AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #1 Skrevet 7. juli 2014 Jeg er skikkelig lei meg.. Hadde gledet meg masse til i sommer, siden min bestevenninne bor i Kr.sand, og jeg som bor i nærheten av Oslo har nå i 1 års tid hatt kjempe lyst å se henne igjen! Hun er en ordentlig jente, hun er alt ifra den jenta som hadde funnet på å ta meg med på fester osv, så jeg føler at typen min bør være trygg, men han er bare negativ til det Det er snakk om fra man - onsdag neste uke... Dette har skjedd før, at han ikke lar meg dra.. Jeg hadde da mer forstått det om det var en utenlandsreise i 1-2-3 uker, men dette syns jeg er så kontrollerende..! Bør jeg dra? er det noe jeg kan si til han, som gjør at han muligens ser noe lysere på det? Anonymous poster hash: d336e...501
strawberry Skrevet 7. juli 2014 #2 Skrevet 7. juli 2014 Selvsagt skal han ikke få bestemme dette. Jeg hadde absolutt dratt!! Ikke la ham hindre deg i å leve det livet du ønsker, gjøre de de tingene du vil. 34
Sylvari Skrevet 7. juli 2014 #3 Skrevet 7. juli 2014 Hadde kjæresten min "nektet" meg å se vennene mine kunne han stappa seg selv langt oppi rassen sin. 28
Gjest Skrevet 7. juli 2014 #4 Skrevet 7. juli 2014 Selvfølgelig skal du dra! Når ble det okei at partneren din forteller deg hva du kan og ikke? Høres overhodet ikke ut som et sunt forhold, og du gjør deg selv en enorm bjørnetjeneste ved å fortsette å please han. 12
Kontormus Skrevet 7. juli 2014 #5 Skrevet 7. juli 2014 Jeg kan forsikre deg om at du er i et usunt forhold hvis det ikke er mulig å å slippe hverandre av syne i et par dager. Si du skal! 21
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #6 Skrevet 7. juli 2014 Det hadde ikke engang falt meg inn å spørre om lov. Hvis jeg visste det ikke krasjet med andre planer eller hadde praktiske utfordringer hadde jeg bare orientert om at jeg dro og han hadde svart "Kos deg!".Anonymous poster hash: f724a...7df 17
mrrte Skrevet 7. juli 2014 #7 Skrevet 7. juli 2014 Det er jo kontroll, ts! Blir så forbanna når jeg hører om kjærestepar som nekter hverandre å skulle være borte to,tre dager. Fortell han hvor mye du har gledet deg til å se venninnen din, og at han må forstå at du ønsker å treffe henne! Eier han ikke forståelse for det, og kun bryr seg om at du skal høre etter om å ikke dra... jeg hadde faen meg gitt han finger'n 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #8 Skrevet 7. juli 2014 Like lite som du skal nekte ham tilsvarende reiser, skal han nekte deg. Er dette virkelig livet du ønsker deg? Et liv der du må legge inn søknad for å få besøke venninner utenbys en helg, eller, gud forby, dra helt alene på en storbyweekend? Anonymous poster hash: 5b245...40a 7
Berit Skrevet 7. juli 2014 #9 Skrevet 7. juli 2014 Du kan si til han at dette gleder du deg veldig til og det gjør deg så godt, og dermed vil du også føle mer overskudd og glede når du kommer hjem igjen. Si at du vet jo at han ønsker deg det beste og at du er glad og fornøyd. Du selv blir jo sikkert bare glad på hans vegne når han skal være med på noe han synes er kjekt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #10 Skrevet 7. juli 2014 Du kan si til han at dette gleder du deg veldig til og det gjør deg så godt, og dermed vil du også føle mer overskudd og glede når du kommer hjem igjen. Si at du vet jo at han ønsker deg det beste og at du er glad og fornøyd. Du selv blir jo sikkert bare glad på hans vegne når han skal være med på noe han synes er kjekt. Skal prøve denne! Takk for svar alle sammen... Jeg skal gi dere en oppdatering på hvordan dette går! Forteller han i morgen! TS Anonymous poster hash: d336e...501 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #11 Skrevet 7. juli 2014 Hvor gamle er dere? Uansett så eier han deg ikke....... Anonymous poster hash: b0c31...c84 3
