AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #1 Skrevet 7. juli 2014 Klarer man å betale regninger som forsikringer, mat, klær og div, strøm, kommunale avgifter, barnehage, tv, internett osv på 10.000? Det er snakk om 1 voksen og en 2 åring. Hvordan er deres budsjett, dere som ikke svømmer i penger? Anonymous poster hash: 83a6f...288
strawberry Skrevet 7. juli 2014 #2 Skrevet 7. juli 2014 Dersom man er flink til å handle klær osv på tilbud (og bare det man virkelig trenger) og billig mat og sparer inn litt, vil det nok gå helt fint tror jeg. Spørs om du har bil, isåfall kan det kanskje bli litt knapt.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #3 Skrevet 7. juli 2014 Dersom man er flink til å handle klær osv på tilbud (og bare det man virkelig trenger) og billig mat og sparer inn litt, vil det nok gå helt fint tror jeg. Spørs om du har bil, isåfall kan det kanskje bli litt knapt. Bil glemte jeg. Det er en nødvendighet siden jeg ikke bor i byen. Anonymous poster hash: 83a6f...288 1
strawberry Skrevet 7. juli 2014 #4 Skrevet 7. juli 2014 Bil glemte jeg. Det er en nødvendighet siden jeg ikke bor i byen. Anonymous poster hash: 83a6f...288 Ok. Men vil anbefale deg å finne ut hvor mye du betaler i forsikringer, barnehage (Trengs det barnehage 5 dager i uken?), strøm, kommunale utgifter, internett, tv og bil i mnd. Da ser du raskt om resten holder til mat og klær.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #5 Skrevet 7. juli 2014 Det bør virkelig ikke være et problem i det hele tatt.. Anonymous poster hash: 231ea...8e4 5
Britt Banditt Skrevet 7. juli 2014 #6 Skrevet 7. juli 2014 Jeg tror det blir veldig knapt. Mat: 3000 Strøm: 1000 Kommunale avgifter: 1000 Forsikringer: 1000 Tv, nett, tlf: 1000 Bhg: 2700 Klær: 1000 Bil: 3000 (inkl veiavgift, rep og bensin så er dette ikke å ta i, akkurat.) Kjapt hoderegna er du oppe i 13700 bare her.. 2
Gjest Citronella Skrevet 7. juli 2014 #7 Skrevet 7. juli 2014 Det bør virkelig ikke være et problem i det hele tatt.. Anonymous poster hash: 231ea...8e4 Har du lest innlegget til TS? Og kan du vise meg hvordan du ville budsjettert? Dette blir knapt, TS. Har du noen muligheter for å få f.eks bostøtte? 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #8 Skrevet 7. juli 2014 Hvor mye koster en 2-åring? Jeg har ingen 2-åring, så det mangler i mitt budsjett. Har dog stor hund som jeg bruker en del penger på i form av mat, veterinær, kurs og konkurranser. Jeg har ca 12.000 inn per mnd, husleie på 4000, så til alt resten har jeg 8000 i mnd. Det går strålende fint selv med bil. Velger billig telefon og internett da det er lett å spare inn på, dropper abonnementer jeg ikke har bruk for, trener ute i naturen istedet for på treningssenter, og tar med mat hjemmefra istedet for å kjøpe på kantina. Shopper heller ikke unødig. Ender da med en romslig økonomi der jeg fint klarer alle mine faste utgifter, og enda har råd til kino, bøker, god mat, alt jeg trenger av nye ting, en ferietur i ny og ne, kurs med bikkja, og noe sparing. Anonymous poster hash: ddf8d...eda
Gjest Citronella Skrevet 7. juli 2014 #9 Skrevet 7. juli 2014 (endret) Hvor mye koster en 2-åring? Jeg har ingen 2-åring, så det mangler i mitt budsjett. Har dog stor hund som jeg bruker en del penger på i form av mat, veterinær, kurs og konkurranser. Jeg har ca 12.000 inn per mnd, husleie på 4000, så til alt resten har jeg 8000 i mnd. Det går strålende fint selv med bil. Velger billig telefon og internett da det er lett å spare inn på, dropper abonnementer jeg ikke har bruk for, trener ute i naturen istedet for på treningssenter, og tar med mat hjemmefra istedet for å kjøpe på kantina. Shopper heller ikke unødig. Ender da med en romslig økonomi der jeg fint klarer alle mine faste utgifter, og enda har råd til kino, bøker, god mat, alt jeg trenger av nye ting, en ferietur i ny og ne, kurs med bikkja, og noe sparing. Anonymous poster hash: ddf8d...eda En 2-åring koster barnehage. En 2-åring vokser raskt og behøver nye klær og sko. En 2-åring kan vel også ha glede av en ferietur? Og betaler du strøm, kommunale avgifter og forsikringer? Endret 7. juli 2014 av Citronella
