Gå til innhold

Æsj for en verden vi lever i, "Man's world"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er noe jeg har tenkt mye over, jeg blir kvalm - Det virker som om det meste skal dreie seg om at dama/kvinnen skal være så perfekt, og at det blir noe vi fleste kvinner strever om å bli. Eller perfekt å perfekt, men hvertfall skal vi alltid bli bedre; flottere utseendet, rette på alt som vi syns er galt ved oss selv, veldig mye fokus på utseendet...

Ikke misforstå meg, meg tror virkelig på den at mange gutter og menn sliter med dette, men det er spesielt oss kvinner som aldri føler oss bra nok, pene nok, god nok til ditten å datten....

Jeg er hvertfall slik. Jeg strever veldig med å være bra nok for kjæresten min og
alt mulig annet, skulle virkelig ønske det ikke var sånn!

Noen ganger får jeg lyst å bare stikke av og bo for meg selv i skogen og heler leve litt sånn "Pocahontas" style, for jeg er så feed up med at verden i dag kun handler seg om så forferdelig mye overfladisk! En annen ting, har dere hørt den med at "Med mindre du er pen, så bryr ingen seg"? Jeg syns det er sant. For 5-6 år siden var jeg ikke hu kjempe pene jenta, men heler ikke kjempe stygg, men når jeg kom i 23 års alderen å blomstret ordentlig så merket jeg hvor mye mer menn kunne "bry seg", "høre etter", æsj å fysj!

Det her ble et veldig rart innlegg, men mye rart også som måtte komme ut her! Jeg tror det blir vanskeligere og vanskeligere å være jente / kvinne i dette landet, tør ikke engang tenke tanken på hvordan alt er om 10-20-30 år frem i tid!

Og grunnen til at jeg kaller tråden "Man's world" er fordi jeg føler vi kvinner er mye til for å kunne tilfredsstille menn (med tanke på hvordan alt er blitt!) .. Bare når jeg leser tråder på KG om mannen som kun er ute etter egen tilfredsstillelse i sexen, menn som åpenlyst har lyst på en haug av andre knallfine jenter han ser fordi utseendet betyr så mye for han... Er det noen som er enig med meg, eller er jeg fullstendig på bærtur og er den eneste som tenker at noe her bør endre seg!?

Anonymous poster hash: b5951...771
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trur ikke du skal bagallisere forventningspresset til menn i denne verden vi lever i. Det er bla. menn som ligger klart høyest på selvmordsstatistikken.

Anonymous poster hash: 19ca2...4ed
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Trur ikke du skal bagallisere forventningspresset til menn i denne verden vi lever i. Det er bla. menn som ligger klart høyest på selvmordsstatistikken.

Anonymous poster hash: 19ca2...4ed

Ja, men jeg tror ikke man skal tenke at det er forventningspress som gjør at menn ligger høyest på den statistikken, de fleste menn / gutter jeg vet om som har tatt sitt liv er fordi de har blandet seg inn i vanskelige ting, fæl barndom, ensomhet, ser ingen mening med livet... Men jeg skjønner hva du mener, jeg er bare så utrolig lei av hva som forventes av kvinnen, hun skal jo bare bli mer og mer perfekt!

ts

Anonymous poster hash: b4fbd...0ff

• Liker 5
Skrevet

Skjerp deg. Det er ikke vanskelig å være kvinne i dette landet.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg dame og skjønner hva du snakker om, men menn har det jammen ikke så lett, de heller.

Anonymous poster hash: c7dde...9fb
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg. Det er ikke vanskelig å være kvinne i dette landet.

Kanskje ikke for deg, men jeg må da ha lov å si meningen min?

Tenk på all spiseforstyrrelsen, vrangforestillinger jenter får av hva slags kropp de bør ha for å være bra nok... og mye mer!

Ts

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som er enig med meg, eller er jeg fullstendig på bærtur og er den eneste som tenker at noe her bør endre seg!?

Anonymous poster hash: b5951...771

Det er ikke bare deg, det er derfor det er massevis av slike tråder her hele tiden.

Det er et press på menn også, og det ytre presset er ikke noe særlig mindre, selv om menn kanskje bryr seg mindre om det. Menn skal være høye, godt trente, ha en god jobb, være både handy mannemenn og vise følelser og være romantiske. Oppmerksomheten menn får fra kvinner forandrer seg også voldsomt med utseende, så det med å "bry seg" og "høre etter" er like sant andre veien også. Menn har det ikke så mye enklere på de frontene her, de måles på mye av det samme. Kanskje litt mer på jobb enn på utseende, men mye det samme. At tusener av kvinner ville spleise på kausjon for en fange som så kjekk ut på et enkelt bilde, for eksempel, det er jo egentlig helt sykt.

Så kan vi jo diskutere hvor stort dette presset er på vanlige folk. Selv vet jeg at mange klager over det, men jeg føler veldig lite av det selv. Jeg vet jo at for eksempel et bedre utseende ville skaffet meg mye oppmerksomhet, og slik er det for menn såvel som for kvinner. Men det er ikke noe som hemmer meg i det daglige. Det er også mulig at menn flest bryr seg mindre også. Man vet jo like godt hvordan en fin mannekropp ser ut som hvordan en fin kvinnekropp ser ut, selv om man ser sistnevnte mest i reklamer.

Jeg skjønner bare ikke helt kritikken. Det presset er jo i aller høyeste grad til stede for begge kjønn, jeg tror bare det ene kjønnet bryr seg mindre (og da dabber jo det opplevde presset av) om hva som idoliseres. Og en påstand om at det blir verre og verre for kvinner, etter noen tiår der kvinner virkelig har kommet seg opp og frem, skjønner jeg null og niks av.

Joda, det er mange som føler seg presset til å være sånn og sånn. Men denne kritikken her virker ganske tom og krampaktig.

Anonymous poster hash: 5924b...050

• Liker 5
Skrevet

Kanskje ikke for deg, men jeg må da ha lov å si meningen min?

Tenk på all spiseforstyrrelsen, vrangforestillinger jenter får av hva slags kropp de bør ha for å være bra nok... og mye mer!

Ts

Og tenk på all kvinneundertrykkelsen som foregår i veldig mange andre land i verden. Vi har det faktisk veldig godt hvis alt vi skal klage på er utseendefokus. Vi kan ta en utdannelse, vi kan ha en karriere hvis vi ønsker det. Vi kan gå kledd slik vi ønsker. Vi kan ha sex med de vi ønsker å ha sex med. Vi kan gifte oss med hvem vi vil. Vi kan bestemme over egen kropp. Osv osv osv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og tenk på all kvinneundertrykkelsen som foregår i veldig mange andre land i verden. Vi har det faktisk veldig godt hvis alt vi skal klage på er utseendefokus. Vi kan ta en utdannelse, vi kan ha en karriere hvis vi ønsker det. Vi kan gå kledd slik vi ønsker. Vi kan ha sex med de vi ønsker å ha sex med. Vi kan gifte oss med hvem vi vil. Vi kan bestemme over egen kropp. Osv osv osv.

Presset på utseende og vellykkethet er et av midlene menn bruker for å kue kvinner i det norske samfunnet. Kvinneundertrykkelse er fortsatt for fullt til stede i Norge, det har bare andre uttrykk enn i mange andre land og kulturer.

Anonymous poster hash: e26d4...2a7

• Liker 2
Skrevet (endret)

Presset på utseende og vellykkethet er et av midlene menn bruker for å kue kvinner i det norske samfunnet.

Lever du under en stein? En mann "skal" være høy, muskuløs (men ikke for muskuløs, må vite), ha hår på hodet, stor penis, ha lav fettprosent (men heller ikke for lav) osv. Er du kvinne er du "innafor" nesten uavhengig av høyde og så lenge du er normalvektig. I tillegg er de kravene menn stilles overfor nesten uten unntak genetiske, hvorav de kravene kvinner stilles overfor som regel kan fikses.

Endret av meh
  • Liker 1
Skrevet

Presset på utseende og vellykkethet er et av midlene menn bruker for å kue kvinner i det norske samfunnet. Kvinneundertrykkelse er fortsatt for fullt til stede i Norge, det har bare andre uttrykk enn i mange andre land og kulturer.

Et av midlene menn bruker?....

Det er ikke menn som er skyld i dette presset. Menn elsker damer og stiller ikke på langt nær de samme kravene som kvinner.

Når man setter ting litt i perspektiv så lider ikke kvinnene i Norge noen nød.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke menn som er skyld i dette presset. Menn elsker damer og stiller ikke på langt nær de samme kravene som kvinner.

Jo, det er menn som i utgangspunktet bestemmer hva som skal fokuseres på, dels gjennom egen oppførsel, dels gjennom f.eks. film- og reklameindustrien. Kvinner tar dette til seg og skjerper gjerne kravene ytterligere. Vi trenger et nytt kvinneopprør mot alt som hindrer kvinner i å akseptere seg som de flotte skapningene de er, et opprør mot alt menn bruker for klamre seg til makten i samfunnet på bekostning av kvinnene. I Sverige synes dette å være i full gang - vi i Norge trenger ikke å ligge 10 år bak Sverige slik vi pleier.

AnonymBruker
Skrevet

Utseende har nesten alt og si for både kvinner og menn, slik er det bare blitt i dagens samfunn.

Anonymous poster hash: dcd82...2e8
Skrevet

Jo, det er menn som i utgangspunktet bestemmer hva som skal fokuseres på, dels gjennom egen oppførsel, dels gjennom f.eks. film- og reklameindustrien.

Reklamene lages av moteindustrien, som er dominert av kvinner. Er det ikke forresten en gjenganger at kvinner tilsynelatende pynter seg for hverandre, og ikke menn?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Reklamene lages av moteindustrien, som er dominert av kvinner. Er det ikke forresten en gjenganger at kvinner tilsynelatende pynter seg for hverandre, og ikke menn?

Haha...

Ja, man skal ikke lese mye på kg før man ser at kvinner pynter seg for hverandre. Spesielt som svar på hvorfor kvinner bruker make-up.

Anonymous poster hash: 19c2a...485

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, kvinner og menn er stort sett mer interessert i personer de faktisk tenner på. Hardt liv.

Anonymous poster hash: e41e2...e4a
AnonymBruker
Skrevet

Joda, jf. ref. fra tidligere møte i Undertrykk AS bestemte vi (alle menn) oss for å gå sammen for å bruke kroppsfokus som pressmiddel. Motivet for dette var noe diffust, men vi syntes alle at det hørtes ut som en strålende idé

Anonymous poster hash: e41e2...e4a

• Liker 2
Gjest Idollet
Skrevet

This is the rich and powerfuls world. Det er ikke den gjevne mannen som har disse forventningene. Det er de kvinner liker, ofte med penger og makt, og de andre blir oversett :)

Skrevet

Er lei presset jeg også, men man kan jo faktisk velge å gi faen, så egentlig er det ikke noe synd på oss. Jeg klarer ikke å gi helt slipp :bond:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...