Gjest Blomst83 Skrevet 7. juli 2014 #12 Skrevet 7. juli 2014 (endret) Om så venninnen din hadde vært av den "partytypen" så har kjærsten din ingen rett til å nekte deg.Spør du meg virker det ikke som om du er i et sunt forhold. edit:Kastet ut en bokstav som hadde sneket seg inn på feil sted. Endret 7. juli 2014 av Blomst83
Gjest BræikingBæd Skrevet 7. juli 2014 #13 Skrevet 7. juli 2014 Du hadde forstått det om det var en utenlandsreise? Og han har nektet deg før? Jeg hadde dratt på den ferien - som singel. Og tatt en selvransakelse på hvorfor jeg hadde latt meg kontrollere så lenge. 18
kisskissbangbang Skrevet 7. juli 2014 #14 Skrevet 7. juli 2014 Du hadde forstått det om det var en utenlandsreise? Og han har nektet deg før? Jeg hadde dratt på den ferien - som singel. Og tatt en selvransakelse på hvorfor jeg hadde latt meg kontrollere så lenge. Dette! 5
Gjest Skrevet 7. juli 2014 #15 Skrevet 7. juli 2014 Hva er det med jenter og damer rundt omkring i dette landet??? Nå har jeg lest to tråder; i den ene SPYTTER typen maten ut når den ikke er laget slik han ønsker - og dama spør om hun er for nærtagen når han blir fnurt fordi hun føler seg såret. Så denne - hvor dama må SPØRRE OM LOV til å bevege seg utenfor sitt eget hus ! At jenter i det hele tatt må spørre på et forum om dette er greit, sier bare alt om hvor kuet og uselvstendige de er ; at de godtar alt bare fordi "han er jo så snill ellers" - "han er verdens søteste når han ikke drikker" - "det er jo min feil at han blir irritert" osv. Fy faen, jeg er så lei av å lese om disse jentene! Lær dere å stå på egne bein, med egne meninger og følelser - få dere en ryggrad og selvrespekt FØR dere får dere kjæreste (som er ment å være en likverdig partner i et forhold). Om dere ikke forstår ordet eller konseptet "likverdig", google det eller lær det av noen som vet det. 25
Gjest Coolaid Skrevet 7. juli 2014 #16 Skrevet 7. juli 2014 "Jeg får ikke lov å reise bort i 3 dager ! " heter tråden din. Den burte het noe sånt som " vi diskuterer / er uenige i om at jeg skal reise bort"..... det hadde vært en annen sak. Har mannen din sagt at du ikke får lov så lurer jeg på hva han egentlig tror han er for noe ? I hvert fall ikke en likestilt partner i et forhold. Fortell ham at du reiser. Setter du ikke ned foten din nå så kan du tenke deg til hvordan resten av livet ditt kommer til å bli. Har dere felles økonom som er trang, barn å ta hensyn til eller andre rimelige ting som kan hindre deg ? Eller har han bare ikke forstått at han ikke kan bestemme over andre ?
Jade Skrevet 7. juli 2014 #17 Skrevet 7. juli 2014 Hva er begrunnelsen hans? Prøver han generelt å isolere deg fra andre mennesker? Familie også? Har du gjort noe som gjør at han ikke stoler på deg? Eller har han dårlige erfaringer fra tidligere forhold som han nå straffer deg for? Har dere lite penger? Reiser du titt og ofte slik at han sitter hjemme med barna hjemme helg etter helg? Vil du virkelig leve i slik "fangenskap"? Jeg var sammen med en type som mente jeg ikke trengte vennene mine lengre nå som jeg hadde han og hans venner. Da dumpet jeg han ganske kjapt. En "venn" jeg fint klarte meg uten... 2
Gjest Daenerys Skrevet 7. juli 2014 #18 Skrevet 7. juli 2014 Syns du skal dra. Hadde ikke latt en kjæreste nektet meg å se venninnen min.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #19 Skrevet 7. juli 2014 Du skal ikke bare dra, du skal gjøre det slutt med typen i tillegg. Han har ingen rett til å kontrollere deg slik. Om du så vil reise 2 år til Bali så har han ingen rett til å nekte deg å dra. Dette er kontrollering og det kommer til å eksalere. Snart får du kun lov til å forlate huset for å gå på jobb. Kom deg vekk fra denne fyren, det er første prioritet. Anonymous poster hash: 64dd5...7a1 7
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #20 Skrevet 7. juli 2014 Hvorfor er dere blitt i lag med disse fyrene, jenter? Nekte deg å dra bort et par dager, du liksom. Seriøst, dumpegrunn om han ikke skjerper seg.Anonymous poster hash: 256eb...65b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå