Gå til innhold

Lang forlovelse?

Fremhevede innlegg

Skrevet

3 år og 3 måneder !:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Trappetroll
Skrevet

Det blir 1 år og 3 måneder om alt går etter planen.

Vi har rett og slett ikke mulighet til å ha det tidligere.😊

Skrevet

1 år og 10 mnd etter vi forlovet oss :) og imellom der har vi fått barn, så vi hadde ikke sjans til å gifte oss før det.

Vi hadde satt oss en grense på at vi "måtte" gifte oss innen 2 år etter vi forlovet oss, syntes ikke noe om å vente i årevis.

AnonymBruker
Skrevet

2 måneder.

Anonymous poster hash: 689a5...876
AnonymBruker
Skrevet

10 mnd. Jeg synes at folk som forlover seg bør gifte seg innen ett år, ellers blir det for teit og useriøst. Litt som "seee jeg har forlovet meg, og har en ring, wiiiiiiiii"

Anonymous poster hash: 25274...fe7

Tja, det er ofte at man vil gifte seg om sommeren og hvis frieri kommer tett opp til sommeren blir det vanskelig å holde bryllup det samme året. Så jeg synes ikke noe om det går 1-2 år før man gifter seg. Holder man på i 10+år derimot synes jeg det blir litt rart. Men folk får gjøre som passer for dem. Ble 7 måneder for oss.

Anonymous poster hash: 4e135...943

Gjest Tekola
Skrevet

Ett år og åtte måneder var vi forlovet. Forlovet oss om sommeren og ønsket bryllup i februar/mars. Så for økonomi og planleggingens skyld ble det såpass imellom.

Skrevet

Jeg er såppas gammeldags at jeg synes forlovelse og giftemål henger sammen. At når du forlover deg begynner så smått å planlegge brylluppet. Men forstår selvfølgelig at planleggingen tar lengre tid for noen.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Var forlovet i 8 år. Ble aldri giftemål på oss. Jeg gjorde det slutt. Han var ikke den jeg trodde.....

Anonymous poster hash: d7f25...902
AnonymBruker
Skrevet

Var også forlovet i 8 år før vi giftet oss. Intensjonen vår var opprinnelig å gifte oss 2-3 år etter forlovelsen (vi var studenter) men vi hadde nok et litt urealistisk bilde på hva det skulle koste, og etter et par år hadde vi også endret prioriteringsrekkefølgen og valgte å kjøpe bolig sammen først. Skjemmes ikke over den lange forlovelsen, vi var alltid klare på at bryllup BLIR det. Når vi har råd.

Anonymous poster hash: 0a719...a9d
Gjest Ciegus
Skrevet

1.5 år. Jeg syns at forlovelse skal bety at man nå faktisk planlegger å gifte seg. Noen trenger 3 år for å planlegge og ikke minst spare nok penger, for andre holder det å spare i 6 mnd.

Å mene at par som bruker for eksempel 2 år på å spare er useriøse er jo bare helt tullete.

• Liker 6
Skrevet

Jeg syntes det er rart med de som bare forlover seg, også blir det med det.. Jeg tror jeg hadde begynt smått å planlagt bryllup med en gang jeg ble forlovet ( :fnise: ) og begynt å sett på datoer, selv om det ble en stund til.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er rart med de som bare forlover seg, også blir det med det.. Jeg tror jeg hadde begynt smått å planlagt bryllup med en gang jeg ble forlovet ( :fnise: ) og begynt å sett på datoer, selv om det ble en stund til.

Jeg er sistemann som var forlovet i åtte år. :) Så jeg kan jo kommentere... Jeg er enig, jeg har en venninne som er ringforlovet men som sier at de sikkert ikke skal gifte seg. De har vært forlovet i 11 år og planlegger ikke noe bryllup, og trives med forlovelsen. Det føler jeg er litt merkelig, men dem om det!

I vårt tilfelle visste vi at vi var langt unna økonomi til å gifte oss, vi var akkurat ute at tenåra og hadde vært sammen noen år og begge to ville ta forholdet litt lengre, men ønsker ikke å stifte familie og hadde ikke råd til felles boligkjøp.. Så det ble to matchende ringer og en forlovelse. Vi startet allerede da og snakke (svært løst) rundt rammene til et fremtidig bryllup, hva slags vielse, hvor i Norge, ca hvor mange gjester, hvem vi kunne tenke oss som forlovere osv.. Men uten å planlegge konkret før vi nærmet oss en økonomisk situasjon som tillot konkret planlegging... over 6 år etter forlovelsen ble dato satt og planleggingen startet for alvor. :)

Vi kunne ikke se på datoer og kirke/lokale før vi visste at pengene var på plass, for vi visste jo ikke hvor vi ville havne etter studier, eller helt sikkert når det ble. Men vi var enige om sensommer, kirkebryllup og ca-størrelse på bryllupet ganske tidlig. :)

Lange forlovelser synes jeg er helt OK, men de som er forlovet og sier "nei, det skal vi ikke!" når de blir spurt om når det blir ekteskap av forlovelsen, synes jeg er svært merkelig... Forlovelse er jo et løfte om fremtidig ekteskap? Men ikke tilsbestemt :fnise:

Skrevet

Jeg er sistemann som var forlovet i åtte år. :) Så jeg kan jo kommentere... Jeg er enig, jeg har en venninne som er ringforlovet men som sier at de sikkert ikke skal gifte seg. De har vært forlovet i 11 år og planlegger ikke noe bryllup, og trives med forlovelsen. Det føler jeg er litt merkelig, men dem om det!

