AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #61 Skrevet 11. juli 2014 Man lover seg bort, men det er ikke dermed sagt at man må gifte seg innen en viss tidsperiode. Om det skjer etter to timer eller 20 år, har det noe å si? Hinder dukker opp hele tiden, prioriteringene endrer seg. Plutselig er ikke ekteskapet så viktig lenger, mye fordi man nå kan leve som et ektepar uten å være gift. Jeg synes heller ikke det er bra med mange brutte forlovelser og ekteskap. Mange tar for lett på ting, og kunne absolutt ha hatt godt av å være forlovet litt lenger før de gifta seg, og sammen lenger før de forlovet seg. Skal man bryte en forlovelse og smelte om ringene bare fordi man ikke ble gift innen ett-to år? Anonymous poster hash: 3a139...1a5 At ting skjer, har jeg full forståelse for. De som derimot forlover seg uten planer om å gifte seg, punktum, det er feil i mine øyne. Da har mm misforstått hva en forlovelse betyr.Anonymous poster hash: 97b64...15e 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2014 #62 Skrevet 11. juli 2014 Hos oss var vi veldig unge (25ish) og hadde bare vært sammen i 4-5 år når vi forlova oss. Altfor tidlig å gifte seg. Så da be forlovelsen en slags "ja, men ikke ennå"-ting. Når vi kom opp i gift-bar alder hadde vi for mye annet å tenke på, så da gikk det 9 år.. og da hadde vi vokst langt fra hverandre og gjorde det slutt. Intensjonen var å gifte seg, men det er ikke alltid det går sånn. Anonymous poster hash: 2d82d...dae 1
Jolene Skrevet 11. juli 2014 #63 Skrevet 11. juli 2014 Man lover seg bort, men det er ikke dermed sagt at man må gifte seg innen en viss tidsperiode. Om det skjer etter to timer eller 20 år, har det noe å si? Hinder dukker opp hele tiden, prioriteringene endrer seg. Plutselig er ikke ekteskapet så viktig lenger, mye fordi man nå kan leve som et ektepar uten å være gift. Jeg synes heller ikke det er bra med mange brutte forlovelser og ekteskap. Mange tar for lett på ting, og kunne absolutt ha hatt godt av å være forlovet litt lenger før de gifta seg, og sammen lenger før de forlovet seg. Skal man bryte en forlovelse og smelte om ringene bare fordi man ikke ble gift innen ett-to år? Anonymous poster hash: 3a139...1a5 Man kan ta en forlovelse mer alvorlig, samt starte planleggingen. Det å skulle utsette og utsette blir for dumt! 2
Petalouda Skrevet 11. juli 2014 #64 Skrevet 11. juli 2014 Nesten ti måneder. Fordi det passet seg sånn. Jeg har ikke sans for forlovelser uten fastsatt bryllupsdato. Hva er poenget ? 1
*Frida* Skrevet 12. juli 2014 #65 Skrevet 12. juli 2014 Ein forlovelse er i mine auger ein avtale om å gifte seg. Eg ser ingen tidsfrist, men ein skal ha ein intensjon om å inngå ekteskap. Me var forlova i 1 år og 10 månadar. Var prøvarar ved forlovelse, og fekk baby først. (Eg ville ikkje holde bryllup medan eg var gravid) Dato blei satt etter fødselen.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #66 Skrevet 12. juli 2014 Ganske nøyaktig ett og et halvt år. Var baby på vei under frieriet så ville komme over den "verste" babytiden før bryllupet. Anonymous poster hash: 1a8fa...8c4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2014 #67 Skrevet 12. juli 2014 4 mnd. Tok første ledige dato hos ambassaden vi ønsket å gifte oss hos. Forøvrig har det vært vanlig med lange forlovelser. Mine besteforeldre forlovet seg, så begynte min bestefar å skaffe tomt via slektninger og så skulle han bygge hus. Det tok sin tid, flere år. Men så snart huset var nogen lunde beboelig, giftet de seg (det tok ennå mye tid før det var det man kan kalle ferdig)Anonymous poster hash: 69664...f09
Gjest BettyBoop Skrevet 12. juli 2014 #68 Skrevet 12. juli 2014 Men det er ikke tidsbestemt. Og hva er det som haster så?Anonymous poster hash: 3a139...1a5 ingen hast men du har de som ikke vil gifte seg noensinne som er forlovet likevel. Man er da vel like seriøse som samboere selv om man ikke er forlova vel?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #69 Skrevet 13. juli 2014 Jeg er såppas gammeldags at jeg synes forlovelse og giftemål henger sammen. At når du forlover deg begynner så smått å planlegge brylluppet. Men forstår selvfølgelig at planleggingen tar lengre tid for noen. Det tenker jeg også. Vi var forlovet i 2,5 år men satte dato like etter forlovelsen, kjøpte kjole noen mnd etter det og fant lokale ganske tidlig. Vi var studenter men ønsket et tradisjonellt bryllup så det tok en del tid å spare opp selv om bryllupet egentlig var ganske lav budsjett.Anonymous poster hash: d81c5...1e6 1
Kicki_90 Skrevet 13. juli 2014 #70 Skrevet 13. juli 2014 Ca 2,5 år mellom forlovelse og bryllup. Jeg er fortsatt student og da tar det litt lenger tid å spare penger, også ønsket vi et sommerbryllup.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2014 #71 Skrevet 13. juli 2014 Broren til ei venninne av meg har vært forlovet med alle kjærestene sine siden han var 18. Det ble som oftest slutt etter noen måneder, så han giftet seg aldri. Nå er han 28 og forlovet på nytt. Da er dette med forlovelse lite seriøst spør du meg. Anonymous poster hash: eaf71...0a4 2
Birdo Skrevet 13. juli 2014 #72 Skrevet 13. juli 2014 Broren til ei venninne av meg har vært forlovet med alle kjærestene sine siden han var 18. Det ble som oftest slutt etter noen måneder, så han giftet seg aldri. Nå er han 28 og forlovet på nytt. Da er dette med forlovelse lite seriøst spør du meg.Anonymous poster hash: eaf71...0a4 Med logikken her inne, så skulle da med andre ord han vært skilt en hel haug ganger istede for bare å ha gjort det slutt.
Jolene Skrevet 14. juli 2014 #73 Skrevet 14. juli 2014 Med logikken her inne, så skulle da med andre ord han vært skilt en hel haug ganger istede for bare å ha gjort det slutt. Nei, han skulle tatt en forlovelse seriøst. Ikke noe man bare kaster rundt seg med 2
Birdo Skrevet 14. juli 2014 #74 Skrevet 14. juli 2014 Nei, han skulle tatt en forlovelse seriøst. Ikke noe man bare kaster rundt seg med Nei, jeg er helt enig i det, men nå har det seg sånn at mange ikke er klare for det selvom de gjør det. Å da er det vel bedre at de er forlovet i noen år også går fra hverandre, enn at de gifter seg med en gang og skiller seg etter noen år igjen?
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2014 #75 Skrevet 14. juli 2014 Nei, jeg er helt enig i det, men nå har det seg sånn at mange ikke er klare for det selvom de gjør det. Å da er det vel bedre at de er forlovet i noen år også går fra hverandre, enn at de gifter seg med en gang og skiller seg etter noen år igjen? Er man ikke klar for å gifte seg er man heller ikke klar for forlovelse. Anonymous poster hash: 41cac...902 3
Jolene Skrevet 14. juli 2014 #76 Skrevet 14. juli 2014 (endret) Nei, jeg er helt enig i det, men nå har det seg sånn at mange ikke er klare for det selvom de gjør det. Å da er det vel bedre at de er forlovet i noen år også går fra hverandre, enn at de gifter seg med en gang og skiller seg etter noen år igjen? Dersom man ikke er klar for å gifte seg med noen burde man heller ikke forlove seg. Slike tilfeller er med på å vanne ut hva en forlovelse innebærer. Endret 14. juli 2014 av Jolene 1
Birdo Skrevet 14. juli 2014 #77 Skrevet 14. juli 2014 Dersom man ikke er klar for å gifte seg med noen burde man heller ikke forlove seg. Slike tilfeller er med på å vanne ut hva en forlovelse innebærer. Du leser jo bare det du vil lese du nå, så dette gidder jeg ikke engang..
Gjest Riskjeks Skrevet 14. juli 2014 #78 Skrevet 14. juli 2014 Giftet meg litt over 1 år etter forlovelsen. Synes forlovelse bør bety at man aktivt planlegger bryllup (dvs finner/bestiller dato, planlegger festen osv), ellers ser jeg ikke vitsen. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 14. juli 2014 #79 Skrevet 14. juli 2014 Hos oss var vi veldig unge (25ish) og hadde bare vært sammen i 4-5 år når vi forlova oss. Altfor tidlig å gifte seg. Så da be forlovelsen en slags "ja, men ikke ennå"-ting. Når vi kom opp i gift-bar alder hadde vi for mye annet å tenke på, så da gikk det 9 år.. og da hadde vi vokst langt fra hverandre og gjorde det slutt. Intensjonen var å gifte seg, men det er ikke alltid det går sånn. Anonymous poster hash: 2d82d...dae Er man for ung til å gifte seg når man er 25? Og er det for lite å ha vært sammen i 4-5 år før man gifter seg? Når man er klar for giftermål er jo individuelt, men generelt er jo absolutt en 25-åring gammel nok til å gifte seg, og å ha vært sammen i 4-5 år er jo ganske lenge. Hva mener du er "giftbar alder" da? 1
Jolene Skrevet 14. juli 2014 #80 Skrevet 14. juli 2014 Du leser jo bare det du vil lese du nå, så dette gidder jeg ikke engang.. Ok
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå