Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her er mine mål:

midje: 76 cm

hofter: 95 cm

lår: 60 cm

triceps: 30 cm

Alle kalkulatorene viser forskjellig.. Noen viser en prosent på 30, mens andre 26!

Noen som kan si ca hva fettprosenten min er ut i fra disse målene?

Anonymous poster hash: 0a82f...f82
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er umulig å si noe som helst om en fettprosent kun basert på ytre mål. Nettsider med kalkulatorer som påstår at de kan beregne fettprosenten kun basert på ytre mål en rein bløff.

Skal du ha et tall du kan ta på alvor må du enten gå på et treningsstudio der de har et dyrt apparat som sender en liten strøm gjennom kroppen din, og så beregner fettprosenten utifra motstanden, eller gå til en lege eller en ernæringsfysiolog som kan å bruke en såkalt fettklype.

• Liker 2
Skrevet

Du kan ikke måle fettprosent på den måten, TS. Logget inn mine mål på et par kalkulatorer og fikk fettprosent på 22 og 26. Fettprosenten min er 29.1%.

Skrevet

Det er umulig å si noe som helst om en fettprosent kun basert på ytre mål. Nettsider med kalkulatorer som påstår at de kan beregne fettprosenten kun basert på ytre mål en rein bløff.

Skal du ha et tall du kan ta på alvor må du enten gå på et treningsstudio der de har et dyrt apparat som sender en liten strøm gjennom kroppen din, og så beregner fettprosenten utifra motstanden, eller gå til en lege eller en ernæringsfysiolog som kan å bruke en såkalt fettklype.

Är det så dyrt? 100 kr borde väl räcka..

Skrevet

Är det så dyrt? 100 kr borde väl räcka..

For 100 kr får du en billig baderomsvekt som viser et tall som er helt på jordet. På noen treningssentra har de et stort og dyrt apparat (mange titusener av kroner) som måler dette ganske nøyaktig. Hvor mye det koster å bruke det vet jeg ikke, kanskje er det inkludert i medlemsskapet.

Skrevet

Du må bruke fettkaliper for å kunne måle fettprosent.

Skrevet

For 100 kr får du en billig baderomsvekt som viser et tall som er helt på jordet. På noen treningssentra har de et stort og dyrt apparat (mange titusener av kroner) som måler dette ganske nøyaktig. Hvor mye det koster å bruke det vet jeg ikke, kanskje er det inkludert i medlemsskapet.

Koster ca 450 på elixia i allefall.

Skrevet

Koster ca 450 på elixia i allefall.

Jag kollade gymmet jag är på, tillbud 50 kr, 100 kr annars. Det är någon maskin som mäter ström genom kroppen, vet ej om det är bra.

Skrevet

Jag kollade gymmet jag är på, tillbud 50 kr, 100 kr annars. Det är någon maskin som mäter ström genom kroppen, vet ej om det är bra.

Strømmen er så svak at den ikke utgjør noen fare. Apparatet ville ikke vært lovlig om det kunne være farlig.

Skrevet

Strømmen er så svak at den ikke utgjør noen fare. Apparatet ville ikke vært lovlig om det kunne være farlig.

Nej det visste jag, tänkte mer på om den visade ett bra resultat :)

Skrevet

Nei, ingen maskiner gir noe bra resultat. Den eneste måten å finne ut nøyaktig fettprosent på er fettklype :)

• Liker 1
Skrevet

Det er en slik de har på elixia.... In Body heter den.. Gud så billig!

Skrevet

Nej det visste jag, tänkte mer på om den visade ett bra resultat :)

Resultatet er ganske nøyaktig for en slik maskin, det er de billige hjemmeutgavene som ikke duger. Jeg har ikke studert akkurat disse maskinene, men jeg har studert en del fysikk og måleteknikk. Jeg vil tro at et ordentlig dyrt og skikkelig apparat er minst like nøyaktig som å bruke en fettklype.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, ingen maskiner gir noe bra resultat. Den eneste måten å finne ut nøyaktig fettprosent på er fettklype :)

Det riktige er vel å ta sånn vannbad? Fettklype er vanskelig å bruke.

Sånn jeg gjør det:

Jeg gjetter ut fra hvordan jeg ser ut, da vet jeg ca min fettprosent om noen spør eller hvor langt jeg har til å nå målet mitt. Bare å google litt rundt så finner man bilder av forskjellige kropper med forskjellige fettprosenter.

Jeg måler fremgang, ikke fettprosent. F.eks med fettklype så ser man at man klyper mindre og mindre fett så man ser progresjon selv om man ikke måler den faktiske fettprosenten. Selv bruker jeg målebånd i stedet for fettklupe, måler meg forskjellige stede på kroppen.

Anonymous poster hash: 12f35...1ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...