I vårt tilfelle visste vi at vi var langt unna økonomi til å gifte oss, vi var akkurat ute at tenåra og hadde vært sammen noen år og begge to ville ta forholdet litt lengre, men ønsker ikke å stifte familie og hadde ikke råd til felles boligkjøp.. Så det ble to matchende ringer og en forlovelse. Vi startet allerede da og snakke (svært løst) rundt rammene til et fremtidig bryllup, hva slags vielse, hvor i Norge, ca hvor mange gjester, hvem vi kunne tenke oss som forlovere osv.. Men uten å planlegge konkret før vi nærmet oss en økonomisk situasjon som tillot konkret planlegging... over 6 år etter forlovelsen ble dato satt og planleggingen startet for alvor. :)

Vi kunne ikke se på datoer og kirke/lokale før vi visste at pengene var på plass, for vi visste jo ikke hvor vi ville havne etter studier, eller helt sikkert når det ble. Men vi var enige om sensommer, kirkebryllup og ca-størrelse på bryllupet ganske tidlig. :)

Lange forlovelser synes jeg er helt OK, men de som er forlovet og sier "nei, det skal vi ikke!" når de blir spurt om når det blir ekteskap av forlovelsen, synes jeg er svært merkelig... Forlovelse er jo et løfte om fremtidig ekteskap? Men ikke tilsbestemt :fnise:

Da hadde dere jo begynt å snakke smått rundt bryllupet, og dere hadde jo en plan om giftemål når det økonomiske var på plass!

Mente mer de som liksom forlover seg, og det er det :fnise: "Skal dere gifte dere snart da?" er jo et spørsmål man kan stille. "Når vi har litt bedre råd" er jo et helt OK svar, der "Gifte oss? Nei... Det vet vi ikke. Har ikke tenkt på det/noen planer om det", det blir rart for min del :laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig. Men ikke enig med de som mener at forlovelser over 2 år etc er uhørt. Det ligger i ordet at det er løfte om ekteskap, og ikke tiDsbestemt (jeg skrev tilbestemt i forrige innlegg). Det skjedde jo i "hine hårde dager" at barn ble trolovet til hverandre 10-15 år før de var i gifteklar alder, så lange forlovelser er neppe noe nytt!

Skrevet

Vi hadde null mulighet til å gifte oss innen en år, pga personlige ting er det kun han som jobber for en stund, å da tar ting litt lengre tid. Men det betyr da for all del ikke at vi ikke er seriøse for det? Hvorfor skal folk måtte stresse for å tilfredsstille deres meninger?

Og om folk vil bare være forlovet å ikke noe mer, hva så? Så lenge de er lykkelige så er jo det viktigst eller?

Mamma og stefaren min har vært forlovet i 16ish og vært gift i 4 år. Betyr det da at de bare er useriøse? Nei, det betyr bare at mamma ikke brydde seg noe om ekteskap og at stefaren min elsker hun uansett om hun har papirer på det eller ei.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nesten to år etter forlovelsen, og det er i grenseland lenge syns jeg. Vi ventet et ekstra år for at noen vi gjerne ville ha som gjester i bryllupet skulle kunne komme, da ting gjorde at de ikke kunne kommet dersom vi giftet oss første året (som vi først tenkte).

Også ville vi gifte oss på sommeren, så da ventet vi litt ekstra pga det også.

Jeg mener at man skal sette en dato når man forlover seg. Syns det er rart når folk er forlovet uten planer om å gifte seg - da faller poenget litt bort..

Men folk får gjøre som det passer de selv :)

Endret av Lille Rosa
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er også av den litt gammeldagse sorten og mener at når man forlover seg så skal man ha en plan om når bryllupet skal finne sted, og helst innen 1-2 år. Så samboeren min har fått klar beskjed om å ikke fri før han er klar for bryllup 1-2 år frem i tid :)

• Liker 2
Skrevet

Vi har ikke forlovet oss. Bestemte oss for at tida for ekteskap var kommet, ordnet med papirer osv og gifter oss ca 4 uker etter vi bestemte oss.

Skrevet

Jeg har vært forlovet i ett år, og vi skal gifte oss i 2016/2017. Altså 3-4 år.

Mine foreldre har vært forlovet i 15 år. Tror ikke de skal gifte seg heller :P men man vet jo aldri.

Anonymous poster hash: eaf71...0a4

Hvorfor det? Hvorfor ikke bryllup neste sommer?

• Liker 1
Skrevet

Her blir det forresten bryllup 1 år etter forlovelsen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...