asterix Skrevet 7. juli 2014 #10 Skrevet 7. juli 2014 Betaler du både leie og kommunale avgifter? Om du leier er det huseiers ansvar å betale kommunale avgifter.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #11 Skrevet 7. juli 2014 En 2-åring koster barnehage. En 2-åring vokser raskt og behøver nye klær og sko. En 2-åring kan vel også ha glede av en ferietur? Det var ikke særlig konkret. Jeg trodde vi diskuterte konkrete tall i denne tråden? Anonymous poster hash: ddf8d...eda
Gjest Nori Skrevet 7. juli 2014 #12 Skrevet 7. juli 2014 Hvis du leier skal kommunale avgifter være inkludert i leien.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #13 Skrevet 7. juli 2014 2 åringen vil være 50% hos meg, dvs at far betaler halvparten. TS Anonymous poster hash: 83a6f...288
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #14 Skrevet 7. juli 2014 Hvis du leier skal kommunale avgifter være inkludert i leien. Ønsker å kjøpe meg noe. Anonymous poster hash: 83a6f...288
Gjest Lille-pus Skrevet 7. juli 2014 #15 Skrevet 7. juli 2014 Signerer Citronella og Britt Banditt her. Det er noe med at som student så klarer man seg med helt andre både boforhold og utgifter enn man gjør som etablert og som forsørger. Det høres også i mine ører ut til å kunne bli trangt, og bilen er det vel ikke store muligheter for å kunne velge bort der du bor, TS. Det er ikke alle steder i vårt land at alternativet å være uten bil er reelt. Kanskje spesielt med en liten charmør på 2 som skal i barnehave og en mor som skal på jobb om dagen. 1
Gjest Citronella Skrevet 7. juli 2014 #16 Skrevet 7. juli 2014 Det var ikke særlig konkret. Jeg trodde vi diskuterte konkrete tall i denne tråden?Anonymous poster hash: ddf8d...eda Barnehage Kommunale avgifter Strøm Klær og annet Hva er så abstrakt med dette?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #17 Skrevet 7. juli 2014 Barnehage Kommunale avgifter Strøm Klær og annet Hva er så abstrakt med dette? Det er ingen tall der. Ut fra mitt budsjett lurer jeg på hvor mye en 2-åring koster gjennomsnittlig per mnd (ta alle utgifter på et år fordelt på 12 mnd, minus eventuelle bidrag som er med å dekke disse). Jeg aner jo ikke om en 2-åring gjennomsnittlig koster 1000, 10000 eller en helt annen sum per mnd, derfor spurte jeg. Anonymous poster hash: ddf8d...eda
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2014 #18 Skrevet 7. juli 2014 Men hvis TS ønsker å kjøpe blir vel spørsmålet heller hva banken godtar, enn hva hun reelt kan klare?Anonymous poster hash: ddf8d...eda
Gjest Citronella Skrevet 7. juli 2014 #19 Skrevet 7. juli 2014 (endret) Det er ingen tall der. Ut fra mitt budsjett lurer jeg på hvor mye en 2-åring koster gjennomsnittlig per mnd (ta alle utgifter på et år fordelt på 12 mnd, minus eventuelle bidrag som er med å dekke disse). Jeg aner jo ikke om en 2-åring gjennomsnittlig koster 1000, 10000 eller en helt annen sum per mnd, derfor spurte jeg.Anonymous poster hash: ddf8d...eda Jeg har heller ingen konkrete tall her, kun et overslag, men det har sikkert TS. Uansett; slik TS fremstiller situasjonen så synes jeg 10 000 etter husleie, for å dekke strøm, kommunale utgifter, forsikringer, barnehage, klær/fritid og mat virker meget knapt. Lite rom for en buffer om komfyren ryker en dag. Endret 7. juli 2014 av Citronella
Puny Skrevet 7. juli 2014 #20 Skrevet 7. juli 2014 Men hvis TS ønsker å kjøpe blir vel spørsmålet heller hva banken godtar, enn hva hun reelt kan klare?Anonymous poster hash: ddf8d...eda Det er jo litt begge deler... Jeg føler ikke at vi hadde kunnet 'leve' hvis vi hadde maxet det vi fikk i lån av banken....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå