaler.

Som kino feks. Jeg bestiller på nett..men hun nevner ingenting om betaling...

Jeg er IKKE gjerrig..men synes bare det blir feil, opplever det aldri med andre venninner. Selv har jeg helt noia for sånt, og betaler tilbake med en gang om jeg har lånt noe, eller noen har lagt ut noe for meg...

Hvordan kan jeg ta det opp med henne?

Tror hun er ganske vant med at folk spanderer ting på henne...vet ikke...

Anonymous poster hash: 363eb...b0c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare si neste gang at dere må spleise.

Anonymous poster hash: d0bac...333
  • Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Fortell henne neste gang det kommer opp at " jeg betalte jo sist gang, så betaler du denne gangen ?" og si det med all verdens selvfølgelighet og et stort smil ;)

Hvor mye er det hun skylder deg? Er det en del så enten ta det opp med henne. Si at du har sett på bankutskriften at hun skylder deg litt, eller få henne til å legge ut neste gang dere gjør noe, for så at du bøffer henne ved å ikke betale tilbake.

Endret av Coolaid
Skrevet

Enten så ber du henne om å bla opp pengene, eller så sier du at denne gangen spanderer vel du siden jeg gjorde det forrige gang :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når jeg har sånne venner så bare pleier jeg å sende melding, f.eks

"Hei! Du, jeg sitter og gjør rydder litt i regninger nå (f.eks) og kom på at du skylder meg x kroner fra når vi var på x/gjorde x(du skjønner greia!) Setter du det inn på kontonummer xxxxxxxxx i løpet av uka? Takk!"

Easy fix. Hvis de ikke gjør det da sender jeg en strengere melding..

Endret av Nuttery
  • Liker 6
Skrevet

Støtter flere andre over her, neste gang sier du bare;

Å, så greit, nå kan jo du betale siden jeg betalte de forrige gangene! -med et smil :)

Jeg tror ikke jeg hadde "sendt regning" som noen foreslår her, kan være at venninnen din rett og slett ikke tenker over at hun aldri betaler, og dermed vil føle seg i et bakholdsangrep, som om du planla å "sette henne opp". Det kan man heller gjøre med dårlige venner, noe du ikke virker å synes at hun er :)
Evt med veldig gode venner som du aldri kommer til å miste ;)

AnonymBruker
Skrevet

TAkk for svar :)

Gjest Tiaen
Skrevet

Send henne en melding og fortell hvor mye hun skylder deg, og hva kontonr ditt er. Trengs ikke så mye mer enn det :)

AnonymBruker
Skrevet

For et år eller to siden var det en tråd her om ei som alltid "glemte" det hun skyldte og klaget til venninnene over hvor dårlig råd hun hadde (noe som førte til at venninnegjengen tilbød seg å spleise på henne fordi de syns synd på henne). Hun endte opp med å kjøpe seg hus cash kontant. Hun følte kanskje hun hadde dårlig råd, men det var fordi det meste hun fikk utbetalt gikk rett på sparekontoen.....

Anonymous poster hash: 91b34...0cd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare slutte å betale. Hvis dere skal noe sier du "Da bestiller du/betaler du, for jeg gjorde forrige gang", og formulerer det slik at alternativet blir at det ikke skjer. Ikke stå der i kassa og forvent at hun tilbyr seg, det kommer ikke til å skje.

Anonymous poster hash: a1543...413
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg synes bare det er så rart at en er sånn. Spesielt hvis en er en person som har samvittighet og er et bra menneske.

Jeg får helt noia hvis jeg vet jeg skylder noen penger...spesielt hvis jeg har glemt det :jolie:

Skrevet

Det kan jo bare være at hun faktisk glemmer det. Har noen slike glemske venniner selv. Ikke si at hun skal betale neste gang, for det kan være hun glemmer det. Send heller melding om at hun skylder deg så og så mye penger og at hun kan overføre det til et kontonummer du oppgir. Jeg gjør det, og det pleier å fungere :)

• Liker 1
Skrevet

TS her. Jeg synes bare det er så rart at en er sånn. Spesielt hvis en er en person som har samvittighet og er et bra menneske.

Jeg får helt noia hvis jeg vet jeg skylder noen penger...spesielt hvis jeg har glemt det :jolie:

Jeg er også slik som deg, TS, men sånn er ikke andre.. Derfor må man noen gang være "frekk" og sende en hyggelig melding med at de skylder deg så og så mange kroner! sånn er det nesten bare... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...